„Eddig a legjobb”

Exkluzív helyszín, egy vadonatúj budapesti szállodában, több mint ötvenfős szakmai közönség, érdekes előadások. A szakmát érintő változó jogszabályokról, adókról, szállodai és éttermi designtrendekről, ennek megvalósításáról a külföldi és a hazai gyakorlatban, a legújabb tisztítási technológiákról és információ első kézből egy hamarosan nyíló új oktatási rendszerről, majd egy különleges, kézműves csokoládé- és Eger vidéki borkóstolóval egybekötött ebéd. Ez történt dióhéjban szeptember 27-én, a pesti Dohány utcai Continental Hotel Zarában, az őszi első Vendég & Hotel Business Klub alkalmával, amelyről a vendégek és az előadók egyöntetűen állították: „Eddig ez volt a legjobb, kiforrott mostanra ez a szakmai rendezvény.”

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A pénz hatalma

A program meghirdetését követően szinte pillanatok múltán kitehettük volna a „Megtelt” táblát, ugyanis annyian jelentkeztek a Vendég & Hotel őszi, első Business Klub találkozójára, amely alapján már szinte borítékolható volt a siker. Az is jó előjelnek számított, hogy épp abba a szállodába hirdettük meg ez alkalommal a szakmai rendezvényt, amely bár csak három hónapja tart nyitva, máris 75 százalékos átlagtöltöttséget produkál. „Amit Antalóczy Marika nem tud a szállodásokat, vendéglősöket érintő jogszabályokról, rendeletekről, az csak azért lehet, mert az nincs is”, vezette fel az első előadót, dr. Antalóczy Györgyné könyvvizsgáló, adószakértő, főiskolai docens előadását lapunk főszerkesztője, Vágó Ágnes. Az évközi adóváltozásokról, és a jövőre várható új rendelkezésekről, jogszabályokról hallhattunk „bemelegítőként” igazán hozzáértő, komoly szakmai összefoglalót. Ebből többek közt megtudhattuk, hogy az idegenforgalmi adót 2011-től törli el az új kormány, és a szakértő felhívta arra is a figyelmet, hogy az idei év nehéz adó szempontjából, hiszen más jogszabályok érvényesek a kormányváltást megelőző fél évben, mint a második félév során. Majd kiderült az is, ki és hogyan jár jobban az adózás során még ebben a félévben, és a szállodások és vendégeik által nagyon kedvelt csomagok, akciók hogyan adóznak az elkövetkezőkben.

A szépség követei

„Nem a szépségről beszélnék elsősorban, hanem egyfajta designstratégiát mutatok be”, vezette fel előadását Fónagy Dóra belsőépítész, designer, a Design Focus alapítója, többek közt a budai Lánchíd 19 Design Hotel megálmodója és kialakítója, valamint a mostanában nagyon trendi helynek számító pesti MÁK-Bisztró megtervezője. Majd elmondta, a szállodai, éttermi design kialakítása során a luxus és a praktikum újfajta értelmezést nyert: egy mai, trendi hely „cool” legyen, és ami fő: fiatalos, egy tér több funkcióval kell, hogy rendelkezzék. Az otthonosság, a lazaság, sőt, a rendetlenség is döntő szempont a mai design terén, majd minderre a megállapításokra példákat is láthattunk a világ különböző pontjairól: Stockholmból, Barcelonából, New Yorkból.

A külföldi példák után egy magyar következett, méghozzá nagyon is kézenfekvő helyről: épp annak a hotelnek textilezési, tapétázási megoldásait mutatta ugyanis be a Bevlo tulajdonos testvérpárja, Magony Péter és Zoltán, ahol a találkozót tartottuk. Kiderült, nem kevés problémával kellett megküzdeniük a megrendeléstől a megvalósításig való úton. Például említhetnénk, hogy egy igazi minőségi textiltermék – ágysál, függöny, textilburkolat és hasonlók – gyártási ideje általában 12-16 hét, ám a Zara esetében olyan szoros volt a nyitás miatt a határidő, hogy ez leszűkült 8 hétre. Ám a Bevlosokat nem olyan fából faragták, hogy ez hátráltatta volna őket, sőt. Esetükben is igaz a mondás: a lehetetlenre csak egy kicsit várni kell. Legközelebbi munkájukról is beszámoltak: az ötcsillagos Hotel Boscolo teljes áttextilezését látják el.

A tanulás lehetősége

Innovatív, idei és jövő évre várható mosodai, mosogatási technológiai újdonságokat mutatott be a Miele Professional cég szakértője, Kardos György. Aki nemcsak az új technológiákat és géptípusokat, legújabb fejlesztéseiket ismertette, hanem előadásából az is kiderült, hogy 60 százalékos energia megtakarítást érhet el, személyzetet tarthat meg a mai, szűkös időkben, gyorsabb forgalmat bonyolíthat a textíliák terén, és a minőségét is jobban megőrizheti a tisztítandó holminak, ha valaki nem külső szolgáltatót vesz mindehhez igénybe.

Végül pedig egy olyan előadásra került sor, aminek témája igazi űrt pótolhat a hazai vendéglátás terén: ugyanis az oktatás területén van bőven mit javítani, és talán ezen segít a Metro október 18-án induló Vevőakadémiája, amelyet Haász Ákos, a cég Horeca célcsoportjának vezetője mutatott be. Idén, az első szemeszterben, derült ki a tájékoztatóból, 1-1 napos főző tanfolyamokat, barista alapképzést és bármixerek oktatását tartják az újonnan felépített budaörsi oktatóközpontban, és ami igazán biztató, hogy ugyanezeket a kurzusokat a Metro külföldön – Franciaországban, Olaszországban, Lengyelországban és Romániában – már nagy sikerrel alkalmazza.

Az előadásokat követően a vendégek, előadók és a meghívók átsétáltak a hotel ARAZ éttermébe, ahol a kétfogásos ebédet követően (kertészsaláta pirított olajos magvakkal, majd fűszeres pácban érlelt rostélyos mézes hagyma lekvárral és tepsis burgonyával) a Flamich Gábor és Konkoly Rita páros által megalkotott FG Kézműves Csokoládé bonbonjait szolgálták fel Tóth Tamás borai mellé. Tamás az Eger melletti Aldebrőről érkezett, 30 hektárnyi szőlőjén gazdálkodik, és saját pincéjében készíti gyönyörű, különleges tételeit.

A rendezvény magas színvonalához hozzájárult még a Nespresso kávékülönlegességeivel, és Víg Bence cégvezető nevével fémjelzett Progast, amely porcelán bemutatót tartott a Klub helyszínén.

Legközelebb a Hoventa kiállítás első napján találkozunk a Hungexpo területén, ahol szerkesztőségünk az Agrármarketing Centrummal közösen szervez szakmai, üzleti partneri találkozót olyan hazai kistermelők részvételével, akik egy hiányzó láncszemet pótolnak a hazai alapanyag beszállítók terén: garantálják hosszútávon az állandó minőséget. A bemutatással, kóstolással egybekötött szakmai rendezvényre szerkesztőségünkben Milassin Mariann-nál (Telefon: 06-1/430 4553 email: milassinm@vendeg.hu) már jelentkezni lehet.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.