Ezt rendeli a magyar

A Falatozz.hu ismét keresi az ország kedvenc házhoz szállító éttermeit. Az ételrendelő portál ezúttal is a közönségre bízza a döntést: a megrendelők voksai döntenek arról, hogy kié legyen az elismerés és a nyeremény.

A Falatozz.hu országos online ételrendelő portál 2014-ben találta ki, hogy létrehozza Az év házhoz szállító étterme versenyt, mivel korábban nem mérettek meg a kiszállító vendéglátóegységek. Pedig a közösségi médiában és a hírportálokon, blogokon egyre több szó esik a minőségi ételekről, a street foodról és az éttermek véleményezéséről. A take away kultúra töretlen sikere azt is jelenti, hogy a megrendelő joggal várja el, hogy ugyanolyan színvonalat, ízeket és kiszolgálást kapjon, mintha beült volna az adott étterembe. A tavalyi hiánypótló esemény után, és a nagy sikerre való tekintettel idén is kihirdetik, hogy melyik házhoz szállító étterem nyújtja a legjobb szolgáltatást.

Azok a makacs számok

A statisztikák is azt mutatják, hogy egyre többen és többet merünk online rendelni: az előzetes várakozásokat messze túlszárnyaló, 273 milliárd forintos nettó forgalom realizálódott a magyarországi e-kereskedelmi szektorban 2014-ben. Tavaly az európai átlagnál is jóval magasabb növekedést produkált a magyar e-kereskedelmi szektor. Ebből az online ételrendelés körülbelül 2,5-3%-ot tett ki. Mindeközben nő az online kártyás fizetési arány is, ami nem meglepő például annak fényében, hogy az OTP SZÉP kártyások száma tavaly meghaladta a 800 ezret. A Falatozz.hu online ételrendelő portál adatbázisából egyértelműen látszik, 2015. első félévében a felhasználók 18,6 százaléka rendezte az ebédjét vagy vacsoráját SZÉP kártyával, illetve a rendelések összesen 16,7 százalékát fizették SZÉP kártyával. Továbbá átlagosan 2410 forintot költöttek SZÉP kártyával egy rendelés során.

A Falatozz.hu felmérése szerint nem csupán a SZÉP kártyás fizetés aránya nő, hanem a vasárnapi rendelésszám is. A boltzár ugyanis nem terjed ki a kereskedelmet kiszolgáló szolgáltató tevékenységre, és az internetes ételrendelő portálok is ezen besorolás alá esnek. Ezek a weboldalak kényelmes kiskaput jelentenek, hiszen rajtuk keresztül rengeteg étterem házhoz szállítja készen és melegen a kívánt ételt. A portál két időszakot hasonlított össze: a törvény életbe lépése előtti – azaz a január 1. és március 14. közé eső – 10 vasárnapot, valamint az azt követő – azaz a március 15. és május 17. közötti –, szintén 10 vasárnapot. A törvény módosítása óta a hét utolsó napján az online rendelésszám 30%-kal nőtt, a forgalom pedig 37%-kal emelkedett.

A versenyről

A versenyre ingyenesen nevezhet minden Magyarországon működő, étel házhozszállítással foglalkozó vendéglátó. Két kategóriában indulhatnak 2015. október 19-től a kiazevetterme.hu weboldalon, illetve a Falatozz.hu Facebook oldalán (facebook.com/Etelrendeles). A felhasználók ugyanezeken a felületeken szavazhatnak, akár több vendéglátóra is, de csak egyszer. A szavazás egy hónapig tart, 2015. november 1-től 30-ig. A legtöbb szavazatot gyűjtő pályázó lesz az adott kategória díjazottja. Nem csak az elismerés jár a legjobbaknak, a díjazottak jutalomban is részesülnek, kategóriánként értékes és praktikus ajándékokat ajánlottak fel a verseny szervezői.

A Falatozz.hu legjobb étterme 2015. cím nyertese egy 100.000 Ft értékű marketing csomagot kap a Falatozz.hu felajánlásával. A Legjobb házhoz szállító étterem 2015. nyertesének díja pedig egy 200.000 Ft-os beszerzési csomag, amely tartalmaz 50.000 Ft értékben Gastro Prémium élelmiszer alapanyagokat, 100.000 Ft-ért Thermotechnika konyhai berendezést és 50.000 Ft-nyi Gastron csomagolóanyag kedvezményt. A két fődíjon kívül a verseny végén minden településen és minden ételkategóriában nyertest hirdetnek, akik jogosultak egy éven keresztül a titulus használatára.

Ezt rendeli a magyar

2014-ben a rendelések átlagos kosárértéke 2033 Ft volt, tehát a felhasználók általában vagy párban rendelnek, vagy a főétel mellé például desszertet és üdítőt is kérnek. Tavaly rendelések 31%-a volt pizza, azaz a magyarok harmada automatikusan pizzára gondol, ha ételt szeretne rendelni. A Falatozz.hu adatbázisából azt is kikutatták, hogy melyek a legkedveltebb pizza ízesítések: nyert nem meglepő módon a „kívánság”, majd a sort az ananászos-sonkás Hawaii, a magyaros, a sonkás, a bolognai, illetve a mexikói és songoku (azaz sonka-gomba-kukorica) feltétes változat folytatja. Az eddigi 2015-ös adatok alapján jól látszik, hogy ez a sorrend idén sincsen másképp, tehát nem vagyunk kísérletező nép.

A legnépszerűbb ételkategória természetesen a pizza volt, az ezüstérmes a frissensült lett, a bronzérmes pedig a gyros. Csak ezután következik a sorban a desszert, az akciós kínálat és a hamburger. A legtöbbet rendelt desszert a palacsinta lett, ezt követi a somlói galuska, a gesztenyepüré, a mákos guba és a baklava. Hiába a legkülönfélébb desszert-trendek és divatos édességek, 2015-ben is éppen ugyanolyan gyakorisággal teszünk palacsintát a virtuális kosárba, mint azelőtt, úgyhogy hűségesek vagyunk a hagyományainkhoz. Összesítve – vagyis ételkategóriától függetlenül – a legkedveltebb ételnek a gyros tál számított, második helyen a palacsinta végzett, a dobogóra pedig még a hasábburgonya fért fel. Az összevont listán ezt követően szerepelt csak a kívánság pizza és kóla.

Forrás: falatozz.hu

Forrás: Vendég&Hotel Online


Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?