Balaton: Ahol a termékkel van baj, ott aligha segít a reklámköltség emelése

Ahol a termékkel van baj, ott aligha segít a reklámköltség emelése - vélekedik a szakember az atv.hu szerint.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Romlott a gyógy- és wellness szállodák látogatottsága az első negyedévben a Balatonnál. A statisztikák szerint főként a külföldi turisták száma esett vissza. Némileg emelkedik az oroszok száma, de azok a németek, akik korábban ide jártak, most Bulgáriát, Romániát, az Adriát választják. Az ivóvíz tisztaságú víz, a színvonalas szálloda, a vitorláskikötő nem elég ma már, mert változott a kereslet. A minőség, egyediség, az élményszerzés vágya került az első helyre. Ebben vagyunk lemaradva. Segíthetne, ha a Balaton Közép-Európa egészségturisztikai központjává válna, családbarát fejlesztésekkel - írja a Sonline.hu.

Brachna János idegenforgalmi szakközgazdász szerint ahol a termékkel van baj, ott aligha segít a reklámköltség emelése. – Drámaian romlik a Balaton nemzetközi versenyképessége – állítja a siófoki szakember. – Nem a világgazdasági válság áll a háttérben, hiszen a negatív balatoni tendencia már tíz éve tart.

Miközben a külföldi vendégek száma csökken, nagyszabású kampánnyal népszerűsíti a Balaton régiót mint nyári, belföldi úti célt a Magyar Turizmus Zrt. májustól egészen augusztus végéig „Tiszta erőből Nyár” címmel. Mint arról korábban beszámoltunk, újabb konkrét régiós ajánlatokkal, programokkal folytatódik a nemzeti turisztikai marketingszervezet áprilisban elindított 2011. évi belföldi kommunikációs kampánya. Ennek részeként a társaság számos marketingeszközzel invitálja a hazai utazóközönséget a Balaton régió felfedezésére is, amely a magyar lakosság utazási szokásait vizsgáló legfrissebb felmérés szerint még mindig a legnépszerűbb belföldi úti cél.

„Minden élménnyel több leszel.” – hangzik az MT Zrt. 2011. évi belföldi kampányának üzenete. Az élményszerzésre pedig a Balaton régió most számos okot kínál. A felejthetetlen vízparti családi üdülések, a nyári fesztiválokon való önfeledt szórakozás mellett többek között a Balaton7 (június 10-19.) is a régióba csábít, amely idén is az MT Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatósága, a helyi szolgáltatók, a programgazdák és TDM szervezetek együttműködésében valósul meg. A programsorozat célja, hogy a balatoni települések sokszínűségét bemutató rendezvények, a régiós turisztikai kínálatot fémjelző aktív kikapcsolódási lehetőségek, a gasztronómiai programok, vagy éppen a várjátékok révén mind a belföldi nagyközönség, mind pedig a szakma megismerje a hagyományos, nyári pihenés mellett a Balaton régió más arcait is.

A régió turisztikai kínálatára és a vendégek körében is népszerű kedvezményes üdülési ajánlatokra, illetve programlehetőségekre az MT Zrt. a 2011. évi belföldi kommunikációs kampányának részeként, nagyszabású kültéri, nyomtatott és TV-s megjelenések keretében „Tiszta erőből Nyár” címmel hívja fel az utazóközönség figyelmét.

Május, június és július hónapokban többek között a Nők Lapja, a Kiskegyed, a Story, a Cosmopolitan és a Glamour magazinokban jelenik meg balatoni hirdetés, illetve balatoni kedvcsináló, a legjelentősebb médiajelenlét pedig a Csillag Születik produkció során valósul meg. Emellett megjelenik a Balaton nyári rendezvényajánló magazinja, a Balaton Funzine is: az összesen 60.000 példányban kiadásra kerülő nyári balatoni programfüzetet az ország számos pontján, mint pl. Tourinform irodákban, szálláshelyeken, éttermekben, borgalériákban, kulturális és szabadidős központokban kerül terjesztésre.

A Balaton régió kincsei megtalálhatók az MT Zrt. www.itthon.hu oldala mellett a régiós honlap (gyereabalatonra.hu) nyári microsite-ján is, ahol a szálláslehetőségeken kívül többek között a régió nyári kulturális és egyéb rendezvényei, szabadidős programlehetőségei között is válogathatnak az érdeklődők. (forrás: atv.hu / FH / sonline.hu / MTZrt)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.