Elégedettek az utasok a BAHART szolgáltatásaival

A 173. hajózási szezon hivatalosan csak 2019. október 23-án ér véget a Balatonon, így a legforgalmasabb útvonalakon hétvégente továbbra is közlekednek a hajójáratok, 4 kikötőben sétahajózásra is van még lehetőség. Várhatóan az elmúlt 3 évhez hasonlóan 2019-ben is 700.000 fölé emelkedik a személyhajókkal szállított utasok száma. Ennek érdekében a hivatalos hajózási szezon zárását követően késő ősszel, sőt télen is készül hajózási szolgáltatásokkal a Társaság. A kínálatban szerepelnek a Balaton-parti települési rendezvényekhez kapcsolódó egyedi menetrendi járatok, valamint az elmúlt években sikeresen bevezetett olyan tematikus hajójáratok is, mint a Halloween Hajó, vagy a Mikuláshajó.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A BAHART fontosnak tartja az utasvélemények megismerését a jövőbeli szolgáltatáskínálat kialakítása céljából. A Társaság az idei főszezonban is reprezentatív elégedettség-felmérést végzett a hajózási szolgáltatásokat igénybe vevők körében. A legtöbb menetrendi hajóútvonalon, illetve a séta- és programhajókon, valamint a kompokon összesen több, mint 2.200 kérdőívet töltöttek ki a kérdezőbiztosok. Ezek alapján kerültek összesítésre az idei elégedettségi mutatók. Folytatódott az elmúlt években már megfigyelhető idegenforgalmi tendencia, így tovább növekedett a Balaton régiót felkereső és ezzel párhuzamosan a BAHART szolgáltatásait választó belföldi vendégek aránya 2019-ben.

Idén a válaszadók döntő többsége (89%) belföldi utas volt, legtöbben a fővárosból és Pest megyéből érkezetek, de meghatározó küldőterület a Balaton környéke: Somogy, Veszprém és Zala megye is. A válaszadók csupán 11%-a érkezett külföldről, 38%-uk főként Németországból, illetve egyéb német nyelvterületről. Az utasok nagyobb hányada (menetrendi hajózás esetében 60%; séta- és programhajók esetében 63%; kompközlekedés esetében 34%) alapvetően kirándulási céllal vette igénybe a hajózási szolgáltatásokat a Balaton-parti települések látnivalóinak, programjainak felkereséséhez. A megkérdezettek jellemzően évente csak egyszer hajóztak, sokan jelezték, hogy idén hajóztak először a Balatonon. Többek között az elmúlt évek intenzív marketing munkájának is köszönhetően, egyre nagyobb arányban (menetrendi hajózás: 65%; séta- és programhajók: 55%, kompok: 71%) vannak az utazók között azok, akik előre tudatosan megtervezik a hajós utazást, kirándulást. Ők a Balatont már nem csupán a stranddal, fürdéssel azonosítják, és érvényesül a Társaság mottója is: Ha Balaton, akkor hajózás!

A szóban forgó célcsoportot nagyobb arányban éri el a Társaság az egyre szélesebb körben alkalmazott online és közösségi kommunikációs felületeken, melyek aránya az előzetes információszerzés során már 30% fölé emelkedett. A hajókon utazók másik, kisebb csoportja a helyszíni impulzusok, élmények és helyi szolgáltatáskínálat alapján dönt a hajózási szolgáltatások megvásárlásáról. Az utasok több mint negyede (27%) továbbra is a kikötőkben kihelyezett tájékoztató felületekről értesül a hajózási lehetőségekről. Az utazók több, mint fele (53%) családdal, illetve párjukkal (24%) vesz részt a hajóúton, így továbbra is fontos cél, hogy a BAHART családbarát hajózási társasággá váljon, és ehhez igazítsa kínálatát, szolgáltatásait. Az idei évben az utasok kiemelten magas elégedettségi pontszámokkal értékelték a kikötőben és hajókon dolgozók munkáját, a BAHART megbízhatóságát, valamint a hajók állapotát, felszereltségét.

A menetrendi járatokon a megkérdezettek 95%-a, a séta- és programhajók esetében a válaszadók 96%-a, a kompon utazók közül pedig 93% gondolta úgy, hogy a menetjegyért kifizetett ár összhangban volt a kapott szolgáltatással és annak színvonalával. A vásárlás során az ár, mint szempont hátrébb került, és a sorban csupán az ötödik helyen szerepelt. A döntés során az árat megelőzi a kollégák hozzáállása és segítőkészsége; a hajók kinézete és állapota; a kikötők megközelíthetősége és a parkolási feltételek; a BAHART megbízhatósága és ismertsége; valamint a programkínálat is. Az utasok elégedettségét tükrözi, hogy a hajókon, illetve pénztárakban, kikötőben dolgozók munkáját a válaszadók több, mint 95%-a minősítette az ötfokozatú skálán a legmagasabb 4-es és 5-ös értékkel. Ebben a témakörben a jegykiadással, a hajónál történő jegykezeléssel, a kommunikációval és a segítőkészséggel kapcsolatban tapasztaltakra kérdezett rá a felmérés.

A BAHART továbbra is elkötelezett abban, hogy nagy hangsúlyt fektessen a munkatársak folyamatos képzésére, ösztönzésére és a munkakörnyezet színvonalának emelésére, megalapozva ezzel a minőségi szolgáltatásnyújtást. A felmérés eredményei és a pozitív vélemények, valamint visszacsatolások alapján a Társaság jó úton halad a stratégiában foglalt feladatok teljesítésében az utazóközönség színvonalas kiszolgálását érintően. A BAHART célja, hogy a folyamatosan növekvő utasszámmal párhuzamosan a jövőben tovább növelje az elégedett utasok számát hajói fedélzetén. Mindehhez nagy segítséget jelent az állami tulajdonosi háttér, amely megteremti az alapot a BAHART további modernizációjához.

Forrás: Turizmus Online


Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét jelentős fennakadások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.
Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről

Új és újrainduló járatok a bécsi reptérről 

Bővül az osztrák légiátrsaság kínálata.
Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.