Egymást érik a Magyarországról szóló cikkek Ausztriában

Nagyon jó Magyarország turisztikai sajtója a nyári főszezon kellős közepén is.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai sajtóaktivitásai nyomán az elmúlt hétvégén a 3,2 millió (!) olvasóval rendelkező – így fajlagosan a világ legolvasottabb – napilapja, a Kronen Zeitung 5 oldalas összeállításban számolt be a Hévízen és a nyugat-balatoni településeken tett látogatás lenyűgöző tapasztalatairól.

A cikk szerzője, Ingrid Altermann az MT Zrt. meghívására vett részt a tanulmányúton, amely során a helyi turisztikai szolgáltatóknál szerzett pozitív tapasztalatait osztotta meg olvasóival. A teljes cikk médiaértéke 150 ezer euróra, azaz 45 millió forintra tehető.

Hasonlóan pozitív hangvételű cikkek jelentek meg az elmúlt hetekben a Kleine Zeitungban, az OÖ Nachrichtenben, a Kurierban, így többmilliós olvasótábor találkozhatott nyári programajánló tippekkel és cikkekkel, amelyek hazánkba invitálják az osztrák turistát. A nyári hőségben Magyarország és hűsítő vizei enyhülést jelentenek az osztrák turisták számára – foglalható össze a cikkek üzenete. Az MT Zrt. Ausztriából éves szinten 35-40 sajtóutat szervez, amelyek generált hírértéke az elmúlt évek átlagában évi 800 ezer euróra, mintegy negyedmilliárd forintra tehető. A következő napokban – ugyancsak az MT Zrt. meghívására – 5 fős osztrák újságíró csoport ismerkedik az Alföld szépségeivel és kulturális kínálatával.

Az MT Zrt. az osztrák piacon intenzív kommunikációs kampányba is kezdett, hogy a turisztikai főszezonban minél több vendéget csábítson a magyar tengerre. Ausztria közkedvelt zenei rádiócsatornáján, az FM 88,6 adón (www.88.6.at) 1 hónapon keresztül 80 figyelemfelkeltő rádióspot hívta fel a figyelmet arra, hogy az igazi, gondtalan és változatos nyaralásra a Balaton a megoldás. A 20 másodperces spotokban különböző élethelyzeteket mutattak be, amelyből a kiderült, hogy idén a pihenéshez, felüdüléshez, kikapcsolódáshoz, partizáshoz a Balaton a legjobb választás.

A nyaralás megtervezéséhez a www.balatonsommer.at honlapon konkrét, foglalható ajánlatok találhatók. Az ausztriai rádióadón futó hirdetések meghallgathatóak itt: http://at.gotohungary.com/multimedia (Radio).

Az ausztriai külképviselet közreműködésével idén áprilisban bevezetett turisztikai élménykártya (www.mycentropecard.com) 10 balatoni ajánlatot is tartalmaz, szállodáktól kezdve az éttermeken keresztül az élményparkokig. A már az első hónapokban is több ezer példányban értékesített kártya remélhetőleg a balatoni szolgáltatóknál is hozzájárul az osztrák vendégforgalom további élénkítéséhez.

Nyugat-Magyarország után az osztrákok második legkedveltebb magyarországi turisztikai régiója a Balaton. Az elmúlt évben a KSH végleges adatai szerint több mint 55 ezer osztrák turista 209 ezret is meghaladó vendégéjszakát töltött el itt, ami az összes külföldi vendégéjszakához viszonyítva 13 százalékos részesedést jelent. Az osztrákok továbbra is szívesen jönnek a Balatonhoz, de egyre többen saját nyaralójukban szállnak meg. A Balaton partján és a környező régiókban mintegy 120 ezer osztrák tulajdonban lévő ingatlan van, amelyek a legóvatosabb becslések szerint is közel 1 millió osztrák vendégéjszakát „szorítanak ki” a kereskedelmi szálláshelyekről.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.