Európai konferencia a turistabiztonságról

A hazánkba látogató vendégek biztonsága, az incidensek megelőzése kulcskérdés a turisztikai ágazat számára. Az European Conference on Safety and Prevention (ECSP) november 19-i budapesti rendezvénye elsőként hívta össze a turisztikai szakma és a kapcsolódó területek képviselőit.

A „Safety in Hungary” program ma már nem ismeretlen a szállodák, vendéglátóegységek és a turisták számára sem. Egy országról kialakult pozitív kép kialakítása és a gondtalan élmények garantálása mindannyiunk célja, még akkor is erre törekszünk, ha tudjuk, hogy olykor megtörténik a baj. Hogyan kezeljük ezt? Hogyan kezelje a Főváros, a BRFK, a turizmusban érintett szolgáltatók, a turizmust szervező cégek, és maga a látogató? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a rendezvény házigazdája, Huber Károly, a Felelős Társadalomért Közhasznú Alapítvány kuratóriumi tagja, a meghívott vendégekkel.

Have fun, stay safe!

Kiadványok sora, saját honlap és mobilalkalmazás készült el az utóbbi pár év során - ezek segítenek mind a megelőzésben, mind a tájékoztatásban. Hamarosan a fürdőkre vonatkozó külön információgyűjtemény lát napvilágot. Szentes Tamás, főpolgármester-helyettes hangsúlyozta, hogy a fővárosnak is fontos a látogatók biztonsága. A városvezetés és a rendőrség mellett, a hotelek, az éttermek, a pályaudvarok, a repülőtér, tehát valamennyi fogadópont részt vesz a munkában, mint az azt egykor megalapozó Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ, majd BTDM is, saját kommunikációs felületeit, kiadványának lapjait is felkínálta ehhez.

Ha bekövetkezett a baj…

A Magyar Szállodaportások Aranykulcs Egyesülete nevében Ungár Tamás elnök alátámasztotta a több színkóddal készült, egységes megjelenésű kiadványok hasznosságát. A szállodások azok, akik sok esetben segítenek áthidalni a nyelvi problémákat, vagy felhívják a figyelmet, hol, ki tud segíteni. A KPMG-től érkező Biczó Sándor azokra a rizikó-pontokra hívta fel a figyelmet, amelyek során adatlopás és a személyes adatokkal való visszaélés tapasztalható meg, de kis odafigyeléssel mind a szolgáltatók, mind pedig a turisták magasabb biztonsági környezetben használhatják a nyitott hálózatok adta lehetőségeket.

Újdonságok a 2014-es kommunikációban

Biztos, hogy addig nem lehet átállni a 112-es segélyhívó szám kizárólagos használatára, amíg a tapasztalatok azt mutatják, hogy nem megfelelő a nyelvi felkészültség. A taxi-rendelet életbelépése óta sok a pozitív változás, de van még mit tenni. Hardy Mihály, a Budapest Airport nevében kifejezte elismerését a magyar kreativitásnak, hiszen se szeri, se száma a törvénytelen és kerülőutas megoldásoknak. Hozzátette, hogy lesz előrelépés idén decemberben, ami a Főváros, a BKK és a repülőtér megállapodásának köszönhetően még inkább kiszűri majd a sárga színben is fel-feltűnő hiénákat. Gond van még a bankkártya-elfogadással, amely akár tettlegességhez is fajulhat: az ehhez hasonló jelenségek megelőzésére is gondol a Safety in Hungary program. Világosabban és könnyebben értelmezhetően ad ár-referenciát a szórólap is, amelynek frissített változata a most elhangzott javaslatokat is bedolgozva, még az idén a turisták kezébe kerül.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.