Bringások és szlovákok fedezték fel a térséget

A Tisza-tavi turisztikai térségben 2000 óta évente kettő–négy százalékkal nő a szálláshelyeken regisztrált vendégek és a vendégéjszakák száma – tájékoztatta lapunkat Molnár Anita, a Magyar Turizmus Zrt. Tisza-tavi Regionális Marketing Igazgatóságának vezetője. Mindez döntően a Tisza-tó nyári vízszintje alapján a húsvét és mindenszentek közötti időszakra koncentrálódik.

A fiatal régió ennek ellenére – a ku­tatások szerint – még mindig viszonylag ismeretlen a hazai lakosság körében. A potenciális utazók 60 százaléka még sohasem járt a Tisza-tónál, esetleg nem is tudja, hogy a tó milyen kiváló üdülési lehetőségeket kínál Kelet-Magyaror­szágon – tette hozzá a szakmai vezető. Akik ide érkeznek, a várakozásaikhoz képest jelen­tősen elégedettebbek a kínálattal, a szolgál­tatásokkal. Idén január és augusztus között – a tavalyi azonos időszakhoz képest – 10,8 százalékkal több vendéget fogadtak a régió kereskedelmi szálláshelyei. Ugyanebben az időszakban a vendégéjszakák száma pedig 3,3 százalékkal emelkedett. A turisták átla­gosan 2,6 napot tartózkodtak a Tisza-tónál.

KÜLFÖLDIEK IS ÉRDEKLŐDNEK

Még mindig a belföldi érdeklődők jönnek na­gyobb számban, de 2014 júniusában például 33 százalékkal több lengyel és 34 százalékkal több holland vendéget fogadtak, mint egy évvel korábban. Január és június között – 2013 azonos időszakát figyelembe véve – 42 százalékkal emelkedett a Szlovákiából érkező turisták száma. A belföldi vendégek közül sokan idén fő üdülési célként választották a Tisza-tavat, és öt–hét napot szállodák­ban pihentek. Ez a tájegység úgynevezett „réstermékrégió”, amely különösen a fotósok, a horgászok és a kerékpárosok kedvenc he­lyévé vált az utóbbi években.

A szabad vízi strandok látogatóforgalma elérte a tavalyit, annak ellenére, hogy június­ban és júliusban a gyakori esős időjárás távol tarthatta a lubickolni vágyókat. A hat Tisza-tavi szabadstrand vízminősége – az ÁNTSZ rendszeres vizsgálatai alapján – egész nyáron kifogástalan volt. Fontos változás, hogy az el­múlt három év átlagához képest idén 42 nappal többet horgásztak a tavon. Horgászjegyekből az esztendő első nyolc hónapjában öt száza­lékkal többet adtak el, mint tavaly. Az év eddig eltelt részében több pecás érdeklődött, és hosszabb időt is töltött el a Tisza-tónál, mint egy évvel korábban. Jól látható, hogy a turistajegy bevezetésének egyik nyertese a Tisza-tó lett.

ÚJ KÜLDŐPIACOK ÉS CÉLCSOPORTOK

Az elmúlt hónapokban is nagy sikert aratott a poroszlói Ökocentrum látványvilága, ahol a múlt évihez képest eddig hét százalékkal több vendéget fogadtak. Ezen a parádés helyen örvendetes módon megjelentek a külföldiek is, elsősorban a szlovák, a lengyel és a holland turisták. A szakemberek abban bíznak, hogy ez a folyamat a jövőben sem áll meg.

A felmérések szerint az elmúlt hónapok­ban a Közép-Tiszai Vízügyi Igazgatóság kiskö­rei üzemi hídján 14 ezer kerékpáros haladt át, ami megegyezik a tavalyi hasonló időszakban mértekkel. A szakértők arra számítanak, hogy az őszi hetekben újabb kerekezők érkeznek bi­ciklitúrákra a tóparthoz. A Garantált élmények, garantált áron a Tisza-tónál akciót különösen augusztusban kedvelték és igényelték. A ta­pasztalatok alapján a szolgáltatók és a régiós igazgatóság is fontosnak tartja, hogy ez a kö­vetkező időszakban is folytatódjon.

A Garantált élmények, garantált áron a Tisza-tónál akció 19 szálláshely és tíz programgazda összefogásával a Tisza-tó négy évszakon átívelő kedvezménysoro­zata, amely a legnépszerűbb és legújabb programokat kínálja a térség felfedezésére a feltöltődést keresők számára. 2014-ben a korábbiakhoz képest még sokkal több ked­vezményt biztosítanak a szolgáltatók, hiszen egész évben, az esztendő minden napján felhasználható kuponokkal lehet részt venni a Tisza-tó legjobb programjain.

GYŐRBŐL JÖTTEK A LEGTÖBBEN

A tapasztalatok szerint a Tisza-tóhoz 100- 150 kilométer távolságról érkeznek a ven­dégek. A fő küldőterület Észak-Magyar­ország, Észak-Alföld és Budapest. Hódít a Tisza-tó híre a Nyugat-Dunántúlon is, ahonnan elsősorban Győrből járnak szí­vesen Magyarország második legnagyobb tavához. Molnár Anita igazgató szerint hi­hetetlen potenciál van a magyar üdülőkö­zönségben, a turisztikai kínálat népsze­rűsítésével egyre többen hoznak kedvező döntéseket, és nyitnak a Tisza-tó felé. Ezért is igyekeznek a Tisza-tó nevét márkává fejleszteni és a szolgáltatók, a vállalkozók közösségét összetartani.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.