Felköszöntötték a 75 éves Csizmadia Lászlót

„Tradíció és megújulás a turizmusban és a vendéglátásban” címmel konferenciát rendezett a Budapesti Gazdasági Főiskola Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kara, amelyhez két jelentős esemény adott indítékot: a Magyar Tudomány Ünnepe mellett a magyar turizmus képzés meghatározó alakját, Dr. Csizmadia Lászlót köszöntötték 75. születésnapja alkalmából.

Dr. Csizmadia László élete és tevékenysége valóban összeforrott a szakmával, a BGF KVIK szakmai oktatói tevékenységének korszerűsítésével, megújításával, nemzetközi kapcsolatainak kiépítésével, és még nagyon sok egyéb szervezői és tudományos tevékenységgel. Az ünnepelt mellett az emelvényen helyet foglalt Lasztovicza Jenő, az OSTB alelnöke, Dr. Zimányi Krisztina, az intézmény dékánja, és moderátorként Dr. Szalók Csilla tanszékvezető is.

Dr. Deák Imre (Danubius Nyrt. elnök) köszöntőjében a magyar vendéglátás sikeres szakmai fejlődéséhez nélkülözhetetlen nagy példaképnek nevezte, aki főállásán túl 18 szervezet tagja és tisztségviselője is volt. Dr. Niklai Ákos, az MSZÉSZ alelnöke laudációjából egy reneszánsz polihisztor képe rajzolódott ki, akinek tudása mellett kitartása, építő és optimista hozzáállása hozta meg a sikereket. Horn Miklós, a Kar jogelődjének, a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskolának volt igazgatója a magyar szakmai felsőoktatás megújítójaként ünnepelte, kiemelve a falusi turizmus hazai megszervezésben végzett elévülhetetlen tevékenységét is.

A Csizmadia László vezetése alatt létrejött oktatói gárda indította be az idegennyelvű képzést, szervezte a külföldön is végezhető gyakorlati félévek lehetőségének biztosítását, és elsőnek e kar adott EU akkreditált diplomát a végzősök kezébe. Külföldi partnerintézetek vezetői személyesen jöttek el Budapestre köszönteni Csizmadia Lászlót. Dr. Frank Mcmahon, a Dublin Institute of Technology nemcsak nagy magyar, hanem európai szintű oktatónak nevezte az ünnepeltet.

Méltató beszédet tartott Dr. Paul Krupp (Hochschule Kempten); Dr. Bill Nevett és Dr. Elisabeth Ineson (Manchester Metropolitan University) és a bredai egyetem képviselője. A méltatáson megjelent és köszöntőt mondott Dr. Nemes Andrea (NGM, főosztályvezető), és Horváth Gergely, Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató helyettese is. A konferencia szakmai előadásaira nagyrészt november 9-én, két szekcióban került sor. Az összesen 22 előadás anyagai beszerezhetőek a szervezőknél.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.