Budapest Winter Invitation: sok vendégéj intő jelekkel

Rekordszámokkal zárt az idei, 6. Budapest Winter Invitation (BWI), már ami a vendégéjszakák és érkezések számát illeti. Páran azonban figyelmeztetnek: egy-két dolgot át kell értékelni.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére, 2006 óta sikeresen folyó BWI az idei télen több mint 79 ezer vendégéjszakát, 20 ezer vendéget hozott a 54, a kampányhoz csatlakozott fővárosi szállodának. A BWI növekménye 11% előző évhez képest. A vendégek 19 százaléka három-, 60 százaléka négy-, míg 21%-a ötcsillagos szállodában szállt meg 2 éj = 3, vagy 3 éj = 4 opciók közül választva. Németország, Olaszország és Nagy-Britannia végeztek a dobogó első három fokán. Figyelemre méltó mértékben emelkedett a szomszédos és közeli országokból érkezők aránya; a 2010/11-es 12,6-ról 19,1%-ra ugrott.

Az imponáló számok annak ellenére jöttek össze, hogy a kampány közepén elvitte az ördög a Malévet, mely egyébként már nem is vállalt részt az akcióban. Ennek nyomán a csütörtöki sajtótájékoztatón bemutatott grafikonon a kérdéses időszakban meredek esést láthattunk, de nem olyan meredeket, mint amilyen az időszak első felének emelkedése volt. A Malév leállását követő bizonytalanság után azonban az új járatok elindulásával ismét növekedés kezdődött.



Az új járatok jelentős része azonban fapados lett, mellyel egyetemben a hozzánk érkezők egy részének költési szokásai is változáson estek át - hívta fel a figyelmet Hardy Mihály, a Budapest Airport (BUD) kommunikációs igazgatója. Mint Hardy közölte, az utóbbi két és fél hónapban a Ferihegyre érkező utasok nagyjából 50 százaléka fapadosról kerül a városba. Hardy javasolta, hogy a jövőben, hasonló kampányok esetében (is) tanácsos figyelembe venni az utazóközönség megváltozott összetételét.

A BWI annak ellenére, hogy „a magyar légiközlekedés legfeketébb hetei”(HM) is beleestek, Ferihegyre is többletforgalmat hozott. A BWI-vendégek zöme - 80-96% - repülővel érkezik. Egyes piacokról – Németország, Olaszország, Nagy-Britannia – továbbra is jelentős számban érkeznek, míg más – jól költő vendégek – oroszok, izraeliek – a Malév kidőlése miatt elmaradoznak. Előrelépés a kétoldalú légügyi egyezmények által szabályzott járatok ügyében egyelőre nem történt – tette hozzá Hardy.

Mind az egykor az Astoria szállót vezető Maráczi Gábor, MT Zrt. stratégiai marketingigazgató, mind Somlyai Zoltán, a Kempinski resident managere az akció marketingértékét hangsúlyozta ki. A megtérülés is jön, hiszen a kampány során Budapestet voltaképpen nem csak télvíz idejére, hanem az év fennmaradó részére is reklámozzák. A partnerek ezt be is látják – mint az az értékelő sajtótájékoztatón kiderült. 96 százalékuk továbbra is csatlakozna a kampányhoz.

De gondolatébresztőnek szánt mondatában Somlyai felhívta a figyelmet: a BWI eltelt 6 éve alatt a kampány szállodai átlagára 28%-kal csökkent. Erre oda kellene figyelni – tette hozzá. Az alacsony átlagárak egyre többször kerülnek elő mostanában. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) többször hívta fel a figyelmet a verseny szempontjából ugyan előnyös, de minden más szempontból hátrányos alacsony magyarországi átlagárakra. Kormány Balázs, az MSZÉSZ budapesti régiós vezetője elismerte az alacsony átlagárak problémáját, egyben kifejezve bizalmát, hogy egyszer majd elkezdenek emelkedni.  

Fontos szerepet játszottak a fürdők; Szőke László a BGYH Zrt. vezérigazgatója odáig ment optimizmusában, hogy a budapesti fürdők újabb aranykora jöhet el a hasonló kampányok során. Mint tájékoztatott: tavalyhoz képest 32%-kal nőtt a fürdők látogatottsága az időszak alatt; ennyivel többen vették igénybe a csomagban foglalt ingyenes fürdőbelépőt. Mi több, jövőre a jelenlegi 3 fürdő (Széchenyi, Gellért, Rudas) mellé a Lukácsot és a Királyt is felveszik; ha felújították. Szőke szerint a fővárosi fürdők színvonala kezdi megközelíteni a nyugati turisták által elvárt szintet.

Új szereplő a történetben a Wizz Air. Mint légitársaság, a 2011/12-es akció során ők működtek közre a kampányban. Maszlag Júlia a légitársaság regionális marketing igazgatója elmondta: számukra is sikeres volt a BWI, jövőre is jönnek.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.