Zalaegerszeg lett az Év Tourinform iroda fenntartója

A Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére 2005-ben került bevezetésre egy, a Tourinform-irodák működését ellenőrző rendszer.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 A rendszer személyes, telefonos és írásos ellenőrzésből áll, külön hangsúlyt fektetve a vendégbarát ügyfélkezelésre és információnyújtásra, s a szakmai munka színvonalának emelésére. Az ellenőrzés során legjobb eredményt elért irodák elismerő oklevélben részesülnek. A minőségbiztosítási és ösztönző rendszer révén az országos Tourinform hálózat mindhárom szegmensének legjobbjai – az iroda, a munkatárs és a fenntartó is – elismerésben részesülnek, ezzel is hangsúlyozva a bel- és külföldi turisták számára nélkülözhetetlen személyes információnyújtás fontosságát és a szakmai háttérmunka jelentőségét.

„Az év Tourinform iroda fenntartója” és „Az év TDM szervezete” díjakat a 2013. február 1-i Turisztikai Évadnyitó Fogadáson adták át a Budapest Kongresszusi Központban.

Odaítélték „Az év Tourinformátora”, valamint „Az év TDM menedzsere” díjakat is, amelyeket a 2013. évi Utazás kiállításon vehetnek majd át a díjazottak.

Az „Év Tourinform iroda fenntartója” 2012-ben: Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata

"Az év Tourinform iroda fenntartója" címet 2007-ben alapította a Magyar Turizmus Zrt. A címre az MT Zrt. regionális marketing igazgatóságai és a Tourinform Szövetség tesznek javaslatot.

A kilenc jelölt 2012-ben az alsóörsi, békéscsabai, pécsi, szentendrei, székesfehérvári, tihanyi, tokaji, vásárosnaményi és zalaegerszegi Tourinform irodák fenntartói voltak. A döntést a díj kiírója, a Magyar Turizmus Zrt. hozta meg, a próbavásárlás és a jelölési kritériumok alapján.

Összesítve a különböző döntési szempontokat, a zalaegerszegi Tourinform iroda fenntartója, Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata nyerte el 2012-ben „Az év Tourinform iroda fenntartója” díjat.

A díjazott ajándéka az elismerő oklevélen túl a fenntartó által működtetett Tourinform irodára költhető 1 millió Ft.

A Tourinform Zalaegerszeg 1998. június 15-én nyitotta meg kapuit az érdeklődők előtt, és azóta szolgálja töretlenül a városba érkező turistákat. Az iroda fenntartója kezdetektől fogva Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata.

A Magyar Turizmus Zrt. 2004-ben bevezetett minősítési rendszerében az iroda minden évben kitűnő minősítésben részesült.

Az iroda 3 munkatársa is részesült Nyugat-Dunántúl Turizmusáért díjban, melyet a Nyugat-dunántúli Regionális Idegenforgalmi Bizottság évente adományozott a szakembereknek: 2004 – Pereszteginé Szabó Júlia irodavezető, 2006 – Tuboly Andrea turisztikai referens, 2008 – Lukács Gabriella marketing referens.

2006-ban a zalaegerszegi iroda vezetőjét választották „Az év Tourinformátorá”-nak.
Az iroda minden munkatársa tagja a Tourinform Szövetségnek, mely 2000. december 6-án alakult meg. 2004 novemberétől a zalaegerszegi Tourinform iroda vezetője társadalmi munkában látja el a nyugat-dunántúli régiós elnöki tisztséget, mely címre 2011-ben újraválasztották.

Az iroda minden egyes dolgozója rendelkezik turisztikai felsőfokú végzettséggel és nyelvvizsgákkal, nagy hangsúlyt fektetnek a folyamatos szakmai és nyelvi továbbképzésekre, a várost külföldi turisztikai kiállításokon képviselik. Az iroda fenntartója, Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Önkormányzata a 3 fő (irodavezető, turisztikai referens, marketing referens) foglalkoztatásán túl egy 100 m2-es irodát biztosít a belvárosban, központi, jól megközelíthető helyen. Az iroda minden dolgozója a turisták színvonalas kiszolgálására helyezi a legfőbb hangsúlyt, minden szakmai tudásukkal arra törekszenek, hogy a hozzájuk forduló turistákat és városlakókat megfelelően tájékoztassák Zalaegerszeg, Zala megye és az ország turisztikai értékeiről.

Az iroda 2013 nyarán ünnepli 15 éves fennállását.

„Az év TDM szervezete” 2012-ben: a Gárdony Város és Térsége Turisztikai Egyesület
A Gárdony Város és Térsége Turisztikai Egyesület 2008 novemberében alakult. Tagsági körét folyamatosan bővíti – jelenleg 85 tagot számlál – és példásan összefogja a turizmusban érdekelt magánszemélyeket, valamint kis- és nagyvállalkozókat. A szervezet mind a 2009-es, mind a 2011-es TDM pályázaton sikeresen indult.

A Gárdony Város és Térsége Turisztikai Egyesület fontos feladatának tartja a szezonalitás csökkentését, az egész évben elérhető turisztikai kínálat kialakításán dolgozik. 2008 óta sikeresen valósítja meg a tervezett szakmai programokat, támogat és aktív szerepet vállal minden olyan rendezvény megszervezésében és lebonyolításában, amely hozzájárul a vendégéjszaka-szám növeléséhez. A Velencei-tavi helyi termékeket a „Helyi termékek megjelenítése a turisztikai kínálatban” című kulcsprojektje keretében teszi elérhetőbbé a potenciális turisták számára. Évek óta szorosan együttműködik a Magyar Turizmus Zrt. Közép-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóságával, amelynek akcióihoz rendszeresen csatlakozik. Az együttműködés keretében, tagjai közreműködésével már több közös kampányt bonyolítottak le sikeresen, valamint közösen jelennek meg az Utazás kiállításon és más belföldi kiállításokon. Tagjaival együtt jelentős szerepet vállal a külföldi és belföldi tanulmányutak megszervezésében és lebonyolításában.

A Gárdony Város és Térsége Turisztikai Egyesület nagy szerepet játszott a Velencei-tó Térségi TDM Nonprofit Kft. létrehozásában. A szervezet sikeres működése nagymértékben köszönhető a TDM menedzser, Somossy Eszter dinamikus, agilis és kitartó szakmai munkájának.

„Az év Tourinformátora” 2012-ben: Ács Szilvia, Tourinform Szeged

A Tourinform Szövetség 2004-ben alapította meg "Az év Tourinformátora" díjat, amelyet minden évben a legeredményesebb munkatárs kap. 2011-től a díj a Tourinform Szövetség és a Magyar Turizmus Zrt. közös díja.
A Tourinform irodák munkatársai, valamint a Tourinform Szövetség elnökségi tagjainak szavazatai alapján a díjat 2012-ben Ács Szilvia, a Tourinform Szeged iroda vezetője nyerte el.

„Az év TDM menedzsere 2012” díjat Komoróczki Alíz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. TDM menedzsere kapja.

Mindkét díjazott a 2013. évi Utazás kiállításon veheti át az elismerést.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.