Bajban a Blue Travel?

Az ígért színvonal alatt szállásoltatta el az utasait Cipruson a Blue Travel Online – értesült még vasárnap az Index. Azóta az iroda telefonjai süketek, a cég budapesti központja zárva van.

Vasárnap írt arról az Index, hogy a Blue Travel Online utazási irodánál botrány kerekedett abból, hogy egyik Ciprusba utazó turistacsoportjukat a szerződésben ígért ötcsillagos szállodánál alacsonyabb osztályú hotelben szállásolták el. A portál információi szerint a szállás körüli helyszíni vitából kiderült: a szerződésben ígért Adam Beach Hotelben nem is számítottak a vendégekre, az iroda eredetileg is az olcsóbb szálláson foglalt szobákat.

A hír hallatán szerkesztőségünk nem akart idő előtt elhamarkodott véleményt formálni az esetről, ezért megvártuk a hétfőt, hogy az irodánál érdeklődjünk a történetek után. Nem jártunk sikerrel, mert hiába próbáltuk egész nap, a Blue Travelt sem az iroda központi számain, sem az irodavezető, sem a ciprusi állampolgárságú ügyvezető mobilszámán nem sikerült elérnünk.

Időközben arról is értesültünk, hogy a cég Budapest, Alkotás utcai irodája zárva tart, ráadásul a kirakatban egy ELADÓ felirat áll.

Az eddigi jelek arra utalnak, hogy az iroda beszüntette tevékenységét. Erről azonban a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) honlapján nem szerepel információ. Az MKEH nyilvántartása szerint a Blue Travel Online kft-nek az Uniqa Biztosítónál van 24 millió forint értékű vagyoni biztosítéka. Megkeresésünkre a biztosító arról tájékoztatott, hogy nem tudnak arról, hogy csődeljárás folyna a Blue Travel Online ellen. 

A vagyoni biztosíték összege arra szolgál, hogy egy esetleges fizetésképtelenség esetén a pórul járt utasokat haza lehessen hozni belőle, illetve az el nem utazott személyeket kártalanítani lehet. A jelenlegi információk szerint nem tudni ilyen károsultakról.

Véletlen egybeesés, hogy a Ciprusi Idegenforgalmi Hivatal éppen néhány hete zárta be budapesti irodáját

Az utazási irodával foglalkozott a TV2 Tények című műsora is, amelyben megszólal Molnár Judit, a MUISZ szóvivője és a Blue Travel egyik utasa is.  


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.