Budapesten is elindult az Accor új fenntarthatósági programja

Április 12-én az Accor szállodacsoport 33 szállodájában, köztük egy budapesti házban debütált a vállalat új globális fenntartható szállodaüzemeltetési programja, amelynek célja a fejlődés összehangolása a környezet és a helyi közösségek védelmével.

A Planet 21 program Magyarországon a Novotel Budapest Danube szállodában debütált, de az év folyamán, fokozatosan a lánc összes magyarországi házában bevezetésre kerül. Az Accor évente 40,000 szobát nyit világszerte, törekedve arra, hogy a fejlődést a környezet és a helyi közösségek védelmével ötvözze.

Ennek érdekében indul el PLANET 21 programja, mely a fenntartható fejlődés ideáját minden hoteljére és partnerére kiterjeszti – hangsúlyozta a programot bemutató sajtótájékoztatón Antoine Guego, az Accor Magyarország/Szlovákia vezérigazgatója.

Az új fenntartható fejlődés-stratégia neve az 1992-ben Rio de Janeiro-ban az ENSZ által megalkotott akciótervre, az Agenda 21-re utal, mely a 21. század legégetőbb kihívására igyekszik választ adni. Arra, hogy hogyan kell termelő- és kibocsátó folyamatainkat megreformálnunk úgy, hogy megvédjük egészségünket és a földi ökoszisztémát. A PLANET 21 21 feladatot tűz ki és ugyanennyi számszerűsíthető célt rendel hozzájuk.

Az Accor által 2015-ig megvalósítandó célok közé tartozik a dolgozók képzése a hotelekben előforduló fertőzések 95%-ának megelőzése érdekében, a kiegyensúlyozott táplálkozás népszerűsítése az intézmények 80%-ában, környezettudatos termékek használata a hotelek 85%-ában és a víz- és energiahasználat mérséklése 15%-kal a saját- és 10%-kal a cég által üzemeltetett további hotelekben – emelte ki Kormány Balázs, az Ibis márkamenedzsere, programfelelős.

“Akkor, amikor a Csoport a lendületes terjeszkedés fázisában van és a szállodaiparban referenciaponttá kíván válni, megerősítjük kiállásunkat a felelős növekedés mellett, mely mindannyiunk számára a legnagyobb értéket képviseli. A PLANET 21 programmal a Csoport növekedési- és fejlődési stratégiájának fókuszába a fenntartható vendéglátást helyezzük. Meggyőződésem, hogy a fenntartható fejlődés visz minket közelebb egy új típusú üzleti modell felé. A PLANET 21 ügyfeleink szemében vonzóbbá teszi márkáinkat, valamint növeli versenyképességünket és munkatársaink hűségét”, mondta Denis Hennequin, az Accor elnök-vezérigazgatója.

1994 óta, mióta a környezettel foglalkozó részleg megkezdte működését, a Csoport számos megoldást vezetett be annak érdekében, hogy a helyi közösségeket fejlessze, csökkentse víz- és energiafelhasználását és szállodáinak ökológiai lábnyomát.

A PLANET 21-gyel az Accor megerősíti és stratégiai fontosságúvá teszi a fenntartható fejlődés melletti elkötelezettségét. Ahhoz, hogy teljesítse 21 vállalását, először egy fontos lépést kell megtennie: bevonni ügyfeleit annak érdekében, hogy eredményei megsokszorozódjanak és még gyorsabban célt érhessen.

Ennek érdekében a PLANET 21 magában foglalja az ügyfelek informálását és ösztönzését, hogy hozzájáruljanak a szállodák céljaihoz és akcióihoz. A szobafoglalástól az ott tartózkodáson át az éttermi szolgáltatásokig ügyfeleik széles skálán tapasztalhatják meg edukációs üzeneteiket, amelyekkel aktív együttműködésre sarkalljuk őket. Ezen üzenetek barátságos és elgondolkodtató hangnemben szólnak majd hozzájuk és anélkül ösztönöznek majd részvételre, hogy vétkességet sugallnának. A program hitelességét az garantálja, hogy PLANET 21 üzeneteket csak azok a hotelek közvetíthetnek, amelyek valóban megfelelnek a fenntartható fejlődés elvárásainak.

Ez egy 65 pontból álló lista teljesítésével vagy elismert külső tanúsítvány megszerzésével lehetséges. Mivel többé nem lehetséges a fenntartható fejlődéssel kapcsolatos kérdéseket tisztán intuitív módon kezelni, az Accor két példa nélküli kutatást végzett, hogy összehasonlítható és objektív információkhoz jusson. 2011-ben a Csoport kiadott egy tanulmányt az ökológiai lábnyomáról, melyben a pontosan mért főbb hatások mellett definiálja a cselekvési prioritásokat és azonosítja az aktuális kihívásokat.

Ezt a munkát a vendégek elvárásait feltérképező kutatás előzte meg, amely rámutatott, hogy a fenntartható fejlődés egyre növekvő igényként jelentkezik az üzleti- és a szabadidős elfoglaltságok miatt megszállók részéről is.

Sophie Flak, az Accor fenntartható fejlődésért felelős ügyvezető alelnöke hozzátette: “Napjainkra főbb ügyfeleink 70%-a integrálja beszállítói politikájába a fenntartható fejlődésre vonatkozó kritériumokat, továbbá az ügyfelek fele állítja, hogy ez a fő szempontja hotel választásakor. Ezeket az eredményeket figyelembe véve alkottuk meg a PLANET 21 programot: egy társadalmi, közösségi és környezetvédelmi programot pontos célokkal, amely összehozza dolgozóinkat és lehetőséget ad ügyfeleinknek a részvételre.”

A PLANET 21 program céljai közül az Accor a helyi ökoszisztémák megőrzését helyezte a középpontba. Az újraerdősítés úttörőjeként az Accor több mint 2 millió fa ültetését finanszírozta. Az ehhez szükséges pénz a vendégek és a hotel menedzsereinek felelős magatartása segítségével megvalósuló mosodai költségcsökkenés révén állt elő.

A program gyorsabb megvalósítása érdekében megbízta Tristan Lecomte-ot, az Alter Eco és a Pur Projet alapítóját, a közösségi erdősítés szakértőjét, hogy szakértelmével segítse a munkát.

“A PLANET 21 tökéletesen megfelel a Pur Projet törekvéseinek. A vendégek hozzájárulásával a szállódák közvetetten részt vesznek környezetük megóvásában és a helyi közösségek fejlesztésében. Célom a program fejlesztésének támogatása a Csoport különböző tevékenységeibe való még mélyebb integrálással”, mondta Tristan Lecomte.

A PLANET 21 programmal az Accor megerősíti törekvését a szállodaipar fenntartható alapokon történő megújítására, amelynek fontos eleme a dolgozók, vendégek és partnerek bevonása.

A sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy a fenntarthatóság terén már eddig is sokat tettek a hazai Accor-házak, különösen a Novotel Danube dolgozói: fát ültettek, szemetet szedtek, hetente egyszer együtt futnak hajnalban partnereikkel és igyekeznek kerékpárral járni a munkába. 

 

A vállalatról

Az Accor a világ elsőszámú szálloda-üzemeltetője, európai piacvezető összesen 90 országban van jelen, 4400 szállodával és több mint 530 000 szállodai szobával. Az Accor portfoliójába olyan márkák tartoznak, mint a Sofitel, a Pullman, a MGallery, a Novotel, a Suite Novotel, a Mercure, Adagio, az Ibis, az all seasons/ibis styles, az Etap Hotel/ibis budget, a Formule 1, a hotelF1 és a Motel 6 – amely a gazdaságostól a luxuskategóriáig minden szegmenst lefed. A több mint 145 000 alkalmazottat foglalkoztató cégcsoport ügyfeleit és partnereit közel 45 év tapasztalattal és szakértelemmel várja.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.