Arattak Kolozsváron a magyarországi ajánlatok

Magyarország turisztikai kínálata is bemutatkozott az augusztus 19-25. között megrendezett Kolozsvári Magyar Napok című rendezvényen. A Magyar Turizmus Zrt. számos szakmai partnerrel közösen népszerűsítette hazánk turisztikai kincseit a rendezvényen felállított Magyar Turizmus sátorban.

Negyedik alkalommal szervezték meg a Kolozsvári Magyar Napok rendezvényt, amely elsősorban az erdélyi magyarság egyik legnagyobb kulturális seregszemléje. A párbeszéd és a nyitottság jegyében zajló rendezvény élő kapocs a városban és a régióban élő román és magyar közösség számára. Célja a magyar kultúra bemutatása és megismertetése a többségi román lakossággal is.

A Kolozsvári Magyar Napok népszerűsége évről-évre nő: idén a több mint 380 programnak mintegy 200.000 látogatója volt.

Magyarország turisztikai kínálata külön sátorban mutatkozott be a Magyar Turizmus Zrt. romániai képviseletének szervezésében, a társaság Észak-alföldi és Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának részvételével, augusztus 22-25. között. A látogatók a teljes magyarországi turisztikai kínálatot megismerhették, látványos attrakciókból, valamint hungarikum ételekből és italokból is kóstolót kaphattak.

A Fesztiválutcában felállított Magyar Turizmus sátorban számos attrakcióval várták a szolgáltatók az érdeklődőket: a Kalocsai Porcelán Manufaktúra kalocsai porcelán- és testfestéssel, a szegedi „Ne dőlj hátra!” projekt szervezői Segway PT bemutatóval. A szarvasi Frankó Tanya Vendégház felajánlása révén szilvapálinka kóstolóval, a Hungarospa Hajdúszoboszlói Zrt. jóvoltából Pávai Vajna ásványvízkóstolóval, Rubik-kocka bemutatóval és Gyulai kolbászkóstolóval kedveskedtek a látogatóknak. A Báthory István Líceum udvarán felállított akadálypályán az érdeklődők kipróbálhatták ügyességüket.

Augusztus 24-én, szombaton az Összeforrt ízek versenye keretében a Szolnoki Gulyásfesztivál főszervezője, a Magyar Gulyás Gasztro Turisztikai Egyesület tartott bemutatófőzést és gulyáskóstoltatást, ahol a legaromásabb ételt főző címet is elnyerte.

A Magyar Turizmus sátorban a házigazda az MT Zrt. romániai képviselete volt, mellette az MT Zrt. Észak-alföldi és Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságai szolgáltak turisztikai információkkal a látogatóknak. Szakmai partnerként vett részt a rendezvényen a Wellness Hotel Gyula****superior, a Hunguest Hotel Erkel****/***, a Békés-megyei Tourinform, a Jövő építők TDM, a Tourinform Makó, a Tourinform Szeged, a Szarvas Lux Kft., a Hotel Atlantis****superior, a Rudolf SPA Hotels, az Aquaticum Debrecen Termál és Wellness Hotel****, a Thermál Hotel Balmaz****, a Tisza-tavi Ökocentrum, a Tisza Balneum Hotel****, az Espa Bio Art Hotel****, a Hungarospa Hajdúszoboszlói Zrt., a Kalocsai Porcelán Manufaktúra, a Rubik Stúdió és az EX-ANTE 2002. Kft. (Segway PT).

Az alföldi régiókból több szolgáltató is jelentkezett a Paprika Rádió és a Kolozsvári Rádió által szervezett nyereményjátékra, melyben üdülési csomagot, attrakció belépőt, ajándékcsomagot sorsoltak ki a résztvevők között. A játékban nyereményeket ajánlott fel a dél-alföldi régióból az Alföld Gyöngye Hotel és Konferenciaközpont Orosháza-Gyopárosfürdő, a Hotel Corvus Aqua**** Orosháza-Gyopárosfürdő, a Hunguest Hotel Forrás****superior Szeged, az Art Hotel**** Szeged, a Családi Wellness Hotel**** superior Gyula, a Park Hotel Gyula, a Hotel Uno*** Kecskemét, a Gyopárosfürdő Gyógy-, Park és Élményfürdő Orosháza-Gyopárosfürdő; a az észak-alföldi régióból pedig a Hungarospa Thermal Hotel***, az Aquaticum Debrecen, az Erdőspuszta Club Hotel**** Debrecen, a Hotel Kumánia*** Kisújszállás, a Thermal Hotel Balmaz**** Balmazújváros, a Sárkány Wellness és Gyógyfürdő- Apartman és Camping Nyírbátor.

A magyar megjelenésről számos cikk jelent meg a rendezvény www.magyarnapok.ro magyar és román nyelvű weboldalán, a Monitorul de Cluj napilapban és monitorulcj.ro weboldalon, a Ziuadecj.ro és provincianews.ro oldalakon, a Szabadság napilapban és www.szabadsag.ro weboldalon, valamint a társasági oldalakon.

A KSH adatai szerint a Romániából érkező vendégeknek több mint 419 ezer vendégéjszakát köszönhettek hazánk kereskedelmi szálláshelyei 2012-ben. Ezzel Románia jelenleg a 10. legfontosabb küldőpiacunk.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.