Eladó egy hévízi szálloda

Nyilvános pályázaton árulja a hévízi önkormányzat a tulajdonában lévő Hotel Aquamarint, a háromcsillagos szállodáért legalább 1,5 milliárd forintot szeretne kapni az önkormányzat.

A 1,5 hektáros területen lévő hotel jelenleg az önkormányzat tulajdonában lévő Aquamarin Szállodaipari Kft. tulajdonában van, és a vevőnek garantálnia kell, hogy még legalább 15 évig a jelenlegi kapacitással fogja üzemeltetni. A belső, régebbi, tradíciókat őrző "A" épületben 40 szoba van, az újabb, háromcsillagos "B" épületszárnyban 56 felújított szoba található. A két szárny összesen 186 fő elhelyezésére alkalmas - olvasható a szálloda honlapján. 

A hévízi tótól csak néhány száz méterre fekvő, 2009-ben felújított szállodára szeptember 6-ig lehet pályázatokat benyújtani, a pályázati tárgyalás pedig szeptember 10-én lesz, ahol licitet tartanak az érvényes pályázatot benyújtók között. Az önkormányzat 2001-ben vette meg a hotelt 750 millió forintért a Hunguest Hotels Rt.-től. Most ennek minimum duplájáért szeretne megválni az ingatlantól. Vértes Árpád, akkori polgármester kényszerű lépésnek nevezte a hotel megvásárlását, mert Hévízen a korábbi évekhez viszonyítva folyamatosan csökkent a vendégszám, ami szerinte elsősorban az állami tulajdonú tófürdő fejlesztésének elmaradásával volt magyarázható. Az utóbbi években viszont folyamatosan növekedett a hévízi turizmus, Budapest után stabilan itt regisztrálják a legtöbb vendégéjszakát Magyarországon, főleg az oroszok körében népszerű a fürdőváros.

Az önkormányzat tulajdonában lévő Aquamarin Kft. évek óta folyamatosan nyereséges: árbevétele 2018-ban 586 millió forint volt és 44 millió forint profitot termelt. A helyi képviselő-testület a 24.hu cikke szerint idén februárban döntött úgy, hogy eladja a szállodát. "Ahhoz, hogy fejlesztés, előrelépés valósulhasson meg a hotel szolgáltatásainak minőségében, évről évre folyamatos önkormányzati beruházásokat kellene végrehajtani, hogy a hotel versenyképes maradhasson a város szállodapiacán. A képviselő-testület ezt a folyamatot ismerte fel 2013-ban, és józan belátással az értékesítés mellett döntött, ami akkor nem volt eredményes. Amíg az önkormányzathoz nem érkezik komoly vételi szándék, addig fejlesztési, pénz-visszaforgatási kényszerben van, ami a jövőben már nem működhet másként, csak az egyéb városi fejlesztések kárára" - indokolta a lapnak Papp Gábor (Fidesz-KDNP) jelenlegi polgármester az eladási szándékot.

Vonzóvá teheti a befektetők számára a hotelt, hogy Hévíz sikeresen szerepelt a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) által kiírt Kisfaludy szállodafejlesztési pályázatot, és a 381 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyertek az Aquamarin fejlesztésére. Az összeget az Aquamarin Szállodaipari Kft. nyerte el, egy esetleg tulajdonosváltásnál pedig nem veszik el a pénzt. A polgármester egy 2018. decemberi közmeghallgatáson arról is beszámolt a 24.hu cikke szerint, hogy az önkormányzat 169 millió forint önrésszel maga is beszáll a szálloda fejlesztésébe. Ekkor még szó sem volt a hotel értékesítéséről, csupán arról, hogy a támogatásból a 80 éves épület egy részében szobákat újítanak fel, illetve a wellness és gyógyászati részleget kicsinosítják. A munka 2019 novemberében kezdődött és 2020 tavaszára fejeződött volna be.

Forrás: napi.hu


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?