Bécsben több van belőle, mint autóból; mi az?

Több rekordot is tartogatott 2016 az osztrák főváros tömegközlekedése számára: először lépte át az utasszám a 950 milliót, ráadásul már több éves bérlet van forgalomban, mint személyautó. Tovább csökkent a bliccelők száma is - tudtuk meg az örömteli hírt Bécs város budapesti képviseletétől.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Rekordszámú, 954,2 millió utasa volt tavaly a bécsi tömegközlekedési vállalatnak, a Wiener Liniennek. A személyszállító cég ezzel egymás után harmadik éve dönti meg a saját rekordját, ráadásul végre sikerült átlépnie a 950 milliós álomküszöböt is. A következő nagy mérföldkövet 2020-ra tervezik, addigra évi egymilliárd utast szeretnének szállítani a járataikon. A másik nagy eredmény - ami szintén rekordnak számít -, hogy 2017 elején 733 ezer éves bérlet volt forgalomban Bécsben, ami több, mint a forgalomban lévő személyautók száma. A Statistik Austria legfrissebb hozzáférhető adatai szerint ugyanis 2015 végén 685 ezer személygépkocsinak volt érvényes forgalmi engedélye az osztrák fővárosban. 2007-ben ez még éppen fordítva volt: kétszer akkora volt az autók száma, mint az éves tömegközlekedési bérleteké.

Noha a bécsieknél egyértelműen a tömegközlekedés vezet – útjaik 39 százalékát teszik meg busszal, metróval vagy villamossal, míg autóval csupán 27 százalékot -, a Wiener Linien tovább szeretné növelni a népszerűségét. Ennek érdekében folyamatosan fejleszti a közlekedési hálózatát és modernizálja a járműparkját. 2017-ben összesen 413 millió eurót fordít ilyen célra. A tervek szerint 2017. szeptember 2-től vehetik például birtokba az utasok az U1-es metró új szakaszát, amelyet 4,6 kilométerrel és öt megállóval toldanak meg. Azzal, hogy a bécsiek már Oberlaaig utazhatnak a metróval, évente 14 ezer tonnányi szén-dioxidtól kímélik meg a levegőt. Ennyi károsanyag megkötéséhez további ezer fasori fát kellene elültetni a városban.

2017-ben tovább folytatják az U4-es metró felújítását, és várhatóan kiírják a pályázatot az U2/U5 új megállóira..Nem marad abba a járműpark megújítása sem. Az eddig forgalomba állított 240 új busz mellé idén további 26 hagyományos, 12 csuklós és 17 extra hosszú csuklósbusz érkezik. Ezen kívül hat alacsonypadlós villamos- és két metrószerelvénnyel bővül idén a Wiener Linien járműparkja, összesen 55 millió euró értékben. Mivel az emberek egyre több közlekedési eszközt kombinálnak útjaik során, a Wiener Linien olyan mobiltelefonos alkalmazást fejleszt, amely a legkülönbözőbb helyváltoztatási módozatokat kombinálja az útvonaltervezés során. Így a kínálatában a busz, metró, villamos mellett már a közösségi kerékpár, a taxi és a carsharing autó is szerepel, ráadásul ezeket rögtön bérbe is lehet venni az alkalmazáson keresztül. Az ingyenes WienMobil alkalmazást idén mutatják be a bécsieknek és minden hasonló app-ot kivált majd.

De nemcsak az utasszám és az éves bérlet terén könyvelhetett el jó eredményeket a Wiener Linien, hiszen 2016-ban tovább csökkent a bliccelők száma. A jegyellenőrök 6,6 millió utast ellenőriztek, akik közül csupán 113 ezer, vagyis 1,7 százalék nem tudott felmutatni érvényes jegyet vagy bérletet. 2015-ben ez az arány még 1,8 százalék volt – igaz, akkor 7,9 millió utas jegyét ellenőrizték. 2016-ban egyébként éppen az U4-es metró felújítása miatt csökkent az ellenőrzések száma, mivel a jegyellenőrök egy részét inkább információs személyzetként állították hadrendbe.


Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.