Csökkentette a veszteséget, mégis kirúgták

Nincs könnyű helyzetben, aki meg akar reformálni egy állami tulajdonú légitársaságot: idén már harmadik vezérigazgatóját fogyasztja a Tarom. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A román állami légitársaság két és fél évtizede a legékesebb bizonyítéka annak, hogy politikailag kinevezett igazgatók sosem emelnek céget a merülési vonal fölé. Miközben Romániában a WizzAir, a Ryanair vagy a BlueAir egyre nagyobb szeletet hasít ki az utasforgalomból, a Taromnak még középtávú stratégiája sincs a veszteségek csökkentésére.

Márciusban kirúgták a 2012 óta regnáló belga Christian Heinzmann vezérigazgatót, helyét Gabriel Stroe pénzügyi igazgató vette át, de augusztusban neki is távoznia kellett, most pedig ideiglenes jelleggel Dan Plaveti, az igazgatótanács tagja kezében a botkormány az első félévben már 6,3 millió eurós veszteséget produkált Taromnál.

Alapos elemzés és önkritika helyett a Tarom vezetői a váratlan műszaki okokkal (rendszeresek a meghibásodások miatti késések) magyarázzák a veszteségeket, meg azzal, hogy az év első negyedében a többi légitársaság is veszteséges a gyérebb utasforgalom miatt.

A negatív pénzügyi rekord, közel 85 millió euróval 2010-ben volt, ekkor a légitársaságot Ruxandra Brutaru, a Tarom egyik igazgatójának légi ügyekben teljesen tapasztalatlan, 30 éves leánya vezette. A 2012-ben hozott Heinzmann ideje alatt a veszteségek fokozatosan és látványosan csökkentek, ám őt belülről furták ki idén tavasszal.

A flotta elavult, a jegyek, a konkurenciához képest drágák, s miután a WizzAir után a Ryanair is beindítja belföldi járataiat – mindkettő olcsóbb a vonatjegynél –, a Tarom ezt a csatát is elveszíti, egyelőre, tervek hiányában esélye sincs a kilábalásra. Irházi János


Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.