Fiatal szakembereket is érdekel a Budapest-jelenség

Május 10. és 13. között a Technische Hochschule Deggendorf (Németország) hallgatói keresték fel Budapestet tanulmányi kirándulás céljából, a DEG.TOUR.-S. e.V. – Deggendorfer Tourismus-Studienkreis szervezésében. A diákcsoportot a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) fogadta a Főpolgármesteri Hivatal tárgyalótermében.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A 30 ezer lakost számláló, alsó-bajorországi Deggendorf városából mintegy 33 diák csatlakozott a tanulmányúthoz, melynek célja volt, hogy megismerkedjenek Budapest vonzerőivel, egyszersmind betekintést nyerjenek abba, hogy mi áll a magyar főváros prosperáló turisztikai mutatói mögött.

A Duna-parti bajor kisváros ifjúsági turisztikai szervezete, a DEG.TOUR.-S. e.V. a helyi főiskola turizmus-menedzsment szakos hallgatóinak szervezte a négynapos budapesti kirándulást. A diákcsoport a tanulmányút második napján tett látogatást a városházán a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ meghívására. Pap Mária, a BFTK turisztikai divízióvezetője előadásában egy pulzáló, élettel teli sokszínű és biztonságos Duna-menti fővárost mutatott be a hallgatóságnak, melynek turisztikai bevételei már a 2008-as gazdasági válságból való kilábalás kezdete, lényegében 2010 óta töretlenül bővülnek. A divízióvezető kiemelte, hogy a budapesti vendégéjszakák száma egy sor, igazi turistamágnesként számon tartott európai nagyvárossal (Bécs, Róma, Berlin, Barcelona) összehasonlítva, jóval nagyobb ütemben növekszik, és ehhez markánsan hozzájárul Németország is, amely továbbra is Budapest harmadik legjelentősebb küldőpiaca — sőt, a Brexitet követően a magyar főváros legfontosabb küldőpiacává növi ki magát az EU-n belül.

Még német kontextusban is kimagasló a bajor turisták érdeklődése fővárosunk iránt, hiszen a hagyományosan erős történelmi-kulturális és gazdasági kapcsolatok mellett a viszonylagos földrajzi közelség, az igénybe vehető közlekedési módok számossága is népszerűvé teszi Budapestet a bajor küldőpiacon. Mindamellett a német utaztatói szakma teljes horizontját célozta meg a BFTK az április közepén elindított Budapest Akadémia e-learning tananyaggal, amely a német médiapiac egyik legbefolyásosabb ágazatspecifikus médiaszereplője, a FvW Medien online felületén érhető el egy teljes éven keresztül. Az előadás arra is kereste a választ, hogy Budapestet mi teszi különlegessé a vendégek számára: kiemelésre került az ECM nemzetközi városversenyében („Best Destinations 2018”) elért előkelő 8. helyezés, a kulturális diverzitás és a négy évszakos fővárosi fesztiválkoncepció, valamint a sportvárosi imázs, és vele együtt a 2019. évre elnyert Európa Sportfővárosa cím. A prezentációban hangsúlyt kapott Budapest nemzeti szintű márkaépítése („Grand Budapest”) és a nagyváros környéke által kínált turisztikai élményígéretek — lévén Budapest és környéke továbbra is együtt alkotja a magyar turisztikai paletta egyetlen, nemzetközileg is széles körben értelmezhető termékét.

A tanulmányutat szervező, és egyben a helyi TDM szervezet funkcióit ellátó DEG.TOUR.-S. e.V.deklarált célja, hogy a város és a városkörnyék (Landkreis Deggendorf) intenzív kapcsolatot alakítson ki és tartson fenn a turisztikai ágazat fejlesztésében érdekelt vállalatokkal és szervezetekkel. Mindezt előmozdítandó, a DEGTOUR tanulmányutakat is szervez a turizmus-menedzsment hallgatók számára. Nem ez volt az egyetlen, közelmúltban megvalósult egyetemi tanulmányút Budapesten. Április 24-én holland diákok érkeztek a fővárosba az enschedei székhelyű Saxion – University of Applied Sciences | Hospitality Business School szervezésében.

Itt szintén a BFTK látta el a házigazda szerepét. A 20 fős diákcsoport az egyetemi turisztikai képzés keretében közösségi média kurzuson is részt vett. A vizsgafeladatuk idén Budapest social media megjelenésének követése és továbbfejlesztése (social media boost) volt. Ehhez különböző tematikákat kaptak az egyes csoportok (gasztronómia, wellness, fesztiválok, aktív kikapcsolódás). A vizsgafeladat részeként social media eszközökre kellett tartalmat gyártaniuk és stratégiát készíteniük — Facebook poszt, Instagram poszt, video stb. formájában. A vizsgabizottságban a BFTK is képviseltette magát: a Főváros hivatalos turisztikai és kulturális szervezetének munkatársai a fiatal célcsoport prezentálásában hallgathatták meg a vizsgamunkákat. A projekt során a budapesti turisztikai szakemberek hasznos információkat nyertek arról, hogy a Millennials célcsoport milyen social media platformokon fogyaszt különböző tartalmakat, és mindezt hogyan, milyen fogyasztói attitűdök mentén teszi.

Forrás: Turizmus Online


A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.