Az USA a tömegturizmus fellegvára

Ezúttal a brit Love Home Swap lakáscserés utazásokkal is foglalkozó iroda jelentetett meg egy Top 50 listát, amely a világ 50 leglátogatottabb turistalátványosságait taglalja. A listán egyértelműen amerikai városok taroltak. 

Az első helyen a kaszinók és szállodák sokaságáról híres Las Vegas Strip végzett évi közel 40 millió turistával. Közvetlenül utána következik két New York-i helyszín is:  második a Times Square (39 millió 200 ezer látogató) és harmadik a Central Park (37 millió 500 ezer látogtó). 

A Top 10 fentmaradó pozícióit is amerikai látványosságok uralják: negyedik helyen végzett a Washington-ban található Union Station (32 millió 850 ezer látogató), az ötödik pedig az USA és Kanada határán fekvő Niagara-vízesés (22 millió 500 ezer látogató). 

Ismét New York következik és a Grand Central Terminal (21 millió 600 ezer látogató), majd a Bostonban található Faneuil Hall Marketplace (18 millió látogató). 

A nyolcadik és kilencedik helyet két Disneyland uralja, de meglepő módon egyik sem a párizsi.  Az amerikai Orlando-ban fekvő Disney World's Magic Kingdom (17 millió 536 ezer látogató) és a szintén amerikai Anaheim-ben elhelyezkedő Disneyland Park (15 millió 963 ezer) is bejutott a Top 10-be. 

Európában a párizsi látnivalók tarolnak

A Top 10 egyetlen nem amerikai helyszíne a kínai Peking és a Tiltott Város (15 millió 300 ezer). Tizenegyedik a híres isztambuli piac (15 millió látogató), míg tizenharmadik a párizsi Notre Dame (13 millió 650 ezer látogató). A következő európai helyszín a szintén párizsi Disneyland Park (11 millió 200 ezer látogató) a tizenhatodik helyen és a Sacré Coeur-bazilika (10 millió 500 ezer látogató) a tizennyolcadik helyet megcsípve. 

A 27. pozícióig kell várni a következő európai helyszínre, amely nem meglepő módon ismét Párizsban van: a Louvre-ba évi 9 millió 20 ezer turista látogat el. A 38. helyen zárt az Eiffel-torony évi 7 millió turistával. Épp, hogy bekerült a Top 40-be a British Múzeum (6 millió 700 ezer turista) és utolsó európai desztinációként a 49. helyen zárt a Versailles-i kastély évi 5 millió 900 ezer látogatóval. 

A Love Home Swap segítségére voltak a Travel and Leisure és a vizsgált desztinációk saját statisztikai adatai is. 

 

Forrás: Daily Mail


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.