hirdetés

Beszállt a sharing economyba az AccorHotels

Bolondság és felelőtlenség a megosztáson alapuló gazdaság ellen küzdeni – véli az AccorHotels vezérigazgatója. A szállodalánc most három, szállásmegosztó szolgáltatást nyújtó vállalatba fektetett be.

hirdetés

A párizsi székhelyű AccorHotels a legnagyobb európai szállodaüzemeltető vállalat, a szállodalánc világszerte több mint 500.000 szállodai szobával rendelkezik. 2015 decemberében a vállalat egyeztetéseket kezdeményezett a Fairmont, a Raffles és a Swissotel márkák megvásárlásáról, a 2,9 milliárd dolláros vételárat részvényekkel és készpénzzel kívánta kiegyenlíteni. Azt beszélik, hogy a szállodaóriás a Carlson Rezidor Hotel Groupot méregeti, bár az AccorHotels vezérigazgatója, Sébastien Bazin szerint még nem tettek ajánlatot annak megvásárlására.

Ugyanakkor három új szerzeménnyel gazdagodott a lánc gyűjteménye – legutóbb az Oasis Collections-be, a Squarebreakbe és a Onefinestay-be való befektetést jelentették be, mindegyik vállalat a megosztáson alapuló gazdaságban működik. A 168 millió dollár értékű, londoni székhelyű Onefinestay szállásmegosztó vállalat bérli a legelőkelőbb, luxus kategóriájú nyaralóingatlanokat Londonban, Los Angelesben, New Yorkban, Párizsban és júniustól már Rómában is. A Onefinestay megszerzése így kulcsfontosságú, stratégiai jelentőségű lépés az Accor életében. 

Mindent behálóz a megosztáson alapuló gazdaság

„Versenytársainkkal szemben mi úgy gondoljuk, hogy szükségtelen a küzdelem a sharing economy ellen” – mondta Bazin. Hozzátette, hogya az ő irányítása alatt az Accor együtt fog működni a Onefinestay-hez hasonló vállalatokkal, és felelőtlen viselkedés lenne, ha az újszerű koncepciók és szolgáltatók ellen mennének. Tagadhatatlan, hogy a világ ebbe az irányba fejlődik, az új szolgáltatók pedig erősek és igen sikeres üzleti modellt építenek fel, éppen ezért nyitottakká kell válni irányukba. Bazin szerint: „Folytatni kell azt, amit eddig is csináltunk, de ugyanakkor az Accornak elég okosnak kell lennie ahhoz, hogy felismerje az új paradigmák szerint működő folyamatokat, részt kell venni az új megoldásokban” – tette hozzá Bazin. Úgy tűnik, az Accor stratégiája meg is térül. Tavaly 11%-os bevételnövekedést realizáltak.

„Az Accor vendégei számára elérhetővé tesszük a Onefinestay kínálta szolgáltatásokat, ez is jól mutatja, hogy vállalatunk milyen fontosnak tartja az ügyfelek igényeit. A legtöbb vendég üzleti célból érkezik szállodáinkba, csupán néhány éjszakát töltenek el házainkban, tudni kell azonban, hogy a vendégek később nagy eséllyel térnek vissza, akár magáncélú utazások alkalmával. Nagyobb társasággal is érkezhetnek, és hosszabb időt töltenek a desztinációban. Az öt- vagy annál több éjszakás tartózkodáshoz sokan igénybe veszik az Airbnb vagy a Onefinestay kínálta szálláshely-szolgáltatást, közvetítést. Ahhoz, hogy vendégeinket viszontláthassuk szállodáinkban és az Accortól elvárt minőséget nyújtsuk, életbevágóan fontos, hogy összefogjunk az olyan kezdeményezésekkel, mint a Onefinestay. Ügyfeleink lehet, hogy továbbra is egy-egy éjszakát töltenek városi szállodáinkban, de később hosszabb nyaralásokat foglalhatnak a Onefinestay kínálatában szereplő magas minőségű nyaralóházak valamelyikében” – emelte ki Bazin.

A Onefinestay társalapítója és vezérigazgatója, Gerg Marsh szerint az ő szolgáltatásaik segíthetnek a hagyományosan működő hotelek portfóliójában szereplő űr kitöltésében. Olyan szálláshelyeket is kínálhatnak ez által, melyek ideálisak lehetnek egy hosszabb vakáció kényelmes eltöltésére. A tradicionális szállodák általában nem alkalmasak hosszú tartózkodásra. A Onefinestay a szállodákon keresztül megoldhatja ezt a jelentős problémát. Az Accor keresi azokat az új platformokat, amelyek ötvözik a megszokott szállodai kényelmet és az üdülőház nyújtotta függetlenséget és rugalmasságot.

onefinestay.com
onefinestay.com

A Onefinestay-ről

A Onefinestay több előkelő, luxus kategóriás nyaralóházat kínál az Airbnb-hez hasonló rendszerben. Az Airbnb kínálatát már 2010-es indulásakor igen céltudatosan alakították ki, hozzávetőlegesen 2600 ingatlant kínált nyaralás céljából világszerte, és ma már több mint 20 millió ajánlatot listáz 34.000 városban. A Onefinestay viszont több apartmant és nyaralóházat illeszt kínálatába. 

Az Accor 168 millió dollárt szánt a Onefinestay-re, valamint további 77 millió dollárral kívánja segíteni a marketingtevékenységet. A Onefinestay kínálatát pedig a következő években további 40 városban szeretnék megjeleníteni. Marsh megállapodott a szállodalánccal arról, hogy továbbra is ő marad a szállásmegosztó élén vezérigazgatóként, és egyúttal belép az AccorHotels csoport tagjai közé. Megtartja menedzsmentjét, alkalmazottait, és mostantól az Accoron belül tevékenykedik.

Bazin szerint három hónapon belül az Accor vendégei képesek lesznek az szállodalánc honlapján keresztül tetszés szerinti Onefienstay-nyaralót foglalni, idén nyáron elindul a hűségprogram is, a tagok pontokat gyűjthetnek az Accor és a Onefinestay közreműködésével. A vezérigazgató egyedülálló, világszínvonalú céggé kívánja fejleszteni, amely luxus színvonalú szálláshelyeket kínál világszerte. 

Ez még csak a kezdet

Február 18-án az AccorHotels 30%-os részesedést szerzett a miami székhelyű Oasis Collections-ben, amely megközelítőleg 1500 szállásajánlattal rendelkezik 18 városban főként Latin-Amerikában, az Egyesült Államokban és Európában. New York, Miami, Barcelona, Párizs nyújtja a legnagyobb kínálatot. Az Oasis szállásmegosztó modellje egyedi, a magas színvonal, a 24 órás concierge-szolgálat alapvető mindenhol. A szolgáltatások köre és az ellátás általában az üzleti céllal utazók számára lett összeállítva. Az Accor továbbá bejelentette, hogy a szállodalánc 49%-os részesedést vásárolt a Squarebreak-ben, amely egy 2013-ban alapított francia vállalat. 

Bazin szerint mindhárom beruházás az Accor portfólióját színesíti és szélesíti. A Onefinestay elsősorban a szabadidős céllal érkezőket vonzza, akik átlagosan 7 éjszakát töltenek a házakban. Az Oasis vendégköre 70%-ban üzleti turistákból áll, akik akár igen hosszú ideig is, akár 22 napig is élvezik egy-egy bérlemény kényelmét. A Squarebreak villákat is kínál, melyek főként a görög, olasz, spanyol és francia partvidékeken találhatók. Így egy vendég foglalhat egy nyaralót a Squarebreaknél üzleti célból, ezután akár 8 napot is eltölthet például New York egyik Onefinestay-szállásán. 

A Hyatt is együttműködött már a Onefinestay-jel

Más szállodák is figyelik a gazdasági folyamatokat, a megosztáson alapuló gazdaság térnyerését, alternatív, a megszokottól eltérő szálláshelyek után kutatnak, habár idáig egyikük sem tett lépéseket az AccorHotels-en kívül. Tavaly például az a pletyka járta, hogy a Marriott partnerségre lép az Airbnb szállásmegosztó vállalattal.

Ez nem az első alkalom, hogy a Onefinestay nagy múltú szállodaláncokkal kíván együttműködni. Tavaly tavasszal azt nyilatkozták, hogy a Hyatt Hotels and Resorts első körben 40 millió dollárt invesztált a cégbe, végül a teljes összegről nem adtak tájékoztatást. A befektetést követően a Hyatt a Onefnestay-jel közösen kísérleti programot indított Londonban. A teszt lényege, hogy a két vállalat megosztja egymást közt vendégeit, illetve kölcsönösen együttműködnek a vendégek kényelmének garantálásáért. 2015 júliusában vált ismertté a tesztidőszak, még minden formálódik, de a cél mindenképpen a megfelelő kiszolgálás lesz.

Fodor Eszter
a szerző cikkei

(forrás: Skift)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Elfogadják-e a vouchert az utasok, vagy a pénzüket kérik vissza?

Kiadónk társoldalai