hirdetés
hirdetés

Elindult a Lufthansa müncheni járata

Debrecenből a nagyvilágba

Tizenkét éve kerülgeti egymást a debreceni repülőtér és a Lufthansa egy nagy európai átszálló repülőtérre ráhordó járat érdekében. Ez idő alatt hírbe hozták az Austriant egy bécsi járattal, majd sok vajúdás és két év előkészítés után tavaly decemberben Ofer Kisch, a Lufthansa kelet-közép-európai regionális igazgatója bejelentette a müncheni járat indítását. Úgy is lett.

hirdetés

Fotó: Czeiszing Miklós
Fotó: Czeiszing Miklós

A kora reggeli fátyolos napsütésben 26 ember áll a müncheni repülőtér betonján a Lufthansa Cityline egyik 98 személyes CRJ 900-asa előtt. Zajlik a beszállás az LH1686-os járatra. Éva Németországban él és a Debrecen melletti Derecskére tart német párjával. Szüleit látogatja meg, örül a közvetlen járatnak. Van, aki üzleti ügyben érkezik. Igazán színessé a képet az a nigériai asszony teszi, aki a debreceni orvosi egyetemen tanuló fiát látogatja meg. A Lufthansa fejlett stílusérzékről tanúbizonyságot téve a nyitójáratra debreceni származású, de 27 éve Németországban élő utaskísérőt osztott be.

A járat a nyári menetrendben hetente háromszor – hétfő, szerda, péntek – közlekedik: Münchenből 07.30-kor indul, Debrecenben 09.05-kor landol. A gép 09.45-kor már fel is száll, és 11.20-ra ér a bajor fővárosba. A debreceni repülőtér vonzáskörzetét a világ légiközlekedési térképére helyező kapcsolatról a Lufthansa második legnagyobb bázisán keresztül elérhető négy kontinens 130 körüli csatlakozása hivatott gondoskodni. A kínálatot tovább bővíti a Lufthansa Star Alliance-tagsága, ugyanis a szövetség légitársaságainak fedélzetén az Antarktiszt kivéve mindenhova el lehet debreceni indulással repülni. Legfeljebb nem csak egy átszállással és nem egy-két órás csatlakozási időkkel. Utóbbiakon sokat finomíthat, ha a járat indulási idejét egy órával későbbre teszik, így akár az észak-atlanti hálózatról érkező első hullám gépeiről is átszállhatnak Debrecen felé. A kereslet növekedését látva tervezik a müncheni slot módosítását.

Hogy tőlünk ki fogja igénybe venni a járatot, azt még nem tudni, de az biztos, hogy a vonzáskörzet nem csupán Debrecent és az Észak-Alföldet, hanem Románia határ menti vidékét is lefedi. Antal Gábor, a Lufthansa-csoport magyarországi igazgatója szerint 60-70 százalékot eleinte bizonyosan a nemzetközi forgalom biztosít. Sokat remélnek az üzleti utazóktól, akiket segíti a térségben növekvő német beruházási hajlandóság, illetve a környéken működő német cégek. A család- és baráti látogatásra érkezők, valamint a klasszikus turistaforgalom is sokat nyomhat a latba. Az ő megszólításukról egyfelől a Magyar Turizmus Zrt., másfelől a Lufthansa fedélzeti magazinjában is hirdető debreceni TDM-szervezet gondoskodik. A légitársaság összes európai járatán a frissítőkendők tasakján hívja fel a figyelmet debreceni járatára a Nagytemplom képmásával. A Német Turisztikai Hivatal (DZT) is igyekszik odatenni magát, hogy a magyaroktól a legtöbb vendégéjszakát bezsebelő Bajorországba, illetve Németország távolabbi pontjaira is utazzanak a járaton. A debreceni járatköszöntőn megjelent Czeiszing Miklós, a DZT budapesti képviseletének vezetője, aki reméli, hogy sokak érdeklődését keltik fel München és térségének látványosságai, illetve az idei, a zöldturizmus jegyében zajló kampányév, amelyhez Bajorország (is) remek terep.

Bár a nyitójárat München felé csupán hét utassal szállt fel, a Lufthansa elszánt. Carsten Spohr Lufthansa-vezérigazgató lapunknak korábban így nyilatkozott: „A Lufthansa nem kísérletezik, most jött el az indítás ideje.”

Köszönjük a Lufthansának, hogy ott lehettünk az első München–Debrecen járaton.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai