Ők kapták a Best of Budapest & Hungary díjakat

Az idén 58 kategóriában osztották ki a Best of Budapest & Hungary díjait, amellyel a hazai vendéglátó, szállodai és más szolgáltatói szféra legjobbjainak munkáját ismeri el a szalmai zsűri - közölte a  Budapest Week Publishing kiadó pénteken az MTI-vel.

A közlemény emlékeztet: a kiadó tulajdonosa, Freed Péter több mint két évtizede alapította a Best of Budapest & Hungaryt. A szállodai és éttermi kiadvány mára olyan multimédia platformmá vált, amely egyaránt szolgálja és tájékoztatja nyomtatásban (The Guide), online, hírlevélben és mobil alkalmazással is a magyarországi gasztronómia, vendéglátás és turizmus szereplőit, a szolgáltatókat és a fogyasztókat is.

A kiadó 1993 óta minden évben megkérdezi olvasóit és üzleti partnereit, illetve a kiadó bizottságának tagjait arról, hogy kit tartanak a hazai vendéglátó, szállodai és más szolgáltatói szféra legjobbjainak. Az így beérkezett szavazatok, valamint a kiadó ellenőrzése alapján ítélik oda az elismeréseket.

Az idei díjkiosztó gálát szombaton tartották Budapesten. A kiadó ezúttal már a gála előtt nyilvánosságra hozta a díjazottak nevét.

Gerendai Károlyé az Életmű Díj

A rendezvényen kilenc kiemelt díjat adtak át, közülük a legrangosabb az Életmű Díj, ezt a zsűri az idén Gerendai Károlynak ítélte fesztiválszervező és gasztronómiai munkásságért.
A kiemelt díjak között új kategória az év cukrásza, ezt Pataki János kapta, az év séfje Giorgio Cavicchiolo lett.

Az év gasztro-borásza és éttermese

Az év gasztro-borásza címet Heimann Zoltán érdemelte ki.

A fővárosban az év éttermese - modern kategóriában - Pintér Katalin, míg klasszikus kategóriában Zsidai Zoltán Roy lett.

Az év éttermese - vidék - kategóriában - Szikora Eszter és Paór Anikó, akik a szigetmonostori Rosinante Stílusos Vidéki Étterem és Fogadó népszerűsítéséért tettek sokat.

A Kempinski igazgatójának jár Az év szállodása díj

Az év szállodása díjat Budapesten Emile Bootsma, a Kempinski Hotel Corvinus igazgatója kapta. A vidéki kategória díját Pusztai Erzsébet, a hévízi Lotus Therme Hotel & Spa és a büki Greenfield Hotel Golf & Spa igazgatója érdemelte ki.

A zsűri "Különleges elismerés"-t adott Horváth Tamásnak és Kalocsai Zoltánnak, a harmadik Michelin-csillagos étterem, a Borkonyha vezetőinek.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.