BTSZK: Mi a baj Budapesttel?

Számos dolog - derült ki Molnár József a BTSZK ügyvezetőjének keddi, a BTSZK által szervezett, Első Budapestinfo Nap 2011 konferencián tartott előadásából.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mint Molnár József „Kitörési lehetőségek Budapest Turizmusában” című előadása során felsorolta: a kihasználatlan kommunikációs lehetőségek miatt továbbra is megmaradt Budapest régiós versenyhátránya, emiatt folyamatosan csökken a vendégéjszakák száma valamint ennek következtében a turisztikiai bevételek is.

Az aggasztó helyzet okai

közt Molnár József megemlítette az elhanyagolt turizmus stratégiát, a szakmapolitikai koordináció hiányát valamint azt, hogy a szakmát eddig a döntéshozatal nem vonta be, az önkormányzatok és a vállalkozói szféra nem kapcsolódott össsze. Szintén felmerült, hogy a főváros nem ismeri eléggé vendégeit, nem elegendő az ügyfelekről szóló információ, mely miatt nem könnyű költséghatékony és célzott stratégiát kidolgozni.

Mindezek mellett 2008 óta jelentős forráshiánnyal küzd a fővárosi turisztikai marketing, melyet csak fokozott, hogy a az idegenforgalmi adó beszedésének jogát kiadták a kerületeknek; ez hátráltatta egy koncentrált marketingmunka megszervezését. Molnár József ellenpéldaként Bécset hozza fel, ahol tavaly forintban mintegy 6 milliárd jutott turisztikai marketingre, míg Budapesten 200 millió. Ebbe a magasságba a főváros nem fog emelkedni, de a forráshiányt lehet pótolni. Ennek egyik eszközeként említi a megújult Budapest Kártyából származó bevételeket Molnár.

További megoldási javaslatként

elhangzott, hogy a piaci szereplők legnagyobb mértékű bevonása egy átfogó stratégia kialakításához, melyhez szükséges a Turizmus Törvény megalkotása, az idegenforgalmi adó megnyugtató rendezése, a Magyar Turizmus Zrt-vel kidolgozandó közös stratégia a párhuzamosságok felszámolása érdekében. Hasonlóan lényeges a szemléletváltás illetve egy minőségbiztosítási rendszer életbe lépése, mely megoldást jelenthetne a szolgáltatók szakmai színvonalának felügyeletére és tevékenységük automatikus korlátozására, amennyiben nem teljesítik az elvárt minimumot.

Konkrétumok

szintjén a BTSZK kiemelt feladatként kezeli egy nagy befogadó képességű kongresszusi központ létrehozását, a Várbazár sorsának rendezését, a Ferihegy és a belváros tömegközlekedés általi méltó összekötését, valamint a közterületek felügyeletét. Utóbbira megoldás jelent az úgynevezett városgondnok a Városligetben és a Margitszigeten, mely tartja a kapcsolatot a különböző közszolgáltatókkal, intézi a meghibásodások javítását. Több teret kell engedni a gasztronómiai turizmusnak, ki lehetne alakítani olyan tematikus utat, mely az 1956-os forradalom emlékhelyeit köti össze, de újragondolandó az egyes városrészek turisztikai vonzerejének újragondolása, így Óbuda, a Városliget, Vár, melyek meghosszabbíthatják a fővárosban lévő turisták tartózkodási idejét.

A főváros hatékony turisztikai marketingjén segíthet a BTSZK TDM-szervezetté történő alakítása, melynek jogi háterrét a Főváros Közgyűlésének április 27-i döntése biztosítja. Az átalukáláshoz a Széchenyi Terve keretein belül pályázati pénzt is elnyerhet a BTSZK. TDM-ként még szorosabb együttműködést terveznek a főváros közszolgáltatóival, hogy növeljék a turisták komfortérzetét.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.