Fesztiválok, sikeres energetikai megoldások, weboldaltervezés

Akik a szeptemberi Business Klubra a rendezvény előtti héten jelentkeztek, már nem fértek be az Andrássy úti La Perle Noire étterem felett lévő Mamaison Hotel helyiségébe, ahol különleges reggeli finomságokkal felterített asztalokkal várták vendéglátóink a programunkra érkezőket.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nyomon követhető forgalom

„Árérzékeny, de kezelhető közönség látogat ki a tömegrendezvényekre” – kezdte előadását Gerendai, akinek esetében könnyebb felsorolni, mivel nem foglalkozik. Érdekeltségei köréből mindenesetre érdemes kiemelni Magyarország első Michelin-csillagos éttermét, a Costest, a Szigetet, a Balaton Soundot, a soproni VOLT Fesztivált és a budai Gourmet Fesztivált. Balatoni rendezvényük kapcsán megjegyezte, igaz, idén rossz helyre került a gasztroudvar, azonban a speciális fizetési rendszernek köszönhetően (amelyet minden tömegrendezvényük során alkalmaznak) pontosan nyomon tudják követni, hogy változik a bevétel, és ez alapján kiderült, nem alakult rosszul a vendégforgalom. Felhívta a szakma figyelmét arra, hogy nem elég jó minőségű ételt hozni egy rendezvényre – a körítés, ez esetben a pavilon kinézete, megjelenése sem mindegy. Számára elfogadhatatlan, ha egy tömegrendezvényen a rendezők nem nézik meg, ki vállalja a cateringet, hanem „majd valaki megcsinálja” felkiáltással kötik meg a szerződést a legolcsóbb ajánlattévővel a jelentkezők közül. Végül a kitelepülés Gerendai-féle szabályairól is hallhattunk: nem kell minden alkalomra eszközöket bérelni (érdemes a legfontosabbakat magunk számára beszerezni), azonban a könnyen felállíthatóság, lebonthatóság, a praktikum ajánlatos. Mivel nagy a túlkínálat a cateringben, szerinte hamarosan letisztul a mezőny, és csak a minőséget kínáló catering maradhat meg a vendéglátói piacon.

Az Élmény a lényeg

Gerendai előadásához szorosan kapcsolódott a budaörsi Coninvest cég alapító-ügyvezetője, Kertész Mirjam prezentációja, akinek cége korábban szakkiállítások állandó szereplője volt, néhány éve azonban váltottak, és inkább nagyközönségnek szóló kiállítások résztvevőivé váltak. Ennek egyik oka az ügyvezető asszony elmondása szerint a szakmai kiállítások látogatószámának csökkenése, a másik pedig az, hogy az emberek ma inkább különleges programot, élményt várnak egy kiállítástól, nem pedig száraz bemutatót. A hűvös idő beköszöntével egy új, igen hasznos, topminőségű brit innováció importőre, a Stylus Design Kft. ügyvezetője, Gábor Anett mutatott be egy új elektromos kültéri melegítő eszközt, amely rövid múltja ellenére annyira sikeres, hogy már 26 országban forgalmazzák. A topsztorihoz nyilván hozzájárul, hogy nemcsak energiatakarékos, gáz- és szén-dioxid-mentes kültéri fűtésmegoldásról van szó, annyira biztonságos is, hogy bárki megfoghatja használat közben, mert nem égeti a bőrt, de vizet vagy bármilyen folyadékot is locsolhat rá, a Chillchasernek meg sem kottyan – vígan fűt tovább.

A gázszámla önmagáért beszél

Az energiaszolgáltatás jegyében hangzott el az a profin, több oldalról összerakott előadás, amelynek három szereplője közül kettő – Szi­lágyi Csaba és Fogas Máté – az egyik nagy, a hazai piacon is jelen lévő, földgázelosztással és kereskedelemmel foglalkozó multinacionális cég, a GDF Suez képviseletében érkezett hozzánk, és magukkal hozták Szajbert Pétert is, aki a Hotel Ramada Balaton energetikus beszerzője, és az Almádiban lévő szálloda energetikaikereskedő-váltásának okairól beszélt. Adott egy megszívlelendő tanácsot is a szakmának: minden hasonló esetben nyugodt szívvel írjanak ki pályázatot, mert így összevethető a pályázó gázcégek ajánlata (ez nem kerül semmibe), és a legjobb választható ki. Fogas Máté (GDF Suez) két gázszámlát mutatott vendégeinknek, és elmagyarázta, mit érdemes a számok, adatok tengerében egy szállodásnak, éttermesnek figyelmesen megnéznie. Majd a multicég külső partner menedzsmentvezetője, Szilágyi Csaba mutatta be röviden a hazai szabadpiacon aktívan jelen lévő, amúgy 260 országban sikerrel működő vállalat arculatát és négy pontban összegezhető stratégiáját: ez dedikált, személyes kapcsolattartást, szakmai tanácsadást, minimális adminisztrációs munkát és gyors ügyintézést jelent.

Hogy érdemes megjelenni a világhálón?

Kovács Lóránt online szakértő, weblapkészítő előadása a jó és rossz website-ot, a világhálón való megjelenést taglalta, előadásának tartalmáról korábbi számunkban (2014. szeptember) részletesen írtunk, ott megtalálható.

Szeptemberi találkozónkat sokan támogatták, mindenekelőtt a gyönyörű helyszínt és fine dining ételsort kínáló, Andrássy úti La Perle Noire étterem & lounge. A Progast ezúttal is a kávés perceket, a Rauch a topgyümölcsleveket, a Zila Kávéház és Étterem pedig az év tortájának megválasztott somlói revolúciót hozta desszertként a rendezvényre. Az érpataki Zsindelyes prémiumminőségű pálinkákat kóstoltatott, a balatonszemesi Bujdosó Pincészet kiváló, friss, gyümölcsös borokat kínált. Rendezvényekre ajánlott jégszobrait Takács László mutatta be.

Végül álljon itt a kínált menüsor, amelyet a ház séfje, Koncz László komponált: füstölt pisztrángparfait édesköménnyel, préselt nyúlpástétom szegfűszeges hecsedlipürével, tintahalas kalácsmorzsával, étcsokoládés borjúpofamignon sütőtökpürével, gesztenyével, gombákkal, máktorta citromkrémmel.

Forrás: Vendég & Hotel Online


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.