Bírálják a Lufthansa lépését

Utazási irodák és GDS-ek egyaránt bírálják a Lufthansa döntését, hogy 16 eurós disztribúciós díjat vezetett be minden, GDS-en keresztül történő foglalás után.

Szeptember 1-jétől a Lufthansa-csoport légitársaságai foglalásonként 16 euró „disztribúciós díjat” számítanak fel a GDS-eken lefoglalt repülőjegyek után. Ezt a díjat nem kell kifizetni a légitársaságok webhelyeinek, telefonos ügyfélszolgálatainak és reptéri jegyárusító pultjainak használata esetén. Az utazási irodák is foglalhatnak jegyet disztribúciós díj nélkül a www.LHGroup-agent. com online portálon. A vállalati ügyfelek egyedi szerződéses árakat vehetnek igénybe a www. LH.com webhelyen – disztribúciós díj nélkül.

A Lufthansa szerint: „Az innovatív kiegészítő szolgáltatások és a fejlett áropciók nyújtásához megfelelő értékesítési technológiára van szükség. Az értékesítési rendszerek jelenlegi technológiája nem képes pontosan megjeleníteni a különböző termékkomponenseket tartalmazó egyedi ajánlatokat. A Lufthansa-csoport légitársaságai ezért új foglalási módszer kialakításán dolgoznak, amellyel az értékesítési partnerek közvetlenül tudnak csatlakozni IT-rendszereikkel a Lufthansához az IATA új NDC adatszabványa szerint. Az NDC első kísérleti projektje zajlik a Swissnél, és még idén a Lufthansánál is elindul.”

Az Amadeus közleményben reagált a disztribúciós díj bevezetésére: „Az utazási iparág központjában az utazó áll. Az utasok állandóságot, átláthatóságot és választékot keresnek minden csatornán, mi pedig, mint szolgáltatók, megadhatjuk számukra mindezt a szereplők összekötésével és integrálásával” – állt a nyilatkozatukban.

Az egyik vezető hazai üzleti utaztató, a Carlson Wagonlit Travel (CWT) a GDS-díjjal kapcsolatban levelet írt vállalati ügyfeleinek. Ebben a következő olvasható: a vállalat egyik kulcsszerepe, hogy ügyfelei érdekeit szem előtt tartva a versenyképes utazási ajánlatokhoz teljes hozzáférést biztosítson. A CWT álláspontja továbbra is az, hogy az üzletiutaztatásszektorban jelenleg a GDS-rendszerek kínálják a legszélesebb körű és legköltséghatékonyabb értékesítési megoldásokat. A Lufthansa azon terve, hogy forgalmát a GDS-rendszerekből a saját, közvetlen értékesítési hálózatára terelje, a CWT szerint több kedvezőtlen hatást eredményezhet: az elérhető tartalom széttagolódása, összetett és manuális járatkeresés, illetve -foglalás, csökkentett árverseny, kevésbé átlátható, összehasonlítható opciók.

Az utazásszervező irodák részére korlátozott lehetőségek az utazás közben történő változások (pl.: repülőjegycsere) vagy a nyitvatartási időn kívüli sürgősségi helyzetek kezelésében. Hiányos adatok a riportokhoz és az utazók nyomon követéséhez. Mivel a Lufthansánál közvetlenül készült foglalások a menedzselt utazási program alól kikerülnek, ez az utazási irodáknak többletfeladatokat és költségnövekedést eredményez.

A Vista Utazási Irodák ügyvezetője, Kurucz János is bírálta a Lufthansa lépését: „Az LH agent portálon a IATA-irodák elkészíthetik saját profiljukat és 24 órán belül már tudnak foglalni. De ez az oldal továbbra sem tud annyit, mint a helyfoglaló rendszerek, például számlát nem tud adni. Ráadásul az oldal csak az alapokat tudja biztosítani. Ez nem segíti az irodákat, hiszen ma már olyan GDS-rendszerek vannak, amelyekben »rich content, branded fare« is létezik. Ezek a rendszerek jóval kifinomultabbak, több tartalommal rendelkeznek, mint régen.,,


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.