Budapesten tartott konferenciát a Cornell Egyetem Szállodaiskolája

Március végén tartották a világhírű, 1922-ben alapított Cornell Egyetem Szállodaiskolájának konferenciáját a Magyar Tudományos Akadémián.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A rendezvényen a magyar kormány képviselői, szállodaszakértők és a Cornell Egyetem Szállodaiskolája vitatták meg az egyetem stratégiai szerepét a közép-kelet-európai régió felsőfokú szállodaipari oktatásának jövőjében. Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, a konferencia egyik előadója elmondta: „rendkívüli megtiszteltetés Magyarországnak és a magyar turizmus szakmának, hogy a világ leghíresebb és legjobb szállodaiskolája Budapesten tartja konferenciáját. Budapestet idén Athén, Verona és Kenya ellenében választották helyszínül.” Az esemény házigazdája a Cornell Hotel Társaság AlpAdriai és Kelet-Európai Tagozata valamit a PKF hotelexperts Vienna, a világ egyik vezető hotel tanácsadó cége volt.

A szállodakonferenciára a Cornell Hotel Társaság rendes éves európai és közel-keleti közgyűlésének keretében került sor, több mint 80 résztvevővel.

Michael D. Johnson, a Cornell Szállodaiskola dékánja a Magyar Turizmus Zrt.-nek elmondta, hogy a Cornell Egyetem 90 év alatt fejlesztette fel szakmai programját a jelenlegi szintre, ami a világon egyedülálló. Ennek lényege, hogy egyetemükön olyan szakembereket képeznek, akik nem csupán jól dolgoznak egy-egy szállodában, hanem annak felsővezetői, vagy még inkább tulajdonosai lesznek. Ennek megfelelően az oktatásban erős hangsúlyt fektetnek a pénzügyi, ingatlanpiaci és ingatlanfinanszírozási, továbbá üzleti- és marketingképzésre. A Cornell korábbi diákjai nagyszámban reprezentáltak a szállodatulajdonosi és szállodai finanszírozásban érintett körökben. „A Cornell nem egyszerűen egy szakiskola, hanem egy komoly üzleti és döntéshozói kör intézménye. A közép-kelet-európai régió számunkra még gyakorlatilag érintetlen terepnek számít, azonban nagy lehetőségeket látok a stratégiai együttműködések kialakításában a magyar szállodai és vendéglátóipari oktatási intézményekkel.

A Cornell új üzleti szemléletet tud hozni a magyar szállodamenedzsment oktatásba is: erősebb hangsúlyt fektetünk a közösségi marketingre, az online elosztási csatornák használatára, az ingatlan és a pénzügyi aspektusokra. Több technológiai fejlesztést alkalmazunk: különböző online programokat ötvözünk a távoktatással és a helyszíni fakultációkkal (blended technology learning).” A dékán elmondása szerint a Cornell és más, európai egyetemek közötti csereprogramok eddig nem voltak megfelelően működtethetők tekintettel arra, hogy a Cornell képzései általában sokkal többe kerülnek mint az adott csereegyetem képzései.

Ezért a Cornell más együttműködési lehetőségeket keres. Michael D. Johnson szívesen látna Magyarországról is több diákot a Cornell Szállodaiskolájában, ezért elképzelhetőnek tartja például egy olyan modell kidolgozását, amelynek keretében a Cornell egyes diákjai menedzser gyakornoki pozíciót töltenének be bizonyos vezető magyarországi szállodákban, míg helyükre, az adott szemeszterre magyar diákok érkezhetnének New York államba. A dékán hangsúlyozta, hogy nyitott az érintett magyar oktatási intézményekkel való együttműködések kidolgozására.

A Budapesten zajló konferenciára térve elmondta, hogy ez az első alkalom, hogy Budapestre látogatott. Fővárosunkat gyönyörűnek, tisztának és barátságosnak látja. Budapest konferenciaturisztikai lehetőségeinek kihasználása érdekében azonban rendkívül fontosnak tartja egy nagy befogadóképességű konferenciaközpont megépítését.

Hild Imre, a Cornell Egyetem korábbi – a kettő közül az egyik magyar – diákja az esemény egyik szervezője kiemelte: a Cornell Szállodaiskolája a vendéglátás teljes spektrumát lefedi, a tengeri hajókon működő vendéglátástól egészen a kaszinókig. Meglátása szerint a világ gazdaságának növekedésével egyre nagyobb igény mutatkozik szállodai szakemberekre, figyelembe véve, hogy a Kínához és Indiához hasonló feltörekvő gazdaságok évente kb. 30 ezer új szakembert „vennének fel”, míg a Cornell Egyetemen évente csupán kétszázan végeznek. A Cornell tehát kész a nyitásra, stratégiai kapcsolatok kiépítésére mind Ázsiában, mind pedig Közép-Kelet-Európában.

Michael Widman, a PKF hotelexperts vezető partnere megerősítette, hogy a Cornell Egyetem fókuszában előtérbe kerültek az olyan feltörekvő piacok mint Ázsia, Dél-Amerika, Kelet-Európa, a Közel-Kelet, vagy Afrika. „Budapestet a nyugat és a kelet találkozási pontjának tekintjük, ahol minden szükséges feltétel rendelkezésre áll a magas színvonalú szakmai rendezvények megszervezéséhez. Ebben a városban ugyanis a konferencialehetőségek és az incentive, azaz a szabadidő színvonalas eltöltésének a lehetőségei is adottak. Amire azonban még nagy szükség lenne, az a nagy befogadóképességű konferenciaközpont megépítése és a kedvező befektetési környezet biztosítása az állam részéről. „ A szakember meggyőződése, hogy a turizmusipar motorja hosszú távon a folyamatos fejlesztésekben, az újdonságok létrehozásában rejlik" - adta hírül a Magyar Turizmus Zrt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.