Dubai fapadost alapít

Dubai válasza a gazdasági világválságra, hogy diszkont-légitársaságot hoz létre.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Már hónapok óta lehetett sejteni, hogy marketingkommunikációs feladatokra tendert ír ki a UPC. Most ez megtörtént. A cég meghívásos pályázaton keres kreatívügynökségi és médiaügynökségi partnert. Online tender egyelőre nem lesz. A médiatendert már kiírták, a kreatívpályázat még előkészítési fázisban van. Annyit már most is tudni lehet, hogy a kreatívtenderen a UPC-vel három éve együttműködő Laboratory Ideas nem indul, mivel az ügynökség már többször kijelentette, nem indul tenderen.

Kíváncsiak
A UPC országos marketing- és értékesítési igazgatója az offline médiakörnyezet megváltozásával és üzleti okokkal indokolta a kreatív- és médiatender kiírását. „Ebben az évben az egész médiavilágban alapos átalakulás zajlott le, egyes médiumok szerepe és súlya megváltozott, bizonyos hirdetők eltűntek a piacról és a díjak is lényegesen módosultak. Eközben a fogyasztóknak a hirdetésekhez, termékekhez és szolgáltatásokhoz való viszonya is változott, az impulzív vásárlások gyakorlatilag megszűntek, és sok más tekintetben is másképpen kell ma már megszólítani a vásárlókat. Kíváncsiak vagyunk, a különböző ügynökségek, mit gondolnak arról, hogyan dolgozhatóak fel ezek a változások és hogyan alkalmazkodhat a legjobban ezekhez egy távközlési szolgáltató, hogy továbbra is a leghatékonyabban végezhessük marketingkommunikációs tevékenységünket” – mondta el Grósz Judit. A vezető hozzátette nagyon elégedettek a Laboratory eddigi munkájával és sajnálják, hogy az ügynökség nem fog elindulni a tenderen. "Kockázatos, de tiszteletreméltó a Laboratory döntése" - mondta Grósz Judit azzal kapcsolatban, hogy az ügynökség nemet mondott a tenderen való elindulásra.

A Laboratory Ideas három éve dolgozik a UPC-kreatívokon és olyan figurák kerültek ki az ügynökségtől, mint a Szőke-Badár páros, a UPC Show szereplői, a szerelők, vagy a zoknibábok. A Laboratory a UPC-s reklámokkal összesen 18 díjat nyert. [Részletesen a táblázatban – A Szerk.]

„Az eddigi UPC-vel közösen elért sikerek magukért beszélnek. A UPC vezetése kifejezte igényét, hogy továbbra is szívesen dolgozna a Laboratoryval, de egy belső rendelkezés értelmében pályázatot kell kiírniuk. Őszintén sajnálom ezt a helyzetet, de a Laboratory ebben az esetben sem tudja feladni azt az alapelvét, mely szerint nem indul tenderen" – mondta Szénássy Alex, a Laboratory Ideas partnere.

A novemberi Kreatív magazinban részletesen foglalkozunk azzal a kérdéssel, hogy érdemes-e elindulni egy olyan tenderen, amelyet meglévő ügyfél ír ki. Ebben a cikkben megkérdeztük Szénássy Alexet is, aki a következőkkel indokolta a tenderrendszertől való általános távolmaradást: „Csakis mélyebb egymásra hangolódásban és hosszabb távú stratégiai együttműködésekben érdemes gondolkodni, itt viszont annyi tényezőnek kell stimmelnie, amennyi nem derül ki egy tender kapcsán”.

A kreativitás számít
A reklámtenderre meghívott résztvevőkről egyelőre nincs információ, csupán annyit tudni, hogy  jövőre már az új ügynökség dolgozik a UPC-s kreatívanyagokon.  Grósz Judit annyit még hozzátett, hogy maximum öt ügynökséget hívnak majd meg és az eddigi kreatívteljesítmény lesz a legfontosabb szempont a pályázók kiválasztásakor.

A médiatenderen médiastratégiai és offline médiavásárlási feladatok ellátására keresnek partnert a 2010-es évtől kezdődően. Jelenleg a UPC offline médiatervezési és -vásárlási feladatait a 2007-es médiaügynökségi tender győztese, a PHD látja el. Az új pályázatra a PHD mellett korábbi partnerüket, az MC Mediát, továbbá a Panmediát, a Caratot, a Maximize-ot és a Starcomot hívták meg. A kiválasztásban a telekommunikációs cég szakembereit a MarketingConcept segíti. A tanácsadó négy éve lát el médiaelemző és -auditor feladatokat a UPC megbízásából.

 

A Laboratory UPC-hez kapcsolódó díjai
Kampány címe Díj neve Fokozat Kategória
Kínai szerelem ARANY PENGE 2007. bronz Kereskedelmi rádió
Sanyi és Bandi ARANY PENGE 2007. bronz Kereskedelmi film
Szőke kapitány REKLÁMMUSTRA arany TV szpot
Hazai csomag ADCH Mérleg 2007. fél kilós súly Rádió
Hazai csomag ADCH Mérleg 2007. negyed kilós súly Komplex kampány
Szintipop ARANY PENGE 2008. bronz TV szpot
Szőke kapitány ARANY PENGE 2008. bronz Komplex kampány
Halló, itt Szőke kapitány! ARANY PENGE 2008. bronz Rádió
Szőke kapitány EUROSUMMIT CTAM 2008. ezüst  
Szőke kapitány UPC LIONS (Cannes) bronz  
Szőke kapitány BRAND FESTIVAL Arany Dió Díj arany Stratégia
Szőke kapitány EFFIE 2008. bronz  
       
Szerelők ARANY PENGE 2009. ezüst Filmes megoldások
Szerelők ARANY PENGE 2009. bronz Komplex kampány
Videóbíró ARANY PENGE 2009. bronz Beltéri megoldások
Szerelők ADCH Mérleg 2009. fél kilós súly Komplex kampány
Szerelők ADCH Mérleg 2009. fél kilós súly TV szpot
Szerelők EUROSUMMIT CTAM 2009. arany Márkaimázs és pozicionálás


A legsikeresebb UPC-s reklámok

{video|id=672|width=425|height=344}
{video|id=673|width=425|height=344}
{video|id=674|width=425|height=344}
{video|id=675|width=425|height=344}
{video|id=676|width=425|height=344}
{video|id=677|width=425|height=344}

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.