hirdetés

Elhunyt a világhírű pálinka atyja

Mindenki, aki valaha is ivott Szicsek János bármelyik üde ízű pálinkájából, soha nem felejti el a nevét.

hirdetés

Mi, turisztikai újságírók, sokszor találkoztunk vele, bemutatta birodalmát, kiváló kenyérrel, házi savanyúsággal, kolbásszal, szalámival és töpörtyűvel kínált. És természetesen kóstoltunk különböző ízű pálinkáiból. 

Felejthetetlenül tudott anekdotázni, megismertük életútját és családját is. Legutóbb két éve találkoztunk, már küzdött a betegséggel, de ő köszöntött az első pohárral minket. A vendéglátást, és a bemutatót már két fia vezette.

62 éves volt. Távozását követően két fia, az idősebbik, János és az ifjabbik Attila lép nyomdokaiba és közösen vezetik a családi vállalkozást, folytatják édesapjuk munkásságát, az általa megalapozott úton haladnak tovább. 

Tomasovszky László, a Martfű Termál Spa tulajdonosa, Jánosnak barátja, tisztelője volt. Így gondol rá:

„Egy Szicseket kérek!”

Ki tudja, naponta hányszor hangzik fel a mondat idehaza és külföldön. De vajon hányan tudják, mit is takar a világhírű pálinka márkanév? Fantázianév, mozaikszó? Egyiket sem! Szakmai tudást, elhivatottságot, egy tiszta emberi lelket. Egy Embert ki elsőként segített, utolsó volt, aki kért. Egy embert, egy példaképet. Egy példaképet, aki megmutatta mit jelent a kitartás, a küzdelem munkában, életben – és a halálban.

Alkotott. Soha nem adta fel! Csak most, a végén, amikor már látta, hogy műve jó kezekben lesz. A Művet, a Szicsek márkát a család tagjai dinasztiaként viszik majd tovább. Műve eggyé vált nevével, mely fennmarad, míg terem gyümölcs a fán. 

Kérek egy Szicseket!

Szicsek János 1955. november 19-én született Tiszaföldváron. Szülővárosában 1982-ben, Tiszaföldváron tucatnyi jelentkező közül ő kapta meg az üzemvezetői megbízást a helyi termelő-szövetkezetben, s vezethette a megye „nagyszeszfőzdéjét”. 1988. június 18-án önálló vállalkozásban kezdett el pálinkafőzdét üzemeltetni, 1990 tavaszától pedig már a kereskedelmi pálinkafőzésre koncentrálhatott.

Ahogyan ő maga vallja: „A nagyvilágot nem a képességek, az álmok érdeklik”.

Alapító tagként Szicsek János részt vett valamennyi szakmai érdekvédelmi szervezet megalakulásában, 6 évig a Szeszipari Szövetség és Terméktanács Pálinka Tagozatát vezette, egyik létrehozója volt a Pálinka Lovagrendnek, de tagja lett a Gyümölcspálinka Főzők Országos Egyesületének, a Dél- Kelet-Magyarországi Pálinkafőzők Szervezetének is.

2003-ban nyitotta meg „A Magyar Pálinka Háza” üzletet Budapesten.

Szicsek János vállalkozása ma már több mint ötven főt foglalkoztat, a hazai és a Kárpát-medencei termesztett, valamint vadon termő gyümölcsökből készített pálinkákat és párlatokat évente 1000-1200 tonna gyümölcs felhasználásával állítja elő. 

Szicsek János
Szicsek János

A hazai piacra harmincféle gyümölcsből mintegy nyolcvan termék készül, 1600 étterem és szálloda részére közvetlen értékesítési modellel.

Különböző modellekkel működik cégképviselet Szlovákiában, Angliában, Kanadában, az Amerikai Egyesült Államokban és többéves beszállítója egy prémium márkákat forgalmazó moszkvai cégnek is. Egyedi megrendeléseket teljesít a cég Németországba, Ausztriába, Lengyelországba és Moszkvába is.

Szicsek János Magyarországon közel 270 szakmai elismerést kapott. 2012-ben Magyar Termék Nagydíjat kapott az Ó-Sorozat, és elnyerte az üzem többször a legeredményesebb kereskedelmi főzde díjat is. 2008-ban és 2014-ben Szicsek pálinka lett az ország legjobbjának választott párlat. 2010-ben megyei elismerésként az év vállalkozása volt, 2013-ban pedig az Innovációs Díjat is elnyerte. 2015-ben az erdélyi gyümölcsökből készült párlat-válogatás Magyar Kézműves Remek elismerésben részesült.

Tavaly megkapta a „Pálinka Életműdíjat”. 2017-ben a gyulai pálinkaversenyen (Brillante 2017) a Szicsek Pálinkafőzdét választották a legeredményesebb kereskedelmi pálinkafőzdének, a Szicsek Prémium Piros Vilmoskörte pálinka pedig a legjobb kereskedelmi pálinka díjat nyerte el. Az idei Pálinka Országkóstolón három tétel kapott pálinka-kiválóság elismerést.

Isten Veled János!

Bódi Ágnes
a szerző cikkei

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Ön szerint jó ötlet az utazási irodák részéről a kínálatuk teljes áras megjelenítése?

Kiadónk társoldalai