Befürödtek a fürdőzni vágyók Zalakaroson?

Pórul jártak azok, akik a zalakarosi Aqualandbe vásároltak majdnem 100 évig tartó medencehasználati jogot. A szálloda új üzemeltetője szerint ugyanis ehhez már nincs joguk, a fogyasztóvédelmi hatóság szerint azért még van remény valamilyen kártérítésre.

„A szálloda – minden más híreszteléssel ellentétben – zavartalanul működik tovább”- nyilatkozta májusban Varga Lajosné, a nemrég üzemeltető-váltáson átesett zalakarosi Hotel Damona, korábbi nevén MenDan Hotel új igazgatója. Ez azonban nem teljesen így van, ugyanis bár élethosszig, sőt azon is túl tartó használati jogot vásárolt, mégsem használhatja ingyen a zalakarosi Aqualand medencéit – írta levelében egy olvasónk. A hölgy arra panaszkodott, hogy a jelek szerint hiába fizette ki 99 évre az ingyen belépésre jogosító kártyát – a szerkesztőségünkbe eljuttatott dokumentumok érvényesnek is tűnnek. Véleménye szerint több száz embert is érinthet az ügy, akik a zalakarosi szálloda apartmanjaiba megváltott üdülési jog mellé a szállodához tartozó Aqualandbe is váltottak ki belépőkártyát. A két szolgáltatást külön szerződésen kötötték meg, így az apartmanokat zavartalanul használhatják.

Azonban amikor a panaszos élni kívánt jogával, Varga Lajosné megtagadta a belépést. A Zalai Hírlappal a hotel kommunikációs osztálya már korábban közölte: „a korábbi üzemeltető szerződéses kötelezettségvállalásai nem terhelik az új üzemeltetőt, aki azonban a tulajdonos felhívására kész egyeztetést folytatni az apartmanház lakóival a jövőbeni wellness használat feltételeiről”. A Turizmus Online az üggyel kapcsolatban kíváncsi volt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatal álláspontjára. Fülöp Zsuzsanna, az NFH szóvivője megkeresésünkre azt válaszolta: a fent leírt eset nem tartozik a hatóság hatáskörébe – tájékoztatást ugyan tud nyújtani, azonban konkrét intézkedési lehetősége nincs. Általánosságban azonban elmondható, hogy az üzemeltetést átvevő cég, jelen esetben Hunguest Hotels alapesetben nem felel a korábbi üzemeltető által vállalt kötelezettségekért, hiszen itt nem a két cég közötti jogutódlásról van szó, hanem a szálloda üzemeltetésében következett be változás.

Ugyanakkor a korábbi üzemeltető, Wellwest Plus Kft. felelősséggel tartozik az általa vállalt kötelezettségek nem teljesítése esetén, tehát a fogyasztó ebben az esetben igényét – a kártya értékének vagy annak bizonyos részének visszatérítése lehet – előterjesztheti a korábbi üzemeltetővel szemben. Ha a cég a veszteséges működése okán már felszámolás alatt áll, a fogyasztó ezt az igényét a felszámolás alatt jelezheti – erről azonban egyelőre nincs szó, a Wellwest nem áll felszámolás alatt, bár több végrehajtási eljárás is indult ellene. Ráadásul a Wellwest ügyvezetője, Várkonyi Gyula szerint a szerződés érvényes, a vendégek joggal követelik, hogy beengedjék őket. Fülöp Zsuzsanna szerint jelentősége lehet annak, hogy a korábbi és a jelenlegi üzemeltető között jött-e létre valamilyen szerződés, amely esetlegesen rendezné az üzemeltető-váltás kapcsán felmerülő hasonló eseteket. Forrásaink szerint azonban a jelenlegi és a korábbi üzemeltetőnek még nem sikerült megegyeznie abban, hogyan tudnák rendezni a helyzetet, így valószínűleg nincs ilyen szerződés.

A fogyasztóvédők felhívták a figyelmet arra, hogy az üdülési jog és egyéb hasonló szolgáltatások (lásd 99 évre szóló fürdő belépő) vásárlását megelőzően érdemes átgondolni, hogy valóban megéri-e számukra az adott vétel. Az üdülési jog megvásárlásán felül számos egyéb járulékos költség is felmerül, melyet bár a szerződések rögzítenek, az üzletkötők által tartott előadásokon nem mindig hangzik el. Több olyan fogyasztói megkereséssel is találkoztak már, mely abban kért tanácsot, hogy miként szabadulhatna meg az üdülési jogától, még a szerződés lejárta előtt, mivel évente olyan költségekkel jár a jog, hogy gyakorlatilag ott tart mintha egy nyaralást befizetne.

Az Aqualand-belépőhöz hasonló esetekben arra kell számítani, hogy közel 100 év alatt előfordulhat, hogy a cég megszűnik (rosszabb esetben jogutód nélkül), a létesítmény üzemeltetését más veszi át, és az ilyen helyzetek tisztázása sajnos problémássá is válhat.

Az üggyel kapcsolatban kerestük a Hunguest Hotels illetékes munkatársait is, akik egy ügyvédi irodához irányítottak. Az ügyvédi irodától többször is ígéretet kaptunk arra, hogy választ kapunk kérdéseinkre, ám cikkünk megjelenéséig sem szóban, sem írásban nem válaszoltak, ahogy a pórul járt apartman-tulajdonosoknak sem. Megoldás tehát egyelőre nincs.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.