Egyre több magyar jár külföldi focimeccsekre

A nemzetközi trendnek megfelelően szezonról-szezonra egyre több rajongó utazik Magyarországról külföldi labdarúgó-mérkőzésekre. A legfontosabb vonzerőt a célpont kiválasztásában a sztárklubok jelentik, de a megelőző időszakban nyújtott teljesítmény is fontos tényező – derül ki a Focitour.hu sport utazási iroda elemzéséből.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A sportcélú szabadidős utazások egyre növekvő mértékben járulnak hozzá a turisztikai iparág teljes nyereséghez, évente világszerte átlagosan 12-15 millió nemzetközi út célja valamely rangos sportesemény megtekintése. Az Európai Bizottság adatai szerint a piaci szegmens növekedési üteme jelenleg évente kb. 6%, az EU-ban a sportturizmus vezető országai az Egyesült Királyság, Németország, Olaszország, Spanyolország, Dánia, Svédország és Finnország. A sportcélú szabadidős utazások kategóriáján belül vezető szerepet töltenek be a labdarúgó-mérkőzések meglátogatását célzó utazások.

„A sportesemények látogatását célzó szabadidős utazásokon résztvevő fogyasztók a lehető legtöbbet szeretnék kihozni az útból, ezért jellemzően nem csak az adott eseményre látogatnak el, hanem szeretik meglátogatni a helyi nevezetességeket is. Barcelonában például a Güell park, Liverpoolban pedig a parti sétány és a Beatles múzeum a legkedveltebb célpontok. Utazási irodánk ügyfelei gyakran egyszerre több eseményen is részt vesznek, például két labdarúgó-mérkőzést is megtekintenek Londonban egy nap alatt” – mondta el Egry Zoltán, a Focitour.hu utazási iroda munkatársa.

A sztárcsapatok meccseinek megtekintése turisták ezreinek szerepel a bakancslistáján, és bár ezek az óriásklubok több száz milliós rajongótáborral rendelkeznek, a drukkerek nagyobb része soha nem fogja élőben látni őket játszani. Ugyanakkor a VisitBritain felmérése szerint a Premier League meccseket évente 800.000 külföldi turista látogatja (40.000 látogató üzleti út alkalmából érkezik az országba), akik évente közel 700 millió fontot költenek az országban. A stadionok népszerűsége gyakran a legismertebb turisztikai attrakciók népszerűségét is felülmúlja, illetve az ajándéktárgy üzletek a meccsnapok között is több ezer turistát vonzanak.

A fociturizmus hazánkban az utóbbi öt évben virágzott fel, és bár nem járnak rendszeresen ezrek a külföldi nagy meccsekre, folyamatosan egyre nagyobb az igény a területre specializálódott utazási irodák által szervezett utakra. A futball utazások legkedveltebb célpontjai minden országban megegyeznek, és a klubok általános népszerűségét tükrözik. Az európaiak által leggyakrabban látogatott desztinációk Barcelona, Madrid, Manchester, Liverpool, München. A fociutak különösen népszerűek azon gazdag nyugati-európai országok sportrajongóinak körében, ahol a nemzeti bajnokságok mérkőzései nem rendelkeznek elég nagy vonzerővel, mint Hollandia, Belgium, Dánia, a skandináv országok vagy Oroszország. Ezzel szemben a spanyol, olasz vagy angol rajongók kevésbé utaznak külföldre, mivel van preferált csapatuk és a helyi bajnokság mérkőzésein is láthatnak élőben minőségi labdarúgást. A legtöbb látogatót vonzó európai klubok sorrendben jelenleg a Barcelona, a Real Madrid, a Liverpool, a Manchester United, a Chelsea, az Arsenal és a Bayern München. A Focitour.hu előző két szezonra vonatkozó adatai alapján a magyarok körében legnépszerűbb csapatok a Barcelona, a Real Madrid, a Liverpool, a Manchester United és a Bayern München.

„Tapasztalatunk szerint jellemzően kisebb baráti társaságok vagy párok utaznak ki külföldi mérkőzésekre, a leggyakoribb célpont Spanyolország. Vannak, akik egy csapat mérkőzéseit részesítik előnyben, de sokakat egyszerűen a meccsek hangulata vonz. Egyre többen szánják útjainkat meglepetésnek valamely családtag részére, illetve egyre több multinacionális vállalat HR eszköztárába is bekerült a fociutazás, mint kiváló csapatépítési lehetőség” – teszi hozzá Egry Zoltán.

A szervezett úton való részvétel több rizikófaktort is kiküszöböl, amelyek megnehezíthetik a Magyarországról történő jegyvásárlást. Egyrészről a külföldi csapatoknál sok a bérletes, ami miatt korlátozott mennyiségű jegy áll a nemzetközi vásárlóközönség rendelkezésére, másrészt nagyon sok a hamis jegy. Utóbbival természetesen nem csak az a gond, hogy a helyszínen derül ki, hogy nem jogosítanak belépésre, de akár még bírságra is számíthat, aki csalás áldozatává válik. „Futball kirándulásainkon nem kell aggódniuk a utasoknak a jegyek valódisága miatt, hiszen ezeket, minden esetben hivatalos értékesítő partnertől (egyenesen a kluboktól vagy megbízható és több éve hivatalos értékesítői partnertől) vásároljuk, illetve az utazási irodánk maga is – a legnépszerűbb célpont – az FC Barcelona hivatalos partnere. Minden mérkőzésen jelen van az egyik munkatársunk, aki asszisztál a stadionba való belépésnél, és ha bármi probléma felmerülne, azonnali segítséget tud nyújtani” – fűzi hozzá Egry Zoltán.

Forrás: Turizmus Online


A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.