Fejlődő e-turizmus  

Az európai on-line utazási piac elmúlt hét évéről készített kutatást egy dán turizmusszakértő, aki   szerint az előttünk álló években az eddigieknél kissé szerényebb mértékű, de még mindig dinamikus növekedés várható kontinensünk „e-turizmusában”.  

'

Carl H. Marcussen dán turizmuskutató megállapításai szerint 2004-ben 17 milliárd euró értéket képviselt Európában az on-line utazási piac, amely a teljes turisztikai értékesítési tortából 7,1 százalékot hasított ki. Mindez 34 százalékos növekedést jelent 2003-hoz képest, amikor még csak 12,7 milliárd eurót és 5,4 százalékot tett ki az on-line szegmens. Sokan az internetes értékesítés nagyarányú elterjedését jövendölik a turizmusban, ehhez képest a kutatás szerint 2005-ben már csak a tavalyi növekedésnek a

fele, mintegy 18 százalékos gyarapodás várható, ami 8,2 százalékos részesedést és 20,1 milliárd eurós értéket jelent. A kutató előrejelzései szerint a tíz tavaly csatlakozott országgal kibővült EU-ban 2006-ra 9,2 százalékos részesedése és 23 milliárd dolláros forgalma lesz az on-line utazási piacnak. Jelenleg Nagy-Britannia büszkélkedhet a legnagyobb részesedéssel, a második helyen Németország áll. A két ország részesedése 58 százalékot tett ki 2004-ben. A tendenciákat 1998-tól nyomon követő tanulmányból kiderül, hogy 1998-ban még Németország járt legelöl az internetes utazásban, egy évvel később viszont az Egyesült Királyság maga mögé parancsolta, és azóta is nagy fölénnyel vezet. 1998 és 2002 között a hirtelen brit növekedés hátterében a fapadosok megjelenése állt. Az is látszik, hogy míg Skandinávia részesedése csökkent, addig a mediterrán országoké megtorpanásokkal ugyan, de nőtt. A tíz új

uniós tagállam csak 2002-ben jelent meg az európai online utazási piacon, de annál nagyobb ütemben fejlődik, 2004-ben már 2 százalékot birtokolt. Az elmúlt hét évben az interneten foglalt turisztikai szolgáltatások között a repülőjegy-értékesítés, azonbelül is a fapadosokra szólóké fejlődött a legnagyobb mértékben, tavaly már egymaga a piacnak több mint felét uralta. A tíz új EU-tagállamban kiemelkedően magas, mintegy 60 százalékos a repülőjegy-értékesítés aránya, ami az idén előrejelzések szerint további 5-10 százalékkal emelkedhet. Ahogy a repülőjegy, úgy az internetes vonatjegyfoglalás is emelkedett egész Európában, mindkettő főként a csomagtúra- és szobafoglalások részesedésének kárára. 2004 első negyedében azonban több mint 4 millió vendégéjszakát foglaltak le Európában elektronikusan (GDS rendszereken és internetes turisztikai oldalakon keresztül), ami 16,2 százalékos növekedést jelent az azt megelőző év azonos időszakához képest.

A PhoCusWright piackutató cég az olcsó légitársaságok on-line foglalásainak jósolja a legnagyobb jövőt az e-turizmusban. Az elmúlt években jelentősen nőtt az internetes értékesítésre specializálódott utazási cégek eladási volumene Európában, különösen a fapadosoké, amelyek magukkal vonják az on-line kereskedés elterjedését a piac egyéb szegmenseiben is. Mindez együtt jár egy új utazóréteg kialakulásával, illetve azzal, hogy a hagyományos turisztikai értékesítés is könnyebben fordul majd az internetes eladáshoz. A társaság előrejelzései szerint az öreg kontinensen a háztartások online eléréseinek aránya a 2004-es 9 százalékhoz képest 2006-ra megduplázódik és mintegy 20 százalékra nő, ami az e-turizmus fejlődéséhez is hozzájárul.

'

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?