Fenntartható gazdálkodás nélkül eltűnik több kávéfajta

A Nespresso szeptember 29-én, a kávé világnapján tette közzé a „The Positive Cup” hétéves fenntarthatósági stratégiájának végeredményét. A Nestlé márkája ebben a jelentésben teszi közzé, hogy mi mindent sikerült elérnie a kávétermesztéssel, a klímaváltozással és az alumínium kapszulákkal kapcsolatos célkitűzései terén.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar felnőtt lakosság átlagosan 40 ml kávét fogyaszt egy nap, a teljes napi folyadékbevitelük pedig 8 százalékban ebből áll. A legnépszerűbbek az őrölt, pörkölt kávétípusok; felmérések szerint ezek a teljes összfogyasztás 66%-át teszik ki. A kávérajongók 65 százaléka espresso-ként issza italát, de a fogyasztók kicsivel több, mint fele a tejes változatot is kedveli. És bár felfutóban vannak a specialty kávékat kínáló kávéházak, a legtöbben még mindig otthon, egyedül vagy partnerük társaságában fogyasztják el a napi adagjukat.

Ezzel párhuzamosan az éghajlatváltozás, a kávécserjéket sújtó betegségek és a csökkenő természeti erőforrások fenyegetést jelentenek a kávé jövőjére nézve. Fenntartható gazdálkodási módszerek és beszerzés nélkül hamarosan búcsút inthetünk több kávéfajtának is.

A 2014 és 2020 közt futó The Positive Cup program keretében 585 millió svájci frankot fektettek abba, hogy a tanúsítvánnyal rendelkező és fenntartható beszerzésből származó kávéktól kezdve a karbonkibocsátás csökkentésén át a kapszulák újrahasznosításáig számos intézkedéssel egyre fenntarthatóbbá alakítsa a működését.

Alumínium és újrahasznosítás:

• 2020 végére a kávés multicég globális szinten elérte a 32 százalékos kapszula újrahasznosítási arányt, ami 14 százalékkal magasabb a 2014-es rátánál. A márka a fogyasztók 90%-a számára elérhetővé tett valamilyen kényelmes újrahasznosítási lehetőséget.

• A cég újrahasznosítási tevékenysége 59 országra terjed ki; 38 országban, köztük Magyarországon is biztosítja azt a lehetőséget is, hogy a használt kapszulákat a fogyasztók otthonából gyűjtik össze futárszolgálat segítségével. (Emellett a kapszulák a Boutique-okban és átvételi pontokon is leadhatók.)
• A Nespresso a világon elsőként olyan kávékapszulákat vezetett be, amelyek anyaga 80 százalékban újrahasznosított alumíniumból készül.

Klímakérdés

• A Nespresso a 2009-es szinthez képest 24 százalékkal csökkentette az egy csésze kávéra jutó karbonlábnyomát; ezt többek között úgy érte el, hogy még szélesebb körben megújuló energiát használ, bevezette az ökodesign termékcsomagolásokat, alacsony karbonlábnyomú anyagokkal dolgozik és optimalizálta a logisztikát.

• A klímaváltozás hatásainak megfékezése érdekében a cég számos partnerrel (például a Pur Projet szervezettel) együttműködve 5,2 millió fát telepített 2020 év végéig.

 

 

 

Forrás: Nespresso / Store Insider


Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.
Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön

Új kávépörkölő csúcstechnológiával - Budaörsön 

Április 11-én nyitotta meg kávépörkölő üzemét és oktatóstúdióját Budaörsön a teljes egészében hazai tulajdonú Roastar Zrt.
A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának

A Beatles grafikusa tervezett sörösdobozokat a híres sörmárkának 

A limitált kiadású dobozok Nagy-Britanniában már megvásárolhatók.
Hagyományos eljárással készült egyedi tételek a METRO Év Borai

Hagyományos eljárással készült egyedi tételek a METRO Év Borai 

A két borválogatás ezúttal az olasz Veneto, illetve a magyar Villány lankáin termett szőlőkből készült.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.