Egy szállodalánc, mely a jövőre is gondol

Új szintre emeli a vállalati felelősségvállalását az AccorHotels, 2020-ig megvalósítandó bátor és új CSR célokkal. Az új építésű szállodák 100%-a alacsony széndioxid-terhelést fog jelenteni, 30%-al alacsonyabb lesz az élelmiszeripari hulladék és 10 millió ültetett fa szerepel a „Plant for Planet” programban.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az AccorHotels a világ vezető szállodaüzemeltetője és az Orbis S.A. stratégiai befektetője bemutatta a fenntartható fejlődési programjának, a Planet 21-nek az eredményeit és a 2020-ig meghatározott céljait.

„A Planet 21 megvalósításában a munkavállalóink által világszerte mutatott elkötelezettség és energia egyszerre értékes mozgatói a fenntartható teljesítményünknek. Öt évvel a program első fázisa után az eredmények rendkívül biztatók. Ma szeretnénk fokozni az ambícióinkat az innovációra és elszámoltathatóságra alapozva. A Planet 21 Második Fázisa lehetővé teszi számunkra, hogy fenntartható gazdálkodás mellett csökkentsük a negatív hatásokat munkavállalóink, vendégeink, partnereink és a helyi közösségek mobilizálásának a segítségével. Víziónk szerint a változást egy pozitív, felelősségteljesebb és invenciózus szállodaipar felé tesszük, legyünk bárhol” – nyilatkozta Sébastien Bazin, a Csoport Elnök-Vezérigazgatója.

Planet 21|2016-2020: azonos irány, magasabb célok

A fejlődés és átláthatóság irányelvét figyelembe véve a Csoport megkérdezte vendégei véleményét, frissítette az ökológiai lábnyomát és most először kielemezte a társadalmi-gazdasági lábnyomát is, hogy helyesen értékelje a kihívásokat, melyekkel szembesül és megalkothassa az új 5 éves programját. A 2020-ig szóló program a munkavállalókkal közösen került kialakításra. A program megerősíti a Csoport alapvető céljait, például az ökológiai lábnyomának a csökkentését és új célokat is meghatároz, melyek összekötik mind az üzleti modellben történő változásokat, mind a stratégiai prioritásokat, például a Food & Beverage és a HotelInvesthez tartozó ingatlan portfolió fenntartható üzemeltetése.

A Planet 21 [2016-2020] négy fő tevékenységi körre koncentrál a munkavállalók, a vendégek, a partnerek és a helyi közösségek bevonásával és két prioritást határoz meg: food & beverage és épületek.

Annak érdekében, hogy a szállodák megfelelő támogatást kapjanak az új terv megvalósítására a Charter 21-et, a Csoport szállodai belső fenntartható fejlődés rendszerét tovább fejlesztették és átnevezték „Planet 21 in Action”-re. Az új rendszer magasabb célokat fogalmaz meg és jobban figyelembe veszi a helyi sajátosságokat és üzemeltetési realitásokat. Rugalmasabb és részvételre alapuló kezdeményezésként lehetővé teszi az egyes szállodáknak, hogy meghatározzák a saját céljaikat és megtervezzék a saját megvalósítási terveiket. A közös alap 16 kötelező akcióból áll, melyek nagy elvárásokat támasztanak már az elkötelezettség első szintjének az eléréséhez (bronz státusz). A magasabb szintek eléréséhez (ezüst, arany vagy platina) a szállodák egy bővebb, különböző kezdeményezéseket magában foglaló listáról választhatnak maguknak további megvalósítandó akciókat. A rendszer ösztönzi az adott témák iránti elkötelezettséget illetve a munkavállalók és a vendégek társadalmi- és környezeti felelősségvállalással kapcsolatos felelős hozzáállását..

Planet 21 Első Fázis [2011-2015]: komoly eredmények

A Csoport komoly eredményeket ért el a 2011-2015 között megvalósult kezdeményezésekkel. Öt év alatt a 21 kezdeményezés kétharmadát megvalósította és a szállodák 90%-a folyamatos fejlesztésekbe kezdett. A Planet 21 segítségével a Csoport egyesítette csapatait és bevonta vendégeit és partnereit egy strukturált kezdeményezésbe, melyet számos etikai tőzsdeindex elismert. Szignifikáns fejlődést mutatott többek között a munkahelyi jó közérzet, a gyermekvédelem, a biodiverzitás és a víz- és energiagazdálkodás területein. Az öt év alatt a vízfogyasztást közel 9%-al, az energiafogyasztást 5,3%-al és a széndioxid-kibocsátást 6,2%-al sikerült csökkenteni. 2015 végére az összes szálloda elkötelezte magát a gyermekvédelem mellett (házon belüli tudatossági program, WATCH) és több mint 4,5 millió fát ültettek 2009 óta világszerte.

A Planet 21 az Orbis Hotel Groupban

  • 2011 és 2015 között minden szálloda az Orbis Csoporton belül Lengyelországban és Kelet-Európa 8 országában elérte a Planet 21 Első Fázisában meghatározott célokat:
  • Az összes szálloda olyan házon belüli eljárásokat alakított ki, melyek a gyermekek szexuális zaklatástól való megvédését szolgálják.
  • Az összes szálloda kiegyensúlyozott ételeket ajánl és rendszeresen szervez figyelemfelkeltő eseményeket krónikus betegségekről
  • Az összes szálloda szelektíven gyűjti a hulladékot
  • Az összes szálloda optimalizálta és csökkentette a víz- és energiafogyasztást közel 30%-al
  • A szállodák részt vettek a „Plant for the Planet” programban, közel 6,000 fát ültetve Budapesten és környékén, közel 1 800 000 fa ültetését támogatva Erdélyben, Romániában és közel 2000 gyümölcsfa ültetését támogatva Közép-Lengyelországban
  • A szállodaigazgatók 40%-a nő

Forrás: AccorHotels

Forrás: Vendég&Hotel Online


A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.