Arrogáns hátizsákos turista ekézi Magyarországot

Barátságtalan, papucsos emberek, rohadó házak, lehúzás - Magyarország Európa Mexikója, állítja az amerikai fiú egy hátizsákos turistáknak szóló oldalon. Hál' istennek, nem mindenki ért vele egyet. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A "Bad times in Budapest - Hungary Travel Story" című írást Facebook falunkra posztolta ki egy olvasónk, így lettünk figyelmesek a meglehetősen egyoldalú, túlságosan általánosító kirohanásra, amit a TheBackPacker.net olvasói közül rengetegen kommentáltak. (Már csak a bejegyzés stílusa miatt is érdemes átkattintani, és beleolvasni az eredeti szövegbe.)

Az amerikai fiú története tényszerűen összefoglalva a következő: négy napot töltött Budapesten, Bécsből érkezett vonattal Magyarországra. Az egyik estén 3 másik, Budapesten megismert amerikai társaságában elment szórakozni. A fiatalokat a szabadtéri szórakozóhelyről, ahol az estét kezdték, két fiatal lány egy sztriptízbárba csalogatta, ahol a fiatalok összetűzésbe keveredtek a biztonsági őrökkel. A srácokkal 215 ezer forintos számlát akartak kifizettetni, míg ezt ki nem egyenlítik, nem engedték el őket. Az írás szerint a részletes számla átadását megtagadták, rendőröket nem engedtek hívni, el nem eresztették őket, és alkudni sem engedtek az árból.

A bejegyzés írója egy, a bár pultjáról elemelt mobiltelefonnal próbálta hívni a rendőröket a mosdóból, sikertelenül, majd a telefont mérgében összetörte és lehúzta a vécén. A fiú később elment a rendőrségre, ahol a túlszámlázással nem foglalkoztak, a telefon megrongálását viszont számonkérték rajta. A fiú az amerikai nagykövetségen jelentette a történteket, majd elhagyta az országot.

Bejegyzésében a szerző végtelenül arrogáns stílusban ír. Olyan becsmérlő dolgokat állítva, hogy Magyarország "egész Európa legrosszabb helye", Budapestet "szétrohadni hagyott régi épületek" jellemzik, az emberek pedig "szegények, lusták, nem dolgoznak, hanem csak azon törik a fejüket, hogy fosszák ki a turistákat." Ezek a kiragadások tényleg csak a jéghegy csúcsát jelentik, mert hosszú sorokon keresztül vág a fejünkhöz ennél cifrább dolgokat is.

Kíváncsiak lettünk, mit szólnak mindehhez a weboldal olvasói! Sajnálatos módon a bejegyzésre kommentálók között is vannak jó páran olyanok, akik hasonló negatív tapasztalatokról számolnak be, ami valóban elgondolkodtató. A kommentárok nagyobb része azonban Magyarország védelmére kel, sokak szerint a szerző diszkriminatív, állításai nem festenek valós képet az országról, az írás stílusa és a történtek egyaránt őt minősítik.

A The Backpacker Network oldal 1999 óta működik és a hátizsákos turisták egyik népszerű információforrása. Az oldalon 2008 óta működik a „Travel Wiki” rovat, ahol az adott desztinációkról szerzett tapasztalataikat egymás között is megoszthatják az olvasók.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.