Egy és más…

Akkor jó egy étterem, ha meghökkentő, ha belevésődik az ember sejtjeibe, hogy ott járt, ha máskor is szívesen visszaemlékszik rá – és nemcsak az ételek ízei okán.

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest tulajdonképpen fenekestül fordította fel és fordította meg eddig gasztronómiai koncepcióját: a nagypolgári, konszolidált megjelenésű étterem helyett mindössze félév leforgása alatt egy fesztelen, sok helyütt szemtelen hangulatú, a francia brasserie-khoz hasonló zajos, állandó zsibongással és élettel teli ÉS Bisztrót alkotott.

Felvállalva a főváros kellős közepén azt a koncepciót és elképzelést, hogy ne csak a szállóvendég, hanem ezentúl elsősorban és főként az utcáról,a Fashion Street felől betérő, igényes és érdekes gasztronómiai élményre vágyó hazai és külföldi üzleti vendég is állandó partnerük legyen.
És most nézzük sorban, miből áll az új Kempinski koncepciójának receptje! Először is felkérték Zsidai Roy-t, sikeres vendéglőst (Pierrot, 21, Pest-Buda, Spíler), hogy egy olyan autentikus helyet találjon ki, amely meghökkentő, mégis egyben családias. A konyha igazi, békebeli tradicionálisan magyar és közben felvállaltan osztrák is. Erről két, koncepciójukban teljesen eltérő egyéniségű séf, Roland Holzer főszakács és a néhány hónapra megbízott hazai „nagyágyú”, Litauszki Zsolt gondoskodik.

A bisztró megjelenésében egy vidéki kúria konyháját, egy családias vendéglőt idéz: a fapadlózat rusztikus, egyszerű fehér csempék borítják a falakat, a vizespoharak a retro világát idézik. Viszont a fém lámpaburák már a hagyományos közép-európai kávéházi világítás modern megfelelői. Az üveges-tükrös elválasztó fal, valamint a dombormintás alumínium mennyezeti elemek ugyancsak városias karakterre utalnak. Az éttermet úgy tervezték, hogy szükség szerint kisebb egységekre lehessen tagolni. Az ÉS üveghomlokzata előtti nyári terasz szoros kapcsolatot teremt a bisztró és a Fashion Street között, így még inkább bevonzza majd a járókelőket.
És most az ízekről: mivel az április 4-i bemutatóra még nem készült el az étlap, így Emile Bootsma szállodaigazgató útmutató szavai alapján közölhetjük: áraik ezentúl harminc százalékkal lesznek alacsonyabbak, mint korábban.

Kérdés: hogyan kommunikálják majd, miképp jut el a fogyasztóhoz az üzenet? Mert ha eljut, hogy itt valóban minőségi alapanyagokból készül, és bármikor rendelhető egy pacalpörkölt zsemlegombóccal, vagy egy citromos szalontüdő, avagy egy igazi, békebeli császármorzsa – ahogy azt anno Bécsben is kínálták -, nos, akkor nagy sikert jósolhatunk a budapesti gasztronómia tavaszi palettáján a legújabb, igazán izgalmas ecsetvonásának.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?