Feltörekvő piacokon fejleszt az Accor

Az európai piacon megszerzett vezető pozíció megerősítése és a feltörekvő piacokon vezető pozícióra törés szerepel az Accor szállodavállalat szeptember elején ismertetett terjeszkedési stratégiájában.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szeptember 13-án tartott sajtókonferencián Denis Hennequin, az Accor elnök-vezérigazgatója elmondta, a cégcsoport további fejlesztésének stratégiai terveiben az európai piacon megszerzett vezető pozíció kiterjesztése szerepel. Kiemelt figyelmet fordítanak a feltörekvő piacokra, itt szintén vezető pozícióba igyekszik kerülni az Accor, és megtartani ezt a szerepet.

Európában 2010 végén 2368 szállodában közel 260 ezer szállodai szoba fogadta az Accor vendégeit. Az európai országok nagy részében vezető pozíciót tud magáénak a cégcsoport, főként a középkategóriás és economy szegmensben. Európában stratégiai fontosságú helyeken terveznek szállodanyitást. Londonban például 2012-ben nyílik az Ibis & Novotel London Blackfriars a város központjában, 297 Ibis szobával és 182 Novotel szobával.

A feltörekvő piacok egyik fontos területén, az ázsiai csendes óceáni térségben az Accornak 2010 végén 430 szállodája működött, összesen 83 600 szobával, amellyel a nemzetközi szereplők közül piacvezetőnek számít a térségben. Kínában igen aktívan jelen vannak a szállodaipar más nemzetközi szereplői is. Az Accor mellett az IHG, a Wyndham, Starwood, Marriott is számos szállodanyitás tervez az országban.

Kínában az Accor 2010 végén 107 szállodát működtetett, amelyet tervei szerint a közeljövőben 210-re növel, 2015-re pedig 400-ra bővül ez a szám. Stratégiája egyetlen olyan vállalatként jelen lenni a piacon, amely a kedvező árútól a luxuson át, a felső kategóriás, kifejezetten a kínai piacra kialakított szállodamárkáig kínál hotelszobákat. Erre egy új pozíciót is létrehozott az Accor: a szállodalánc kínai üzemeléséért felelős üzemeltetési igazgatót nevezett ki Samuel Shih személyében, aki szeptember eleje óta erősíti az Accor menedzsmentjét. Az Accor kínai piacra „optimalizált” márkája a Grand Mercure In China nevet viseli, amelynek bejelentését most októberre tervezik. A felső kategóriás hotellánc 14 szállodájára már megállapodás született, további 14 szállodáról pedig már előrehaladott tárgyalások folynak.

Indiába szintén vezető pozíciót szeretnének, a tervek szerint 2015-re 90 szállodában 20 000 szobát kínálnak itt. Ebből a kulcsfontosságú helyszíneken fekvő luxusszálloda 12 darab lesz, a közép kategóriás szegmensben 33, a budget és economy szegmensben pedig 45 szálloda fog működni az Accor kötelékében 2015-re Indiában.

Jelentős figyelmet fordítanak Dél-Amerikára is, ahol jelenleg 166 Accor szálloda található több mint 25 ezer szobával. Igazán erős vezető szerepet tölt be az Accor Brazíliában, de a nemzetközi szereplők között elől van Argentínában, Chilében, Kolumbiában, Peruban is. Brazíliában agresszív terjeszkedést tervez a szállodalánc, mostani 143 szállodáját hamarosan 217-re növeli, 2015-re pedig 250 Accor szálloda fog működni az országban, ebből 85 lesz közép- és felső kategóriás és 170 budget és economy szálloda.

Ha a következő évekre tervezett növekedési stratégáját nézzük, az Accor főként economy és budget szállodáinak számát fogja bővíteni világszerte. Az összes szállodanyitás 60 százaléka ebből a szegmensből adódik. Földrajzilag a feltörekvő piacokon bővít jelentősen: 54 százaléka az új házaknak itt nyílik, ezen belül 27 százalék Kína, India és Brazília részesedése.


Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad 

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.