Az idei Forma 1 és a szállodák

A Magyar Hotel Monitor által rendelkezésre bocsátott adatok alapján a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége azt vizsgálta, hogyan alakult a szállodák teljesítménye 2011-ben és 2012-ben a Forma 1 autóverseny hatására Budapesten, illetve mi a különbség a szállodák teljesítményében, ha ennek a 3 napnak a szállodai mutatószámait hasonlítjuk a teljes július hónap átlagához.

A 2012 évi Forma1 idején a kereslet lényegesen erősebb volt, ennek köszönhetően a 86,7%-os szobafoglaltság 4,7 %ponttal meghaladja a 2011 évi Forma 1 átlagát. Ennek ellenére az átlag szobaár a tavalyi szinten maradt. A 18.609 forint REVPAR mutató a múlt évhez képest 7,3%-kal nőtt.

Ha összehasonlítjuk a Forma1 alatt elért szállodai mutatószámokat a teljes július hónap átlag mutatóival, akkor az látszik, hogy 2011-ben a verseny alatt a szobafoglaltság 15,9%ponttal, az átlagár 68,3%-kal, a REVPAR mutató 104,2%-kal haladta meg a havi átlagot. 2012-ben a kérdéses 3 nap alatt a szobafoglaltság 13%ponttal, az átlagár 59,5%-kal, a REVPAR mutató 86,9%-kal volt több, mint a júliusi átlag.

Időszak  Szobafog-
laltság % 
 Különbség
%pont
 Átlag
szobaár Ft 
 Változás
%
REVPAR 
Ft  
 Változás
%
   2011  2012    2011 2012    2011 2012   
 július  66,1  73,7  + 7,6 12.896 13.578 105,3 8.525 10.001 117,3
 Forma1  82,0  86,7  + 4,7 21.704 21.658 99,8 17.412 18.690  107,3
 Forma1/
 július
 +15,9
%pont
 +13
%pont
 - +86,3% +59,5% - +104,2% +86,9% -

Fenti adatokból az is látszik, hogy 2012 júliusában a szobafoglaltság 7,6%ponttal, a nettó átlagár 5,3%-kal javult a bázishoz képest. Így a REVPAR július havi növekedése +17,3% volt, azaz a teljes július hónap teljesítménye nagyobb mértékben javult, mint a Forma 1 3 napja alatt.

Kedvezőtlen, hogy a 2012 évi teljesítményben nem jelent meg az, hogy amíg a 2011 évi Forma1 verseny napjain az EUR/HUF átlag árfolyam 270,2 Ft, addig ebben az évben 284,4 Ft volt. Ez tehát 5,2%-kal gyengébb, mint a tavalyi, azaz a szállodák számára bevétel szempontjából lényegesen kedvezőbb. Ez az árfolyamnyereség azonban nem mutatkozott meg a forint átlagárakban és REVPAR mutatóban.

Fenti elemzés mintegy 12.000 budapesti szállodai szoba összesített adatain alapul. 2011-ben a július 29-31., 2012-ben a július 27-29 közötti 3-3 nap adatait vette figyelembe. A táblázatban nettó átlag szobaár és nettó REVPAR adatok szerepelnek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.