Budapest: ötcsillagos kongresszushelyszín négycsillagos áron

- foglalta mottóba 2011-es kongresszusának előnyeit a Holland Utazási Irodák Szövetsége (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen). A rendezvényt október 6-9. között rendezték meg Budapesten a Magyar Turizmus Zrt. évek óta tartó lobbitevékenységének köszönhetően. Munkatársunktól

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az 1500 utazási irodát és 200 utazásszervezőt tömörítő ANVR az eseményre megjelentetett kiadványában kifejti, hogy a 2009-es máltai és 2010-es kairói helyszínek után idén miért fővárosunkra esett a választásuk. A szíves fogadtatás és a színes programok mellett nem árt, ha a turisztikai marketingért felelős helyi szervezet anyagilag is megtámogatja a rendezvényt, és ennek a Magyar Turizmus Zrt. maximálisan eleget tett – olvasható a View névre keresztelt szövetségi szaklap hasábjain, amelyben hosszan méltatják Budapest vonzerejét. A rendezvényhez jó referenciát nyújtott a Flamand Utazási Irodák (VVR) 2008-as budapesti éves közgyűlése.

A vidék elmarad

A kongresszus sajtótájékoztatóján Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, valamint az ANVR vezetői egyaránt kiemelték, hogy Budapest bemutatkozása azért is rendkívül időszerű, mert sok holland fejében a mai napig a 20 évvel ezelőtti kép él Magyarországról.

John Jansen, a kongresszust szervező iroda, a holland ATPI képviselője elmondta, őt nagyon kellemes meglepetésként érte, milyen hatalmas mértékben fejlődtek az elmúlt két évtizedben a kongresszusi turizmus feltételei Budapesten.

Steven van der Heijden, a TUI Hollandia vezérigazgatója és az ANVR elnöke azonban úgy véli, a szálláshelyek színvonala Budapesten jelentős mértékben nőtt, de a vidéki infrastruktúráé, - akár a Balatonnál is - elmarad a hollandok által elvárttól. Van der Heijden szerint a közeljövő turizmusának letéteményesei a fiatalok, és már ők is a magasabb nívójú szálláshelyeket igénylik.

Frank Oostdam, az ANVR ügyvezető igazgatója szerint a holland utazási szakemberek nagy potenciált látnak a modern, innovatív, újdonságokkal előrukkoló Budapestben és az MT Zrt. ennek jegyében, a „get inspired” mottóval szervezte meg programjaikat: a 230 utazási iroda tulajdonos, illetve vezető megismerkedett a magyar kortárs dizájnnal és gasztronómiával, fiatal textiltervezők és bútorszobrászok munkáival és a feltörekvő borászgeneráció képviselőivel. A helyszíneket holland módra kerékpárral járták be – stílusosan Horváth Gergely is biciklivel érkezett a RAM Colosseum termébe, a kongresszus, illetve a sajtótájékoztató helyszínére. A közgyűlés résztvevőit a Parlamentben is fogadták a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) és a Magyar Beutaztatók Szövetségének (MABEUSZ) elnökei.

A legégetőbb problémák

Az ANVR elnöke újságírói kérdésre beszámolt a szövetség tagjainak legégetőbb problémáiról. Az utaztatók szövetsége 10 évig képes volt ellentartani az uniós jogharmonizáció részeként már hazánkban is bevezetett árrés-adózás bevezetésének, de 2012. április 1-jén végül náluk is bevezetik a rendelkezést, amely jelenleg nagy fejtörést okoz a holland szakma képviselőinek.

Van der Hijden a holland utazási kedv visszaesésére is panaszkodott, amely elsősorban a magasabb reptéri illetékek és a gyenge euró számlájára írható. Felhívta a magyar szakma figyelmét, hogy az eurózónán kívül eső országok a hollandok számára drágábbak lettek. Ennek ellenére 2011 január-július között 8,3 százalékos növekedést regisztráltak a hazai kereskedelmi szálláshelyeken a holland vendégéjszakák számában. Az ANVR és a Gfk együttműködése során születő statisztikákból is az derül ki, hogy a holland kiutazás túl van a válságon: a hollandok hamarabb foglalnak, többet költenek és hosszabb időre utaznak, mint az azt megelőző két évben.

Az online eladások egyre nagyobb teret nyernek: 5,4 százalékkal emelkedtek, míg az irodákban tett vásárlások 4,8 százalékkal csökkentek. Mivel Hollandia lakosságának 88,3 százaléka rendszeres internethasználó, a Magyar Turizmus Zrt. is kiemelten kezeli az e-marketing szerepét a holland piacon.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.