Ezekben az országokban van a legtöbb akadálymentes szálloda

Az Agoda.com szállásfoglalási weboldal a NASDAQ-listás amerikai Priceline Group (PCLN) tagja legújabb, “Travel Smarts” nevet viselő kutatásában kiderítette, hogy az Egyesült Államokban van a legtöbb olyan szálloda, amely megkönnyíti a fogyatékossággal élő vendégek életét.

A felmérést az Agoda.com több mint 600 000 hotelt tartalmazó adatbázisát megvizsgálva készítették a cég szakemberei. Az USA nagy fölénnyel került az élre: az országban működő – és az Agoda rendszerében nyilvántartott – szállodák 77 százaléka rendelkezik valamilyen akadálymentesítő szolgáltatással.* A második helyre holtversenyben hárman is befutottak – az Egyesült Arab Emírségek, Írország és Portugália szállodái. Ezekben az országokban a szállodák 55 százaléka kínál pihenési lehetőséget fogyatékossággal élő vendégek számára.

Top 10 ország, amelyben az akadálymentesített szállodák aránya a legmagasabb:

Amerikai egyesült Államok 77%
Egyesült Arab Emírségek 55%
Írország 55%
Portugália 55%
Új-Zéland 54%
Mauritius 53%
Olaszország 52%
Norvégia 52%
Puerto Rico 51%
Izrael 49%

Magyarországon az akadálymentesített szálláshelyek aránya 25%.

“Nagyon jó látni, hogy egy egyre több szállodában gondolnak az akadálymentesítésre, mivel mi az Agoda.com-nál hiszünk abban, hogy az akadálymentes utazás mindenki számára elérhetőnek kell lennie” - mondta John Brown, a cég operatív igazgatója.

Sok tényező befolyásolja, hogy egy szálloda akadálymentessé válik-e vagy sem. Ezek közül fontos megemlíteni a helyi törvényeket, szabályozásokat, az adott szálloda által megcélzott vendégkört, de a hotelek épületének kora is fontos tényező lehet bizonyos esetekben. A Egyesült Arab Emírségekben például tíz éve kezdtek megaépítkezésekbe az ingatlanfejlesztők, a szállodák viszonylag újak, ezért a modern elvárásoknak megfelelően viszonylag sok az akadálymentesített épület. A fővárosban, Abu Dhabiban a szállodák 90 százaléka így épült fel.

A fontos vallási zarándokútvonalak mentén is több az akadálymentesített hotel. A spanyolországi Fatimában vagy éppen Lourdes-ban, Franciaországban a szállodák 60 százaléka rendelkezik olyan szolgáltatással, amely a fogyatékkal élők kényelmét segíti elő.

Ázsiából viszont egy szálloda sem került be a top 10-be. A kontinens országai közül Szingapúr végzett a legjobb helyen, de még így is csak a 18. lett – a városállamban a szállodák 40 százaléka rendelkezik valamilyen akadálymentesítő szolgáltatással, funkcióval. Más ázsiai országok viszont nem állnak ilyen jól: a lista tíz utolsó helyezettéből öt ezen a kontinensen található.

Országok, ahol a legalacsonyabb az akadálymentesített szállodák aránya:

Uruguay 10%
Vietnám 9%
Nepál 8%
Thaiföld 8%
Azerbajdzsán 8%
Kambodzsa 8%
Bolívia 8%
Grúzia 8%
Montenegró 7%
Laosz 1%

*A kutatásba azok az országok kerültek, amelyeknek legalább 100 darab szállodája szerepel az Agoda rendszerében. Az adatokat a szállodák maguk szolgáltatták.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?