Csődbe ment az Aeroviva

December huszadikán, első charterjárata indulása előtt egy nappal beszüntette tevékenységét az Aeroviva, a „megbízható repülőjegy-iroda”. Nyilatkozatuk szerint mindent megtettek, hogy ezt a helyzetet elkerüljék, „de ez a jelenlegi gazdasági helyzetben sajnos nem sikerült”. A károsultak 50% alatti kártérítésben reménykedhetnek.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Aerovivánál a próbaidős dolgozók az iroda bezárását megelőző pénteken értesültek munkahelyük megszűnéséről, míg a munkatársak többsége csupán a vasárnap összehívott értekezleten tudta meg a hírt.

Az irodának nem maradt külföldön egyetlen utasa sem, viszont legalább kétezer fő utazott volna velük a tél folyamán afrikai, illetve délkelet- ázsiai úti célokba, a Travel Servicetől bérelt charterjáratokon.

Az iroda kártérítési kötelezettségének intézését – a vonatkozó kormányrendeletben előírtak szerint – az Aeroviva Kft. vagyonibiztosítékbiztosítása alapján a QBE Insurance (Europe) Limited Magyarországi Fióktelepe végzi. Az Aeroviva 491 milliós vagyoni biztosítékkal rendelkezik. Heti négy charterláncon akár 4000 utast szállíthatott volna a cég a Travel Service charter-légitársaság gépein, az első járat a csőd bejelentése utáni napon indult volna. Farkas Attila, a Travel Service ügyvezetője elmondta: az első járat költségét sem fizette ki az Aeroviva. A Travel Service gépein az Aeroviva utasai a Budapest–Sharjah–Bangkok–Angkor, illetve Afrikába a Mombasa–Mauritius–Zanzibár útvonalon utaztak volna, összesen heti négy alkalommal.

Nagyon sok papírmunka

Az Aeroviváé lesz a magyar turisztikai szakma legnagyobb papírmunkával járó csődje – véli Horváth Péter, a QBE Atlasz biztosító értékesítési igazgatója. A szakember emlékeztetett: noha volt már több utast érintő ügy a magyar turisztika történetében, korábban az Eurotours, a Jorgos vagy a West Travel esetében az ügyfelekkel való foglalkozás döntő része kimerült abban, hogy a biztosítónak több ezer fő hazautazását kellett megszerveznie. Olyan károsult kevés volt, aki nem tudott elindulni, hiszen a csődök eddig jellemzően a szezon végére korlátozódtak. Most viszont úgy ment csődbe egy iroda, hogy még senki sem utazott el a meghirdetett programokra. Így már bizonyos, hogy az Aeroviváé lesz a magyar turisztikai szakma legnagyobb papírmunkával járó csődje – írta meg a Napi Gazdaság.

Horváth Péter ugyanakkor a Turizmus Onlinenak elmondta: a biztosító nem téríti meg a kárt, ha valaki ajándékutalvánnyal kívánt volna elutazni, de a csőd miatt hoppon maradt.

Lapzártánk idején végleges számokat még mindig nem lehetett tudni, de már látszott, hogy kevés lesz az utasok kártérítésére az Aeroviva közel félmillárd forintos vagyoni biztosítéka. Eddig 1008 kárbejelentés érkezett a vagyoni biztosítékot kezelő QBE-Atlasz Biztosítóhoz. Ez összesen 2389 utast érint – közölte a Turizmus Online-nal dr. Horváth Péter. A kárigény már meghaladja az egymilliárd forintot, így a jelen állás szerint is 50% alatt marad a megítélhető kártérítések mértéke – tette hozzá Horváth.

Az Aeroviva csődje miatt január elején rendőrségi eljárásis indult. A VII. kerületi kapitányság akkor okirat-hamisítás miatt indított nyomozást ismeretlen tettes ellen. A helyzet azóta bonyolódott; jelenleg a rendőrségi eljárás jelentős értékre, üzletszerűen elkövetett sikkasztás és más bűncselekmények megalapozott gyanúja miatt folyik. A tettes szintén ismeretlen, folyik a tanúk meghallgatása.

 

A szakmában nagy vihart kavart a 16 éves működés után csődöt jelentő Aeroviva ügye. Több utazásszervező szerint az egész szakma megítélésének árt az eset, mivel az utasok bizalma általában az utazásszervezőkkel szemben csappant meg. Felmerült az a kérdés is, hogyan találhatta elegednőnek mind az ellenőrzésekért felelős hivatal, mind a biztosító a félmilliárd forintos kauciót, amikor a két téli charterlánc sikeres töltése esetén az irodának minimum kétmilliárd forintra kellett volna biztosítást kötnie.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.