Budapest bemutatkozása a Föld második legnépesebb országában

A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központtal (BFTK) együttműködő indiai-osztrák utazási nagykereskedő vállalkozás, a Robinville szeptember első hetében turisztikai roadshow-t szervezett India nagyvárosaiban (Mumbai, Jaipur és Delhi), az ott működő viszonteladó partnerei (utazásszervezők, touroperátorok) számára, európai célpontok bemutatására.

A számos európai régió és város indiai képviseletét ellátó cég által szervezett roadshow újdelhi állomásán Szűcs Gábor, Magyarország Újdelhi Nagykövetségének külgazdasági attaséja mutatta be Budapestet, valamint a Budapest Card hivatalos turisztikai városkártya családot, a BFTK által összeállított prezentációt felhasználva szeptember 6-án.

Az eseményen több mint 70 vállalkozás 100 képviselője volt jelen, elsősorban utazásszervezők, de az érdeklődők között megjelent néhány szakújságíró és utazási blogger is. A vállalkozások közül többen készülnek budapesti csoportos utak indítására, egyesek már a következő negyedévben is.

A szervezők a jelenlévő európai régiók és városok bemutatkozó prezentációi mellett B2B villám-találkozókra is biztosítottak lehetőséget, melynek keretében a magyar szakemberközel 40 vállalkozás képviselőjével folytatott megbeszélést. A résztvevők kérdései leginkább a budapesti programlehetőségekre, a gyermekes programokra, gyógyfürdőkre és a Budapest Card értékesítési lehetőségeire vonatkoztak. Információt kértek emellett a Budapestről rövid idő alatt elérhető, főváros környéki látnivalók iránt is. A csoportos utazásszervezők kiemelt érdeklődést tanúsítottak a vízum-ügyintézés témakörével kapcsolatban.

A rendezvény összességében értékes megerősítésként szolgált a Budapestre irányuló indiai beutazó turizmus folyamatos erősödéséről. A 2014-es bázisévhez képest, 2018-ra három és félszeresére nőtt az indiai vendégéjszakák száma. Csak 2018-ban 28%-kal nőtt a vendégek (49 ezer) és 21%-kal a vendégéjszakák (118 ezer) száma, mely a kínai beutazás növekedési dinamikáját is jóval meghaladja. A 2019. első félévi adatok alapján, India a magyar főváros 4. legnagyobb ázsiai küldőpiaca (Izraelt nem számítva), és ma már gyakorlatilag azonos súlycsoportban van Japánnal.

A gyarapodó indiai középosztály a nemzetközi turizmus növekedésének legfőbb motorja és tartaléka: ennek a rétegnek a figyelme a nyugat-európai országok mellett az évtized második felében mindinkább új desztinációk felé fordul. Ennek fő nyertesei lehetnek a visegrádi országok, és – köszönhetően a bollywoodi (Mumbai) filmipar magyarországi forgatási helyszínei által kiváltott érdeklődésnek is – kiemelten Budapest. Az egészségturizmus, a MICE turizmus, valamint a kulturális és családi utazások mellett számottevő igény mutatkozik a nászutakra is: ez utóbbi azért is figyelemre méltó, mert a főszezonon kívüli időszakban – késő ősztől egészen kora tavaszig – hozhat népes és tehetős családokat a magyar fővárosba.


Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.