hirdetés
hirdetés

Exponenciális fejlődés Marokkóban

Az észak-afrikai országban tartotta a MUISZ 3. külföldi közgyűlését. Erről egy másik cikkünkben számolunk be. Itt pedig álljon az, hogy a fapados éra most épp VI. Mohammed országába hozza el a turizmus korábban nem látott növekedését, amiből a magyarok növekvő számban veszik ki részüket.

hirdetés

Épp elégszer emlegettük már, hogy a két diszkont firma, a Wizz Air és Ryanair az open skies-nak köszönhetően, a két ország légügyi hatóságainak áldásával elkezdett üzemelni Budapestről Agadir és Marrékes repülőtereire. Trommler Miklós, Magyarország marokkói nagykövete és Rachid en Naciri, a Marokkói Nemzeti Turisztikai Hivatal, lengyelországi és kelet-európai igazgatója szerint ez katalizátor szerepet játszott az érkezések és éjszakák ugrásszerű bővülésének megindulásában.

A tavaly téli menetrenddel indult 2-2 közvetlen járatnak köszönhetően 2017-ben már 9374-en érkeztek. 2016-ban 4942-en, míg 4823-an 2015-ben. A nagy megugrás a tavalyi év utolsó két hónapjában történt; 2057 illetve 1838 érkezésről számolhatott be en Naciri. Hasonlóképpen az idei év első két hónapja is óriási változás 2017 hasonló időszakához mérve. A januári 2105 utas 353%-os növekedés az alacsony előző évi bázishoz képest. Februárban 1242-en érkeztek. Egész évben mintegy 30 ezer érkezésre számítanak.

Bár a vendégéjszakák számáról pontos adatot nem kaptunk, Rachid en Naciri elmondta, hogy átlagosan 7 éjszakát töltenek az orszában az emberek. Ez az átlag vélhetően csökken majd, ha Wizz Air a Ryanair mellé felsorakoztatja saját, heti egyszer közlekedő marrékesi járatát 2019 telével. Évek óta szerepel a napirenden a Royal Air Maroc (RAM) Casablanca-Budapest járata. A marokkói benfenntesek szerint heti háromszor tervezett járat indításának 2020. előtt nem látni különösebb realitását. Úgy vélik, ha a járat a két város közti napi üzleti forgalmon keveset is segít, a RAM kiterjedt belföldi és afrikai hálózatára vevők lehetnek a magyar utasok is.

Agadir Beach, Fotó: 123rf

Vissza a meglévő légi összeköttetéshez! A fenti számokat a turisztikai hivatal bocsátotta rendelkezésünkre. A két légitársaság gépei heti két alkalommal közlekednek. A Ryanair Boeingjai 189, a Wizz A320-asai 180, a 321-esei 230 ülést kínálnak. De értelemszerűen nem mindenki velük repül. Házi feladat, a kihasználtság kiszámítása.

A MUISZ-közgyűlésről hazafele tartva az Agadir-Budapest járatra delegált A321-es 230 fős kabinjában majdnem a végtelen kozmosz élménye kerítette hatalmába az embert. Az űrt minden bizonnyal segít majd betölteni az is, ha a királyság és kis hazánk közti forgalomból a beutasok is kiveszik a részüket. „Miért ne mehetnének a marokkói drukkerek a moszkvai labdarúgó vb-re budapesti megállóval?” — vetett fel egy kortárs programlehetőséget Trommler Miklós nagykövet. De lehet, hogy még a MICE-turisták is érdeklődnek a hazai lehetőségek iránt. Csak a vízum beszerzése ne szegje kedvüket.

És hogy mit láttunk Marokkóból? Megtudja, aki előfizet a Turizmus & Vendégre!

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai