Ciprus: új légitársaságok viszik idén a magyarokat

Magyarországon 12 évvel ezelőtt nyílt meg a Ciprusi Turisztikai Hivatal képviselete, azóta folyamatosan nő a vendégforgalom.  Akkoriban évente 7000 magyar kereste fel évente a szerelem szigetét, tavaly pedig már 12000 – hangzott el a hivatal sajtótájékoztatóján.

Az eseményt megtisztelte jelenlétével Alekos Orountiotis, a Ciprusi Idegenforgalmi Hivatal elnöke, Vassos Chamberlen, a Ciprusi Köztársaság nagykövete, valamint Doros Georgiades, az idegenforgalmi hivatal régióreferense.

A rendezvényen elhangzott, hogy volt olyan év, hogy hárommillió turista kereste fel Ciprust. Tavaly 2,5 milliárd euró bevétel származott az idegenforgalomból. A sziget északi felének 1974-es megszállása után a turizmus játszott szerepet a ciprusi gazdaság talpra állításában, sok szálloda épült akkoriban. Sokáig azonban csak a nap és tenger típusú klasszikus termékre álltak rá. Az utóbbi időben ellenben jelentős fejlesztések történtek más termékek: golf, incentive, MICE, búvárkodás és falusi turizmus terén is.

Néhány nehéz év után az utóbbi két évben újra növekedés volt, jelentős részben az új termékek miatt is. 2010-ben 2%-os volt a vendégforgalom növekedése, 2011-ben pedig 10%-ot regisztráltak, ráadásul ugyanilyen mértékben bővültek a turisztikai bevételek is. 2012-ben további szolid növekedésre számítunk – mondta a tájékoztatón Ács Viktória, a hivatal magyarországi képviselet-vezetője.

Szóba került a rendezvénye, hogy gondot jelent a Malév kiesése, ugyanakkor a Ryanair bejelentett pafoszi, továbbá a Wizzair larnacai járatnyitása megoldhatja a kapacitásgondokat. Mindkét légitársaság heti két járatot indít: a Ryanair március 28-tól, a Wizzair április 4-étől. Ugyanakkor charterjáratot is terveznek a magyar utazásszervezők. Külön érdekesség a pafosi járat, hiszen eddig ez a térség nem szerepelt a hazai utazásszervezők kínálatában. A város egésze az UNESCO világörökség része. Környékén találhatók a legjobb golfpályák.
Az is elhangzott, hogy tárgyalásokat folytat a ciprusi kormányzat helyi légitársaságokkal további közvetlen budapesti járat indítása céljából. Hamarosan konkrét bejelentés várható a témában.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.