Bezárt a Costa Coffee magyarországi hálózata

"A kellemes Costás érzést ma megszakítja a csend: az L-Coffee kft. által üzemeltetett összes Costa Coffee üzlet 2021. július 23-án bezárt" - áll a cég közleményében - írja a portfolio.hu.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

"A legendás magyarországi Costa Coffee kávézó hálózat 10 éve után csak a reptéri Costa Coffee marad meg, az is egy másik cég a Lapker tulajdonlásában és üzemeltetésében. A Costa Coffee magyarországi kávéházi hálózatot életre hívó és üzemeltető L-Coffee kft. csapata ezúton köszöni meg minden kedves vásárlójának a vele töltött időt és elnézést kér ezúton is a bezárással elszenvedett vásárlói kellemetlenségekért. Rendkívül sajnálatos helyzet ez, hogy ezt a döntést kellett meghoznunk: a döntés elkerülhetetlen volt" - áll a közleményben.

A döntést egy kilencoldalas dokumentumban részletezik, és „kegyetlen gazságnak” nevezik a háttértörténetet. Ebben azt írják, a magyar leányvállalatot működtető L-Coffee Kft. saját maga bérelte üzletekben, saját költségen működtette és virágoztatta a magyar üzleteket, derít fényt a bezárás okarira az adott információk alapján a telex.hu portál.

Mi történt tulajdonképpen? És főleg: ki a hibás?

2019-ben a londoni anyavállalatot tulajdonló cég 3,9 milliárd fontért eladta a teljes márkanév és portfólió csomagot a Coca-Colának. 2020-ban a koronavírus miatt a magyarországi leányvállalatnak be kellett zárnia egy üzletét, az ügyintézés alatt ekkor azzal szembesültek, hogy nincs védjegy a Costa Coffee designra, a bútorokra és az arculatra sem, csak a Costa Coffee márka logóra (embléma és szóösszetétel), így „bárki vehet Costa Coffee bútort, festhet arculatot, arculati elemet, ahol csak akar, és kinyithat egy középszerű kávézót, olyan látszattal, mintha Costa Coffee kávézó lenne”.

A Coca-Cola közben úgy döntött, hogy bármilyen üzlet, aki velük szerződésben áll és Costa-kávéból csinál kávét, az logóban kiírhatja, hogy Costa Coffee minőségi kávét árul. A magyar leányvállalat szerint az elégedetlen vásárlók náluk tettek panaszt amiatt, ha nem egy hivatalos Costa Coffee kávézóban vásárolt Costa-kávé nem ízlett nekik.

Emellett több szakmai hiányosságot is felfedeztek a háttérben, amiket bár az anyavállalatnak kellett volna rendeznie, állításuk szerint tőlük semmilyen segítséget, támogatást nem kaptak, hanem saját zsebből kellett azokat orvosolniuk. Így, írják a telex.hu cikkében, a magyar üzleteket mögött álló L-Coffee Kft.-ben megtört a bizalom az anyavállalat felé, „hiszen a csapattal több mint 9 éven át elhitették, hogy többfajta védele is létezik, pedig nem".

A teljes cikk ITT olvasható el.

Forrás: portfolio.hu

Forrás: Telex


Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.