Bécs és Pozsony is gyűjt a Mikulásgyárnak

A Magyar Turizmus Zrt. külképviseletei népszerűsítik Európa egyik legnagyobb jótékonysági akcióját. Az együttműködéstől azt várják, hogy külföldről is érkeznek „vendégmunkások” a Mikulásgyárba.

A Magyar Turizmus Zrt., külképviseleteit is bevonta az ország legnagyobb karitatív akciójának a népszerűsítésébe. A Bécsben és a Pozsonyban működő külképviseletek munkatársai jelezték, hogy csomagot is összeállítanak a Mikulásgyárnak. Az adományokat a főváros és a Balaton környékén élő hátrányos helyzetű gyermekek kapják meg – közölte Benkő Krisztina, a Magyar Turizmus Zrt. balatoni regionális marketingigazgatója.

A Mikulásgyár többek között a jó sajtójának is köszönheti évről évre erősödő nemzetközi hírnevét . A német ARD, az osztrák ORF, továbbá francia és kínai hírügynökségek képviselői is jártak már a Mikulásgyárban. Ennek köszönhetően tavaly Ausztráliából, Németországból és Olaszországból is érkeztek önkéntesek, akik több mint kétszázezer rászorulónak juttattak el élelmiszercsomagot - mondta Éskovács Péter a Mikulásgyár PR vezetője.

A budapesti Mikulásgyár december 6. és 21. között várja mindazokat, helyieket és vállalkozó szellemű turistákat egyaránt, akik önkéntes munkát szeretnének végezni Magyarországon. A Balaton régióban a Zrt. balatoni igazgatóságának felhívására már számos egyesület és turisztikai vállalkozás jelezte részvételét az akcióban. Az első 30 fős balatoni gyermekcsoport Balatonlelléről érkezik – várhatóan december 6-án.

Kenéz István, a település polgármestere elmondta: fontos hogy a vidéken élő gyermekek is lehetőséget kapjanak a Mikulásgyár meglátogatására, mert ez az egyik legjobb példája annak, hogy milyen ereje van az összefogásnak. A polgármester szerint az önkéntes tevékenységek fejlesztik a szociális készségeket és kompetenciákat, segítik a társadalmi szolidaritást.

A balatoni gyermekek mellett a fővárosi óvodások is lehetőséget kapnak arra, hogy szervezett formában megismerjék a Mikulásgyár munkáját. Több mint kétezer óvodást, pedagógusaik vezetik majd körbe Európa legnagyobb „csomagolóüzemében” A fővárosi rendezvény fő védnöke Tarlós István, főpolgármester lesz. Az adományokat december 6. és 21. között várják az 56-osok terén.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?