Elítélték a Sóstó-Gyógyfürdők korábbi vezérigazgatóját

Helybenhagyta a Sóstó-Győrgyfürdők Zrt. korábbi vezérigazgatójára hűtlen kezelés miatt kiszabott egy év - végrehajtásában két év próbaidőre felfüggesztett - börtönbüntetést pénteken a Nyíregyházi Törvényszék. Az ítélet jogerős.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Belus Tamást és társát, Bodnár Jánost 2012 júliusában marasztalta el a Nyíregyházi Városi Bíróság. Az ítélet ellen mindkét vádlott fellebbezett, de Bodnár János később visszavonta beadványát, így vele szemben első fokon jogerőre emelkedett az orgazdaság bűntette miatt kiszabott 210 ezer forintos pénzbüntetés.

A bíróság által megállapított tényállás szerint Belus Tamás az önkormányzati tulajdonban lévő zrt. nevében 2005. március 10-én kontrolling-monitoring rendszer kifejlesztésére három vállalkozási szerződést kötött a Bodnár János által képviselt, szintén a helyhatóság tulajdonában álló informatikai céggel, a Nyíregyházi Informatika (Nyírinfo) Kht.-vel. Az első és a második szerződésben megjelölt tevékenységet a kht. műszakilag teljesítette, a harmadik szerződésben megjelölt beüzemelés, a Sóstó-Gyógyfürdők Zrt. munkatársainak oktatása, a rendszer üzembe helyezését követő hangolás és értékelés azonban a gyanú szerint nem valósult meg.

A vádhatóság álláspontjától eltérően az első fokú bíróság azt állapította meg, hogy a vállalkozói díj 50 százalékát jogosulatlanul – teljesítés nélkül – számlázta ki és kapta meg a kht. a részvénytársaságtól. Mint az az ítélet indoklásában olvasható, a megkötött vállalkozási szerződés alapján a díj felére külön átadás-átvétel és teljes teljesítés nélkül is jogosult volt a Nyírinfo.

Belus Tamás azzal, hogy a teljesítéssel nem fedezett díj kiutalásáról rendelkezett, megközelítőleg 7 millió forint hátrányt okozott a részvénytársaságnak - áll a városi bíróság ítéletében. Az ügyben 2009-ben tett feljelentést két Fidesz-KDNP-s önkormányzati képviselő.

Az eljárás során Belus Tamás és Bodnár János is vallomást tett, de mindketten tagadták a bűncselekmény elkövetését.

Belus Tamás és védője az ítélet ellen fellebbezést nyújtott be felmentés, az ítélet hatályon kívül helyezése, enyhítés miatt, illetve kérték a vádlott előzetes mentesítését is.

A törvényszék Horváth Géza bíró vezette büntetőtanácsa a védelem fellebbezését elutasította és az első fokon meghozott határozatot hagyta helyben. Az indoklás szerint a Nyíregyházi Városi Bíróság a szerteágazó, politikai felhangoktól sem mentes ügyet kellő mértékben felderítette, túlnyomórészt megalapozott tényállást állapított meg, az eljárás során hibát nem vétett. A törvényszék ugyanakkor kisebb kiegészítéseket és helyesbítéseket tett a tényállásban - közölte Horváth Géza.

A bíróság álláspontja szerint az el nem végzett munka kifizetéséről az elsőrendű vádlott akkor intézkedhetett volna - nem szegve meg vagyonkezelői megbízását -, ha a városi önkormányzat testülete írásban felhatalmazta volna. "Ennek hiányában a vádlott a vagyonkezelői kötelezettségét megsértette, így az elsőfokú ítéletben megjelölt hátrány kétséget kizáróan bekövetkezett, a cselekmény ezért a jogszabálynak megfelelően hűtlen kezelés bűntettének minősül" - mondta a tanácsvezető bíró.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.