Dinamikus növekedés

A csehek fejében pozitív kép él Magyarországról, és a legtöbben szívesen ellátogatnának hazánkba.

Csehország területe és lakosainak száma megközelítőleg azonos hazánkéval. Évi 70 milliárd USD értékű importjával és évi öt százalék körüli GDP növekedésével a cseh Közép-Kelet-Európa egyik legjelentősebb gazdaságának számít, amely azonban a magas munkanélküliségi ráta (nyolc százalék), a folyamatosan növekvő államadósság és a felülértékelt korona miatt nehézségekkel küzd – mondta a Magyar Turizmus Zrt. „A hónap küldő országa” című előadás- sorozatán Kiss Kornélia kutatási igazgató. Csehország az európai külföldi utazási ranglistán a 16., a külföldi üdülésilistán a 15. helyet foglalta el 2004-ben. Ha az arányokat nézzük, ez 1,7, illetve 1,8 százalékos részesedést jelent az európaiak összes külföldi utazásából és nyaralásából. A külföldi utazások 72,4 százalékának szabadidős célja volt. A külföldi utazások száma 1996 és 2004 között nyolc százalékkal lett több, a szabadidős célú külföldi utazások száma pedig másfélszeresére nőtt.

A European Travel Monitor adatai szerint 2004-ben a csehek szabadidős célú utazásainak döntő többsége (97,3 százalék) Európába irányult. A kontinensen belül Délkelet-Európa részesedése kiemelkedő. A Magyarországot is magában foglaló Kelet-Európát a szabadidős utazók 17,3 százaléka választotta.

A legkedveltebb desztinációk között az első helyen Horvátország áll, ahová a szabadidős célú külföldi utazások 15,9 százaléka irányult. A képzeletbeli dobogó második és harmadik helyét Szlovákia és Ausztria foglalja el. Magyarország részesedése 2004-ben 3 százalékot tett ki, ezzel hazánk a cseh turisták 10. legkedveltebb úti célja. 2005-ben a cseh lakosság összes üdüléseinek 56 százaléka belföldre irányult.

A magyarországi cseh vendégforgalom 1996 és 2005 között folyamatos növekedést mutatott, 2005-ben már több mint 855 ezer cseh látogató érkezett Magyarországra. Kereskedelmi szálláshelyet kevesebb mint egytizedük (60 ezer fő) vett igénybe; ők 164 ezer vendégéjszakát töltöttek el nálunk. Tavaly Csehország Magyarország legfontosabb küldő országai között a kereskedelmi szálláshelyek vendégszáma alapján a 13., a vendégéjszakák száma alapján a 17., a szállodákban regisztrált vendégek száma alapján pedig a 15., illetve a 17. helyre került. A csehek többsége kedveli a szállodákat: 2005-ben minden tíz vendégéjszakából hetet szállodában töltöttek. A cseh vendégforgalom Magyarországon erős szezonalitást mutat: 2005-ben a június–szeptember időszakban regisztrálták a cseh vendégéjszakák háromötödét. Emellett május (7,7 százalék), október (7 százalék) és november (6 százalék) részesedése volt viszonylag magas a vendégéjszakákból. Az itthoni cseh vendégforgalom területi szempontból nem koncentrált. 2005-ben a cseh vendégéjszakák egyötödét regisztrálták a Balaton (20,2 százalék) illetve a Nyugat-Dunántúl (20,8 százalék) régióban, több mint egyharmadát a Budapest–Közép-Dunavidék régióban (32,1 százalék).

Magyarország imázsa Csehországban jónak mondható, hazánkat kulturális értékekben és történelmi örökségben gazdag országnak tartják. Pozitívan ítélik meg a magyar kortárs művészeteket, a vendégszeretetet és a természeti szépségeket is. A megkérdezettek 31 százaléka mindenképpen szeretné felkeresni hazánkat.

Kínáljunk a cseheknek magyar specialitást!

A cseh vendégek által eltöltött vendégéjszakák száma folyamatosan nő. 2006-ban 5-6 százalékos bővülés valószínűsíthető – mondta Szirányi András külképviselő. A magyar gasztronómia Csehországban ismert és népszerű, ezért érdemes a cseh vendéget klasszikus magyar specialitásokkal fogadni. Népszerű program a borkóstoló is, a csehek által keresett termékek között kiemelkedő szerepet játszanak a gyógyfürdők, a Balaton, Budapest és Észak-Magyarország. A cseh kollektív gondolkodás szerint a magyar az egyik legmegtanulhatatlanabb és legegzotikusabb nyelv a világon, rendkívül nagyra értékelik, ha anyanyelvükön szólítják meg őket; egy cseh nyelvű ajánlat már-már fél siker.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.