Az osztrák szolgáltatók már a következő télre készülnek  

Kilencszáz kiállító, három hatalmas csarnok, 11 ezer négyzetméteres terület, 760 vásárló, 160 szakújságíró 50 ország képviseletében – röviden így jellemezhető az idén harmincadik alkalommal megrendezett austrian travel business (atb) beutaztató vásár, amelynek január 23–25. között a jövő évi Mozart-évforduló méltó megünneplésére készülő Salzburg városa adott otthont.  

'

Az exkluzív ajánlatok standjánál volt a legnagyobb a tülekedés: romantikus hétvégéket kínáltak például szerelmeseknek egy-egy hangulatos, eldugott szálláshelyen, vagy új havas sportőrületeket fiataloknak. A kiállítók egyöntetű véleménye szerint idén nem volt akkora érdeklődés a szakmai vásárlók körében, mint az elmúlt években. A kínálat kisebb része a közelgő nyári szezonról, legtöbbje a jövő évi téli programokról szólt. A szolgáltatások árai nem emelkedtek jelentősen.

 

Elégedett házigazdák

 

Mint az a salzburgi kaszinó szomszédságában lévő roppant elegáns Kavalierhausban tartott sajtótájékoztatón kiderült, az osztrák idegenforgalmi idegenforgalmi szakemberek elégedettek a mögöttük álló évvel, és optimistán várják a következőt. Erre megvan minden okuk: tavaly 28,6 millió turista fordult meg Ausztriában, ami 1,7 százalékos emelkedés az előző évihez képest. Közülük 19,5 millióan külföldről érkeztek (+2,2 százalék), az összvendégéjszakák száma 118 millió volt, amiből 86,6 milliót külföldi turisták töltöttek el a különféle szálláshelyeken. „2005-ben tovább erősítjük jelenlétünket a német nyelvű piacokon és új turisztikai felvevőpiacokat keresünk” – fogalmazta meg a 2005-ös esztendő legfőbb célkitűzéseit Johann Schenner, az Osztrák Gazdasági Kamara turisztikai és szabadidős ágazatának elnöke.

 

Trend: valami mást!

A vásáron a Cube Hotels hálózat legújabb, a jövő téli szezonra átadásra kerülő szállodájának ajánlata aratta az egyik legnagyobb sikert. A karintiai Nassfelden épülő hotel jelszava: Csak fiataloknak! „Szállodáink és az ott űzhető sportlehetőségek egyedülállóak a maguk nemében” – magyarázta a lánc elnöke, Peter Fürnkranz. Nincs megállás, nincsenek unalmas percek, órák, hétköznapok. Nassfelden lehet hómotorozni, airboardozni, ski foxozni, és még sok más sportos őrültséget űzni. A különleges sporteszközöket a szálloda biztosítja a vendégek számára. A stájerországi Steyr városának standján is sorban álltak a vásárlók. Az érdeklődés oka az a romantikus téli ajánlat, amelynek szemléltetésére a standon reneszánsz ruhákat öltöttek a kiállítók. Martina Röblich, a helyi turisztikai iroda alkalmazottja elmondta, a főként négycsillagos hotelekben, panziókban lévő 600 vendégággyal rendelkező kisvárosukban mindig is a téli időszak az idegenforgalom szempontjából meghatározó. Elsősorban olasz, japán és német vendégeket vonzanak náluk az egyáltalán nem olcsó kategóriába tartozó romantikus városlátogató programok. Ilyenkor a gasztronómiában is a múlté a főszerep: több száz éves receptek alapján készítenek mindenütt étkeket, hozzá óborokat kínálnak Steyr éttermeiben.

 

 

Így látták a vásárt honfitársaink

 

A magyar vásárlók idén sem csalódtak az atb-n. Több volt az ajánlat mint korábban, és az osztrák partnerek általában nem emeltek árakat. árakat. „Tizenhat régi partneremmel beszélhettem egy helyen, ez számomra megfizethetetlen” – összegzi tapasztalatait Ricsovics László, az Intersí referense: „Az osztrákok nem szívesen adnak kedvezményeket, de egyre többen próbálnak csomagokat értékesíteni, ez viszont nem túl népszerű a magyar piacon. Aki tőlünk síelni indul, nem akar zenei koncertre is jegyet váltani, este inkább a szállásán pihen. A gyerekeknek szóló síajánlatokból vásároltam bőségesen.” A vistás lányok: Bagi Krisztina, Kadlecsik Judit utazásszervezők és Gyerő Krisztina szakmai vezető együtt rótták a köröket, szerződéseket készítettek elő. „Az igaz, hogy a vásáron nem kapunk engedményeket, azonban jobb feltételek, pozíciók alapján tárgyalhatunk majd, mert személyesen jött létre a megállapodás, nem e-mail váltás során. Bécsben partnerirodát cseréltünk, most megismertük azokat, akikkel ezentúl együtt dolgozunk. Ollé Csilla, a Polyglobe Utazási Iroda ügyvezetője elégedett az eredménnyel, eredménnyel, bár már tíz éve nem volt hasonló rendezvényen: „Nem kötöttem, csak előkészítettem szerződéseket, és remek ötleteket kaptam incentive programok szervezéséhez. Ezekre szükségünk is lesz hamarosan, hiszen az idén ötéves születésnapunkat ünnepeljük törzsutasaink körében. A síprogramok közül főként azok érdekeltek, amelyeken belül wellnesslehetőséget is kínálnak, találtam is ilyeneket jócskán, alig várom, hogy otthon átböngésszem a kínálatot.”

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.