Csúcsra jár az amerikai turizmus

Tavaly rekordszámban érkeztek látogatók az Egyesült Államokba. A 67 millió turista szintén csúcsnak számító 168 milliárd dollárt költött. Az amerikai turisztikai ipar éves konferenciáján merész terveket vázoltak: 2021-re 100 millió turista érkezésével számolnak.

Optimista hangulatban nyílt meg a Las Vegas-i Pow Wow. Az Egyesült Államok legnagyobb turisztikai vásárán 74 országból közel 3000 résztvevőt regisztráltak. A háromnapos eseményen az előzetes tervek szerint legalább 2 milliárd dollárnyi üzletet kötnek majd az amerikai szolgáltatók és a világ minden tájáról érkező utazási irodák és ügynökségek.

Az évente megrendezésre kerülő vásáron jelentek meg a legfrissebb adatok a beutazó turizmusról. A kereskedelmi minisztérium statisztikái szerint tavaly 10 százalékkal, 67 millióra emelkedett az USA-ba látogató turisták száma. A rekordszámban érkező látogatók 168 milliárd dollárt hagytak az amerikai szállodákban, éttermekben és autókölcsönzőkben.

A legjelentősebb emelkedést Kanada érte el, onnan 22,7 millióan érkeztek, míg Mexikóból 14,5 millióan. Az előbbi hat, utóbbi nyolc százalékos emelkedést jelent. Százalékos arányban a legjelentősebb növekedést Kína tudhatja magáénak, hiszen onnan a 2011-esnél 35 százalékkal több turista indult amerikai célpontok felé. Kolumbia, Venezuela, Argenita és Brazília egyaránt 20-20 százalékkal több turistát küldött az USA-ba.

Az évek óta tartó növekedés – amit csak a 2001-es terrorcselekmények vetettek vissza – tartósnak látszik, mert az Obama kormány is jelentős forrásokat biztosít a turisztikai fejlesztésekre és a marketingre. Ennek jegyében 200 millió dolláros keretet hoztak létre a Brand USA program beindítására. A költségvetési és magánforrásokat egyesítő kampány keretében 14 országban hoztak létre képviseleti irodát és kezdtek hatásos online kampányt az amerikai turizmus támogatására.

Az Brand USA része az amerikai turizmus fejlesztésére kidolgozott több évre szóló stratégiának. A National Travel and Tourism Strategy előrejelzése szerint az ide látogatók száma 2021-re eléri majd a 100 milliót főt évente, az általuk elköltött pénz pedig 250 milliárd dollárra nő majd. A merész tervekhez a magántőke is jelentősen hozzájárul: a Brand USA programhoz eddig már 300, zömmel multinacionális vállalkozás csatlakozott.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.