Az Y generáció adja a luxus utazások felét

A bébi boomer, az X generáció után az Y, vagy más néven ezredfordulós nemzedék a következő nagy piac a nemzetközi turizmus számára. Az 1980 és 2000 között születetteket sorolják az utóbbi csoportba. Jellemző rájuk a technológiában való jártasság, a magas iskolázottság, az interneten és a digitális kommunikáción történt szocializáció. Az ezredfordulós nemzedék rajong a városlátogatásért, szeret utazásra áldozni, olyannyira, hogy jelenleg a luxus utazások felének ők a résztvevői - állapítja meg a World Travel Monitor különkiadása, az IPK International gondozásában.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2017-ben ennek a nemzedéknek a kiutazásai 15 százalékkal bővültek az azt megelőző évhez képest és ezzel kétszer olyan volumenű ez a szegmens a teljes piachoz képest. A mai 18-38 évesek a nemzetközi utazások 40 százalékával büszkélkedhetnek, ezzel a legtöbbet utazó nemzedék a nemzetközi turizmusban. Mindemellett rendkívül változatos ez a szegmens, ami az életkort illeti, hiszen van, aki éppen most érettségizett és olyan is, aki stabil egzisztenciával, családdal rendelkezik.

Ahogy egyre több ezredfordulós lép be a munkaerőpiacra, egyre több jövedelme is lesz az utazásra. Így ma már a luxus utak felének ők a résztvevői, ami komoly növekedést jelent az elmúlt években. Luxus útnak tekinti a World Travel Monitor a napi 750 eurónál magasabb fajlagos költésű rövid utazásokat és a napi 500 eurónál magasabb fajlagos költésű hosszú utazásokat. A luxus utakra vállalkozók közül is az ezredfordulós nemzedék tagjai költenek átlagosan a legtöbbet útjuk során.

Az Egyesült Államok adja a legtöbb nemzetközi utast a szóbanforgó generációból, őt Kína, Nagy-Britannia és Németország követi. Ezek összesen 35 százalékos részaránnyal bírnak. A célterületek között szintén az USA vezet a legtöbb Y generációs turistaérkezéssel Spanyolországgal, Németországgal és Franciaországgal a nyomában. Nemzetközi összehasonlításban az átlagosnál több Y generációs turista keresi fel Japánt, Dél-Koreát, Indiát, Ausztráliát, Európában pedig Írország és Skandinávia a népszerű úti célok.

Az ezredfordulós generáció tagjai elsősorban szabadidős céllal utaznak, 15 százalékban indulnak útnak üzleti céllal, ami hasonló arány a piac egészéhez viszonyítva. Az utazások harmada városlátogatás, amely magasabb arány a többi nemzedékhez viszonyítva, a második legnépszerűbb szabadidős utazási forma pedig a tengerparti nyaralás.

A Y utazók az átlagosnál jobban vágynak az autentikus élményekre, ezért fogékonyabbak a túlturistásodás problémájára és kevésbé viselik a túlzsúfolt úti célokat. Ugyanígy az átlagosnál érzékenyebbek a terrorfenyegetettségre és inkább eltekintenek az utazástól, amíg konszolidálódik a helyzet.

A milleniumi nemzedék tagjai a többieknél több információforrás alapján tervezik meg útjukat, alaposan tájékozódnak foglalás előtt és szinte csak az internetet és digitális kommunikációs csatornákat használják információgyűjtésre. Leggyakrabban utazási blogokon, fórumokon, a közösségi médiumokon tájékozódnak a többi nemzedékhez képest többet használva ezeket. Ugyanakkor az átlagnál többet használnak olyan hagyományosabb forrásokat is mint az utazási irodák, a nyomtatott sajtó és a TV.

Más generációkhoz hasonlóan ők is nagyobb arányban foglalnak az interneten, a foglalást viszont a többiekhez képest magasabb arányban végzik mobil eszközön. Azt is kiderítette a jelentés, hogy az Y generáció tagjai az átlagnál magasabban képzettek, valamint, hogy az utóbbi évek növekedése ellenére még mindig alacsonyabb a jövedelmük, ami az alacsony átlagéletkornak tudható be. Egy másik érdekes megállapítás a World Travel Monitortól, hogy míg a teljes kiutazó piacot vizsgálva a férfi utazók vannak többen, ebben a nemzedékben magasabb a női utazók aránya.

Forrás: Turizmus Online


Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.
Összefogás Ausztriában a turizmus jövőjéért

Összefogás Ausztriában a turizmus jövőjéért 

A Schönbrunni-kastélyban tartott prezentációval debütált Ausztria legnagyobb magánkezdeményezésű szakmai összefogása.
Van, aki forrón szereti - de Borneón a hőség minden határon túlmegy

Van, aki forrón szereti - de Borneón a hőség minden határon túlmegy 

Nincs rá jobb szó, dögletes meleg van Borneón – de túl lehet lendülni rajta.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.