Kihalásra vannak ítélve az utazási irodák?

Az ipari forradalom óta jellemző, hogy egyre több munkakör automatizálódik, feleslegessé téve az emberi munkaerőt. Az Oxford Egyetem legújabb kimutatása szerint 2033-ra 10, most még népszerű munkakör kerülhet a kihalás szélére. 

Scott Dobroski, a Glassdoor, állás- és karrier portál szakértője elmondta, hogy elsősorban a kevésbé képzett munkaerő féltheti állását, hiszen a munkájuk könnyen automatizálható az egyre fejlődő technológiának köszönhetően. A kreativitást és egyéniséget igénylő munkákra a jövőben is lesz igény. A szakértő itt kiemeli az esküvőszervezők munkáját, amely olyannyira összetett és kreativitást megkövetelő munkakör, hogy biztos nem fenyegeti az automatizálás mumusa.

Ugyanakkor a cikkből az is kiderül, hogy a munkakörök túlzott automatizálása már számos esetben visszaütött, és végül visszavették az elbocsátott dolgozókat. Szóval szerkesztőségünk véleménye szerint nem eszik olyan forrón ezt a kását...

Ezek után nézzük meg, melyik az a 10 munkakör, amelyek 2033-ra feleslegessé válhatnak a kutatás szerint:

1. Banki ügyintéző: Mark Gilder a Citibank disztribuciós stratégiai igazgatója szerint a banki tranzakciók 85 százaléka végezhető el ATM automaták segítségével. A Citibank jelenleg videó-pénztárosokat és ATM-kölcsön igénylő applikációkat tesztel az ázsiai piacon.

2. Bolti pénztáros: Jelenleg is több áruház üzemel önkiszolgáló kasszákkal, így a pénztárosok eltűnése az egyik legnyilvánvalóbb folyamat. 2008-as megjelenésük óta megnégyszereződtek az automata kasszák. Jelenleg 430.000 van üzemben világszerte. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy több áruházlánc (Ikea, Big Y) vonta vissza önkiszolgáló kasszáit vásárlói panaszok miatt. 

3. Irodai recepciós: Egyre népszerűbbek a virtuális ügyfélszolgálat programok, mint például a Virtual Receptionist vagy a Davinci Live Receptionist. Japánban az sem ritka, ha egy robot fogad minket az ügyfélszolgálaton. Egyelőre azonban nem az a jellemző, hogy a recepciósokat tömegesen helyettesítenék automata programok. Az USA Munkaügyi Statisztikai Hivatala (BLS) szerint évente átlagosan 14 százalékkal több recepciós állást hirdetnek meg. 

4. Telefonos Operátor: Már ma is gyakrabban beszélgetünk automata ügyfélszolgálatossal, mint humán kollégájával. Ennek ellenére a Recruiter.com enyhe munkaerő bővülést jósol ebben az álláskörben az elkövetkező pár évben.

5. Kézbesítő: Az e-mail megjelenése óta folyamatosan csökkent a postai szolgálatokat igénybevevők száma. Az Amerikai Posta évek óta pénzügyi problémákkal küzd. A BLS szerint 2022-re 28 százalékkal kevesebb kézbesítő fog leveleket kiszállítani. 

6. Utazási irodai ügyintéző: A BLS itt 12 százalékos csökkenést jósol 2022-re. Jelenleg is egyre szívesebben foglalnak online az utazni vágyók - legalábbis a fiatalok - az olyan népszerű felületeken, mint a Booking.com vagy az Expedia. 

7. Gépíró: Azok az idők elmúltak már, amikor egy vezérigazgató hivatalos leveleit személyes asszisztensének diktálta. Ma már egyre többen használják a hangrögzítő és felismerő programokat. Ennek ellenére 6 százalékos növekedés várható a gépírói állások terén az elkövetkezendő nyolc évben. 

8. Újságíró riporter: A blogok és a központi hírportálok gyorsasága és hatékonysága miatt egyre kevesebb ember olvas nyomtatott lapokat. Így persze az eladott példányok száma is csökken, emiatt pedig kevesebb újságíróra van szükség a fejlett világban. Az USA-ban jelenleg 10 ezerrel kevesebb újságíró dolgozik, mint 10 évvel ezelőtt. 

9. Adatrögzító: A számítógépes programok sokkal hatákonyabban, és ami még fontosabb szinte hibamenetesen dolgoznak. 

10. Telemarketinges: Az úgynevezett robo-hívások egyik legnagyobb előnye a humán erőforrással szemben, hogy 0-24-től kezdeményeznek hívásokat fáradhatatlanul. 

 

Forrás: Mashable


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.