hirdetés

Egy és más…

Akkor jó egy étterem, ha meghökkentő, ha belevésődik az ember sejtjeibe, hogy ott járt, ha máskor is szívesen visszaemlékszik rá – és nemcsak az ételek ízei okán.

hirdetés

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest tulajdonképpen fenekestül fordította fel és fordította meg eddig gasztronómiai koncepcióját: a nagypolgári, konszolidált megjelenésű étterem helyett mindössze félév leforgása alatt egy fesztelen, sok helyütt szemtelen hangulatú, a francia brasserie-khoz hasonló zajos, állandó zsibongással és élettel teli ÉS Bisztrót alkotott.

Felvállalva a főváros kellős közepén azt a koncepciót és elképzelést, hogy ne csak a szállóvendég, hanem ezentúl elsősorban és főként az utcáról,a Fashion Street felől betérő, igényes és érdekes gasztronómiai élményre vágyó hazai és külföldi üzleti vendég is állandó partnerük legyen.
És most nézzük sorban, miből áll az új Kempinski koncepciójának receptje! Először is felkérték Zsidai Roy-t, sikeres vendéglőst (Pierrot, 21, Pest-Buda, Spíler), hogy egy olyan autentikus helyet találjon ki, amely meghökkentő, mégis egyben családias. A konyha igazi, békebeli tradicionálisan magyar és közben felvállaltan osztrák is. Erről két, koncepciójukban teljesen eltérő egyéniségű séf, Roland Holzer főszakács és a néhány hónapra megbízott hazai „nagyágyú”, Litauszki Zsolt gondoskodik.

A bisztró megjelenésében egy vidéki kúria konyháját, egy családias vendéglőt idéz: a fapadlózat rusztikus, egyszerű fehér csempék borítják a falakat, a vizespoharak a retro világát idézik. Viszont a fém lámpaburák már a hagyományos közép-európai kávéházi világítás modern megfelelői. Az üveges-tükrös elválasztó fal, valamint a dombormintás alumínium mennyezeti elemek ugyancsak városias karakterre utalnak. Az éttermet úgy tervezték, hogy szükség szerint kisebb egységekre lehessen tagolni. Az ÉS üveghomlokzata előtti nyári terasz szoros kapcsolatot teremt a bisztró és a Fashion Street között, így még inkább bevonzza majd a járókelőket.
És most az ízekről: mivel az április 4-i bemutatóra még nem készült el az étlap, így Emile Bootsma szállodaigazgató útmutató szavai alapján közölhetjük: áraik ezentúl harminc százalékkal lesznek alacsonyabbak, mint korábban.

Kérdés: hogyan kommunikálják majd, miképp jut el a fogyasztóhoz az üzenet? Mert ha eljut, hogy itt valóban minőségi alapanyagokból készül, és bármikor rendelhető egy pacalpörkölt zsemlegombóccal, vagy egy citromos szalontüdő, avagy egy igazi, békebeli császármorzsa – ahogy azt anno Bécsben is kínálták -, nos, akkor nagy sikert jósolhatunk a budapesti gasztronómia tavaszi palettáján a legújabb, igazán izgalmas ecsetvonásának.

Vágó Ágnes
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Utazási irodásként miképp készülnek a majdani esetleges nyitásra?

Kiadónk társoldalai